Rust, gezelligheid en (gluh) wein - Reisverslag uit Leiwen, Duitsland van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Rust, gezelligheid en (gluh) wein - Reisverslag uit Leiwen, Duitsland van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Rust, gezelligheid en (gluh) wein

Door: Marlen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

21 December 2013 | Duitsland, Leiwen

Gutenmorgen!

Pa en Ma Uijterlinde nodigden ons en Andriena & Hans voor een weekje gezelligheid in een Landal Green Parcs huisje in Leiwen an die Mosel, ter ere van hun 30jarig huwelijk welke plaats vond op 16 december.

Op vrijdag de 13e (!!) gingen Ben en ik samen in een volbepakte auto op weg, we vertrokken pas rond de middag want Ben had 's morgens eerst een examen van zijn werk. (detail: hij is geslaagd voor volledig bevoegd rangeerder).
De eerste stop was in Luxemburg, lees: goedkoop tanken.
Daarna reden we verkeerd bij Luik (mijn schuld) en reden we de verkeerde kant op op de snelweg en het duurde heeeel lang voor we er weer af konden dus een uurtje later aangekomen op bestemming dan gedacht.
Sowieso wel blij dat we er uberhaupt zijn aangekomen want vanaf Luik hebben we in een dikke mist gereden, je zag echt niets!!!
En daardoor was het ook erg moeilijk om het Landal park te vinden maar dat is uiteindelijk gelukt. Spullen in het huisje gegooid waar de verwarming en kerstverlichting al hing want Johan en Loes waren al eerder die dag aangekomen.
Lekker uit eten gegaan en om een uur of 2200 kwamen ook Andriena en Hans aan en uiteraard gingen daar de eerste flessen wijn en biertjes open.
De volgende dag zijn we over het park gaan lopen en naar de kerstmarkt gegaan in Bernkastel waar de eerste Gluhwein en Currywursten werden genuttigd om vervolgens nog wat te wandelen naar een kasteel en door de wijngaarden weer terug te lopen naar het dorpje.

Als ik eerlijk ben, weet ik niet meer van dag tot dag wat we hebben gedaan dus hier een opsomming:
Door Cochem geslenterd
Bowlen op het park
Gewinkeld en gegeten (mega schnitzels) in Trier (erg mooie stad)
"sprookjes stad" bezocht vlakbij Cochem
Dagje Luxemburg met Andriena en Hans
Gezwommen
Iedere avond pesten en bordspelen

Op de 16e december hebben we Pa en Ma Uijterlinde verrast met een versierd huisje en een champagne ontbijt.
En hebben we vanaf toen iedere dag een hint gegeven voor het kado wat ze nog zullen krijgen dus ik ga er hier niets over schrijven.

Een zeer geslaagde week met veel rust, gezelligheid en (gluh) wein