Ik mag weer 3 maanden blijven... - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Ik mag weer 3 maanden blijven... - Reisverslag uit Bali, Indonesië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Ik mag weer 3 maanden blijven...

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

16 November 2006 | Indonesië, Bali

Ik zit al 5 minuten naar de computer te staren, heb echt geen idee hoe ik dit verhaal moet gaan starten want ik wil alles tegelijk vertellen. Laat ik maar beginnen bij het begin, dat is wel zo makkelijk.
Zoals jullie waarschijnlijk nu wel weten, moet ik iedere 3 maanden Maleisie uit om een nieuw visum te krijgen. Nadat ik eerder in Sinpapore en Thailand ben geweest, was het nu tijd voor het buurland Indonesie.
Afgelopen maandag vertrok ik om 16:45 met Air Asia naar Denpasar/Bali. Ik had me dit keer voorgenomen om eens niet zo gek te doen en gewoon relaxed in het vliegtuig te gaan zitten. Ik zat alleen, had heerlijk 3 stoelen. Tijdschriften mee, Mp3 speler. En het ging werkelijk waar super. Totaal geen angst. De vlucht duurde precies 3 uur. De landing was ook goed maar had toch wel weer even last van zweethandjes omdat de baan in de zee ligt dus tot het allerlaatste moment zie je alleen maar water.

Nadat ik mijn bagage van de band had gehaald en een visum voor Indonesie had gekocht, liep ik naar buiten en daar stond een jongen klaar van het lokale agentschap aldaar om mij naar het hotel te brengen. Hij was sinds 6 maanden bezig Nederlands te leren, dus we hebben even gezellig gekletst. Na nog geen 10 minuten stopte hij en ik bleef gewoon zitten. Bleek dus dat we al bij het hotel waren. Het hotel hadden mijn collega's op Bali geregeld. Het hotel was echt super. Niet al te groot, lekker knus. Fijn zwembad met ligbedjes, lekker ontbijt en erg vriendelijk personeel.
Nadat ik had ingechecked werd ik naar mijn kamer gebracht.. super grote kamer en er stond een fruitmand klaar. Ik kreeg dus weer een VIP behandeling. Direct in de badkamer gechecked of er een bad was... Joepie die was er. Aangezien ik net 2 nieuwe flairs van mijn ouders had opgestuurd gekregen en ik echt zin had om die lekker relaxed in bad te lezen, kwam dit dus goed uit. Ik wilde er net instappen, werd er op de deur geklopt. Ik snel weer aankleden en de deur opengedaan, stond daar iemand met een welkomstcoctail. Nou die ging dus mee het bad in. Neehee, niet die persoon maar dat drankje he! Dat was echt ff genieten.
Daarna in het mega grote bed tv gekeken en kwam ik tijdens het zappen BVN tegen. Echt heerlijk om weer even Nederlandse tv te kijken al was het een vreselijk saai politiek programma.

De volgende morgen ben ik even het dorpje wezen verkennen, het strand opgelopen en een mooi winkelcentrum gespot.
Om 11:30 kwam Karin (Oad collega) me ophalen en zijn we naar een plek gereden, waar ik de naam steeds van vergeet, om koffie te drinken en te lunchen. Ook kwam daar Christine (ook Oad) er bij. Het was er super. Hele trendy beachbar, strak ingericht. Terrasjes, ligbedjes en 's avonds een DJ. Zo op het strand. Is wel een beetje een plek voor de lokale jetset en buitenlanders hoor. Zaten ook alleen maar sjieke mensen, aan de wijn.
Daarna ben ik bij het hotel bij het zwembad gaan liggen. Weer lekker relaxen.
Om een uur of 6 zag ik aan de stand van de zon dat het best eens kon zijn dat de zon onder ging in de zee en dat je dus vanaf het strand een mooie zonsondergang kon zien.
Snel douchen en op naar het strand. En ja hoor, super veel mensen die allemaal aan het genieten waren van dit mooie gebeuren. Op dat moment wel ff jammer dat ik alleen was en Kia niet naast me had zitten.
Op deze boulevard even een wijntje gedronken en gegeten en ja.. toen moest ik er toch echt aan geloven.. Het winkelcentrum in.
Niet zo gek veel gekocht maar kwam toch met wat tasjes weer mijn hotel in.

De volgende ochtend vroeg mijn wekker gezet zodat ik nog even kon zonnen en zwemmen.
Om 11:30 haalde Patricia (ook weer een Oad collega) me op en bracht ze me naar het vliegveld. Nadat ik had ingecheched zijn we nog even op een terrasje gaan zitten en toen ik de menu kaart opendeed, gaapten de woorden "HOLLAND KROKET" me aan. Ja die moest dus snel besteld worden he, was heerlijk!
Bij het inchecken zeiden ze dat we 45 minuten eerder zouden vertrekken. Yeah right, niet dus he. Precies om 13:55, de originele tijd trok Air Asia zijn neus weer omhoog en lieten we het mooi Bali achter ons. Direct na de start moesten we een scherpe bocht maken. En... IK WAS NIET BANG. Heb zelfs foto's kunnen maken.
We vlogen ook over Java en Jakarta. En dat was wel even vreemd. Ik kreeg een heel apart gevoel. Mijn opa heeft namelijk in Jakarta, toen heette het uiteraard Batavia, gewerkt dus vond het wel bijzonder dat ik er over heen vloog.

Bali was echt super. Ik heb echt het idee gehad dat ik op vakantie ben geweest, al was het maar 2 nachtjes. Het is er wel rustig. Veel personeel en weinig toeristen. Ook zie je ontzettend veel bewaking. Dit heeft nog steeds te maken met de bommen in 2002 en 2005. Bijv, toen we naar dat trendy restaurant reden werd de auto van Karin helemaal gescand en gechecked. Ze zijn nog steeds bang, kan me er ook wel een beetje iets bij voorstellen maar ja.. aan de andere kant: Het kan overal gebeuren. Ik heb ook de plek gezien waar het in 2002 is gebeurd, raar hoor. En ik moet er niet aan denken wat er die nacht is gebeurd want het is een ontzettend smal straatje waar je met 2 auto's maar moeilijk naast elkaar kan rijden. Vreselijk moet het geweest zijn.
Laten we er maar niet te veel over nadenken.

MOCHT ik ooit nog op een andere bestemming willen werken, dan zou dat zeker Bali zijn. Al heb ik niets gezien van de omgeving, waar ik zelf voor had gekozen, wat ik heb gezien was echt super en vooral de lokale bevolking is super vriendelijk. Maar... Karin, Patricia en Christine, don't worry want Maleisie blijft bij mij nummer 1.
Ik wil jullie nog bedanken voor het regelen van het leuke hotel en de lunch en de koffie op het vliegveld. Leuk jullie ontmoet te hebben en over 3 maanden zien jullie me weer!

Ik heb weer een paar foto's bij dit bericht geplaatst. Ik krijg er geen commentaar bij geplaatst maar het spreekt wel voor zich!

Voorlopig geen reisverhalen meer, ik blijf nu maar eens in Kuala Lumpur.

Groetjes!!

  • 16 November 2006 - 07:10

    Pa:

    He kanjer,

    Dit is geloof ik voor het eerst dat ik de eerste ben. Wat een prachtig verhaal en dito foto's (vooral die van die ondergaande zon). Ik zit hier met een brok in mijn keel.

    Dikke kus, Pa

  • 16 November 2006 - 08:09

    Marije:

    Geweldig! Lijkt me niet echt vervelend om om de 3 maanden je visum te moeten verlengen. Tot nu toe zie je er leuke plekjes mee en zoals je al zegt, heb je echt mini-vakanties. Klinkt goed!
    Groetjes, Marije

  • 16 November 2006 - 09:12

    Mieke:

    Zucht!!!!
    Jeetje wat mooi! Bali staat ook nog op mijn verlanglijstje! Maar tot nu staat plaza Berjaya nr. 1!!!hahahahaha

    Liefs Mieke

  • 16 November 2006 - 11:14

    Kim:

    Hey marleen,
    heerlijk zeg, zullen we een paar weekjes ruilen, mag jij mn rapporten, oudergespekken en sint organisatie doen, haha
    Meid geniet ervan het ziet er fantastisch uit!
    Liefs Kim

  • 16 November 2006 - 11:15

    Linda:

    hey marleen,
    nou ik kan me aansluiten bij de mensen hierboven, wat een mooie foto's en verhalen.
    Voor jou super dat je mag blijven, maar wel jammer dat het dan nog langer duurt voordat we je hier weer zien.

    Ik ga nu pauze houden en daarna komen de kinderen weer op school. Ook leuk hoor!

    Doei!

  • 16 November 2006 - 18:19

    Ina:

    Hoi Marleen,
    Weer genoten van jouw verhaal! Bali, ja dat lijkt mij ook wel wat. Trouwens, die KIA van jou is een leuke vent zeg!! (heb jouw fotoboek even doorgebladerd ...)
    De hartelijke groetjes van ons allemaal - Ina

  • 18 November 2006 - 13:00

    Froukje:

    Heey meissie, wat een snelle reactie he? ;) Ben jaloers op jou leventje man ;) Helemaal geweldig! Bali... droom droom.. Geniet ervan meid, je verdient t!

    Dikke kus, Froukje

  • 20 November 2006 - 19:01

    Jildou:

    He Marleen,
    ziet er ook nog steeds goed uit daar bij jou. Ik heb me nu eindelijk maar aangemeld op de mailinglist voor je website (had ik luiigheid nog niet gedaan), want omdat ik heb zelf zo druk heb, heb ik de helft van je verhalen gemist. Ik hoop dat alles goed met je gaat verder, maar volgens mij vermaak je je nog prima ;)
    Liefs Jildou
    PS. Ik mis Fethiye stiekem toch wel een beetje....

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 313030

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: