Een week vanuit Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Een week vanuit Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Een week vanuit Maleisië

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

24 November 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

20 november
En weer een heerlijk weekend achter de rug. Lekker gerelaxed en me vooral niet druk gemaakt.
Zaterdag had ik de hele dag voor mezelf dus ben een beetje gaan shoppen, supermarkt, internetcafe en een bezoekje gebracht aan de pedicure. Heerlijk was dat en mijn voeten zien er weer wat beter uit. Een uur voor nog geen 8 euro. Dat kun je toch niet laten he.
‘s Avonds kwam Kia en hebben we wijntje gedronken thuis en filmpie gekeken. Zondag zijn we naar Midvalley (winkelmekka) geweest want hij wilde daar naar de kapper en tsjaa met mij ging het weer mis want je moet mij niet meer loslaten in een winkelcentrum. Ik kon me eigenlijk nog wel beheersen, alleen nieuwe nette slippers gekocht.
Voor ‘s avonds hadden we kaartjes gekocht voor het IMAX theater waar de nieuwe James Bond vertoond werd. Op het grootste scherm in Azie. Dat was dus super en ook de film was wel goed. Athans, dat denken we. We hebben er allebei niets van begrepen namelijk. Kia vroeg me halverwege of ik iets kon uitleggen wat er zojuist in de film gebeurde. Toen ik hem vroeg of hij mij de film vanaf het begin kon uitleggen, moesten we dus erg hard lachen, en werd ons (niet al te) vriendelijk verzocht of we wat zachter konden zijn. Het probleem met die film was dat het echt engels-engels was, moeilijk te verstaan hoor.
Maar goed, we hebben dus die nieuwe James Bond gezien.
Nu zit ik weer op kantoor. Heb ondanks de weinig aankomsten toch wat te doen gehad. Ben het een en ander aan het veranderen dus daar was ik druk mee. De rest van de maand is echt een drama, zo rustig. Het mag van mij wel iets drukker worden. Dus alle reisburomedewerksters die dit lezen: Boek al je klanten svp naar Maleisie, en dan wel met Oad he haha!

23 november
Alsof de duivel er mee speelt…Ik werd gisteren ochtend wakker en bedacht me dat het al lang geleden was dat er iets aan de hand was in mijn appartement. In het begin lekte de airco nog wel eens, was de gasfles op, moest er een lampje worden vervangen. Deze gedachten had ik beter niet kunnen hebben. Nog geen uur later had ik het service-team van het gebouw waar ik woon, hard nodig: Ik wilde mijn woonkamer veranderen, tv meubel op de plek van de bank en vv. Ik wilde even checken of ik die tv meubel in me 1tje kon tillen. Was niet zo bijzonder zwaar dus dat zou wel goed komen. Op het moment dat ik hem weer neer zet, breken 3 van de 6 houten poten af..alles scheef en tv stond op punt zo naar beneden de schuiven. Oeps.
Ik keek naar de gebroken poten en zag dat het hout gewoon helemaal niets meer was en dat er wel duizenden kleine wormpjes in zaten, en op de grond en op de muur.. Echt te vies voor woorden.
Ik heb dus gelijk het team gebeld en daar kwamen ze hoor met de spuitbus gif in de aanslag.
Tv meubel direct uit mijn appartement gehaald en vervolgens is er zoveel gif gespoten.. ik weet zeker dat ik nooit meer last zal hebben van 1 beestje in mijn hele appartement.
Ik ben maar even het winkelcentrum ingedoken want kon echt niet binnen blijven.. zou zelf het loodje leggen. Toen ik terugkwam, kwam het schoonmaakteam mijn huis schoonmaken en werd er een nieuw tv meubel gebracht en deze is veel mooier en past veel beter in mijn huissie. Meteen geregeld dat dit zelfde schoonmaak team 1 keer in de 2 weken mijn appartement grondig komt schoonmaken voor maar liefst 15 euro. Wat een bedrag he, nou daar ga ik het zelf echt niet voor doen hoor.
Maar goed, weer een geluk bij een ongeluk. Mooi nieuw kastje en huis weer schoon. En uiteindelijk staat alles weer op dezelfde plek want mijn plannetje lukte niet ivm bedrading.

24 november
Ik was nog even iets vergeten te vertellen. Op het moment dat het gif in mijn huis werd gespoten, moest ik dus de deur uit en ben ik Times Square in gegaan. Dat is dat grote winkelcentrum tegenover mijn appartementengebouw. Plan was om ergens anders heen te gaan maar op het moment dat ik de deur uitstapte was ik binnen 1 seconde drijfnat. Het monsoon seizoen is begonnen en ook dat was die dag weer goed te merken. Dan valt er (meestal een uur) zo veel regen naar beneden.. kun je je gewoon niet voorstellen. De straat voor mijn huis stond gewoon blank. Pa en ma en Mieke weten dan waar ik het over heb en weten ook dat dit een van de drukste straten is van KL dussss alles stond weer lekker vast.
Maar goed, eenmaal in Times Square was ik even gedesorienteerd… Was ik nou in Maleisië of in bijvoorbeeld New York? Waarom deze vegelijking? Omdat je op tv altijd ziet dat in New York al een poos voor de kerstdagen is omgetoverd tot kerstparadijs. Zo ook hier, al is het erg vreemd omdat je hier loopt te puffen van ellende omdat het zo heet is. Maar goed, in Times Square staan al 100en kerstbomen, kerstverlichting en grote kerstballen en het ergste: Waar je ook loopt, in welke winkel je ook staat: Je hoort continue “Jingle Bells”…. Ik hoor wel eens van jullie dat het in Nederland erg is en dat Sinterklaas nog niet eens is geweest, en de winkels al in kerstsfeer zijn. Nou, hier is het dus veel erger!!!!


Ik zal dit verhaal maar vast op de site zetten want anders wordt het wel een heeel lang verhaal om in 1 keer te lezen! Dit keer een verhaal zonder foto’s, dus geen tropische stranden zodat jullie met een gerust hard weer aan het werk kunnen of lekker weekend kunnen vieren ;-)

Allemaal een fijn weekend gewenst.. Mijne begint ook nu!! Oh nee, morgenochtend nog 2 info’s! Maar dat is ook zo gepiept!!

DOEI

  • 24 November 2006 - 07:09

    Mieke:

    Zucht, zucht en nog eens zucht!ik wil weer terug!!
    Heel fijn weekend.
    Ik ga vanavond lekker stappen in de matrixx en morgen carnaval vieren en natuurlijk de beloofde lange mail naar je sturen over mijn soap hahaha!

  • 24 November 2006 - 07:20

    Joke:

    saai daar hoor als je niets anders doet dan winkelen!!!!!
    geniet er van en sinterklaas of de kerstman maakt niet uit ala je maar lol hebt toch??

  • 24 November 2006 - 07:31

    Mams:

    Nou meissie jij maakt wat mee he daar: regen , hitte ,kerst, beessies en dat allemaal op 1 dagen, niet te geloven!!!!
    Kus

  • 24 November 2006 - 07:58

    Carolien:

    Geniet er nu maar lekker van dat het even rustig is, straks is het misschien weer heel anders!! Ik ben ondanks dat ik vrij ben nog steeds druk maar het is wel gezellig! tot gauw
    Liefs Carolien

  • 24 November 2006 - 10:22

    Claire:

    Hai meis... zo das niet nix he... lekkere beestjes en zo. Ja die monsoon tijd ken ik ook nog van toen ik in Singapore woonde. Maar je geniet wel lekker van al die eet stalletje op straat. Ik denk dat ik ook maar bij je langs kom. Nou, ik ben weer terug in NL (zonder vriendje), dus uhmmm... wanneer zie ik je nou?
    Dikke kuzz van mij

  • 25 November 2006 - 17:57

    Jildou:

    Leuk om te lezen hoe jouw (hostess)leven eruit ziet, maar zou je niet meer willen schrijven over winkelen alsjeblieft?? Ik ben nog maar dik 3 weken op Cuba, maar wil zooooo graag winkelen. Maar dat zit er voorlopig even niet in :( gggrrrrr!!
    Werksuh!
    PS. Ik heb ook al in maanden geen hostpost gezien, beetje jammer.....

  • 25 November 2006 - 23:05

    Tony:

    Hey maarleentje...

    Leuk hoor om ook met jou mee te leven en doet me goed om te lezen dat je mij ook volgt, hoop dat je nog daar zit als wij komen!!! Ik zie dat jij ook videos op je site kan zetten??? Hoe doe je dat.... Geniet verder daar en zet nog wat fotos erop, vind ik mooi altijd!!!

    Kus Tony

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 312974

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: