Annual Dinner 2007 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Annual Dinner 2007 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Annual Dinner 2007

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

19 November 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Afgelopen weekend was het zover: Het jaarlijkse uitje met alle medewerkers van Holiday Tours, de lokale agent van Oad in Maleisië.
Oad is maar een heel klein onderdeel van dit bedrijf, welgeteld houden zich 5 mensen zich bezig met Oad van de 250 medewerkers die het bedrijf telt.
Het hoofdkantoor is gevestigd in KL en verder zijn er branches in Kuantan, Johor Bahru en Penang.
En dit jaar werd het op Penang gehouden in Bayview Beach hotel waar we dus ook een nachtje hebben geslapen.

Zaterdagochtend 06:00uur BEEP BEEP BEEP!
De wekker gaat. Erg vroeg hoor. Moeilijk uit bed te komen als het nog donker is.
Maar om 06:30 moesten we aanwezig zijn dus ik moest er wel uit. Stom dat ik ben, was ik er op tijd. Ik had zo onderhand moeten weten dat hier nooit iets op tijd begint en zo ook deze keer en reden we pas om 07:45 weg!!

6 uur later kwamen we aan bij het hotel waar we werden opgewacht door het management waar we een groots applaus kregen. Ikzelf had bedacht dat dat applaus was voor de 6 uur die we hebben moeten doorstaan in een bus. (volgende keer ga ik dus echt wel met het vliegtuig)
Na de lunch en het inchecken moesten we ons melden in de hoteltuin. Hier gingen we tele-match games doen, teambuilding.
In 8 teams gingen we de strijd aan. Het 1e spelletjes sloeg nergens op (met waterballonnen in een bikini over je kleren heen rond rennen) en tijdens het 2e spelletje verdwenen er steeds meer naar de 1e hulp. Een of andere flapdrol had namelijk bedacht een ballon aan je enkel te binden met een elastiekje en dan de ballonnen van de tegenpartij lek te trappen. Klinkt leuk, mits er dan ook alleen op de ballonnen word getrapt in plaats van op de enkels :-(

Maar goed, 100 paar blauwe enkels verder en de 1e prijs voor het 1e spel hadden we even een uurtje om bij te komen.
In dat uur moest ik mezelf omtoveren tot een ware Punjabi.
Hier komt even uitleg bij kijken...
De 250 medewerkers van Holiday Tours waren opgedeeld in 8 teams. Ieder team stelde een stam voor in Maleisië.
Zo zat ik dus in het Punjabi team. De overige teams waren Orang Asli (jungle-bewoners), de Iban (koppensnellers in Borneo), de Chinezen, de Hindoe en de rest kan ik zo snel niet bedenken.
Er zouden prijzen verdeeld worden voor de best geklede teams en degene die de beste show weggaven.
Om 18:30 moesten we onszelf verzamelen in de lobby voor de ballroom. Hier kregen we een drankje en een doorgift. In mijn gift zat een voucher voor een hotelovernachting elders in het land.
Het was echt fantastisch om te zien hoe iedereen zijn best gedaan op zijn of haar outfit. Iedereen zag er mooi uit. De overige gasten in het hotel kwamen allemaal kijken en foto's maken.
Nadat zo'n beetje iedereen er was en de 1e rolletjes vol geschoten waren, gingen de deuren open van de ballroom. Deze zaal was omgetoverd tot feestzaal.
Eenmaal aan tafel begon de eigenaar en directeur van het bedrijf aan de speech.
Hierna begon de "Salute our Warriors".
Dit is een traditie en ieder team kwam het podium op om zichzelf te presenteren.
Een uur uur en zere handen van het klappen later, werd het eten opgediend:
Een 10-gangen menu!!
De 3 directeuren gingen nu ook iedere tafel af om de "Jaam-Sing" te doen. Dit schijnt ook een traditie te zijn. Je heft je glas en schreeuwt zo hard als je kan: "JAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAM-SIIIIIIIIIIIING".
Je mag pas aan het "Sing" gedeelte beginnen als je tijdens het "Jaam' gedeelte je adem op is. En dan je hele glas achter overgooien.. Sommige tafels deden dit 10 keer achter mekaar..

Tijdens het diner moesten de teams 1 voor 1 hun dansje of performance laten zien. Ons team had goed geoefend maar het was een heerlijk zooitje op het podium, ach we hebben erg veel lol gehad en daar gaat het om.
Na alle shows koos de teamleider 1 man en 1 vrouw uit die samen weer het podium op moesten en moesten nadoen wat er op het grote scherm werd afgespeeld.. zo moesten 2 locals gaan riverdancen, erg grappig.
Hierna was de LUCKY DRAW! Eerder op de avond kregen we een nummertje en als je geluk had, kon je vliegticktes winnen. De hoofdprijs waren 2 business-class tickets naar Frankfurt.
Er waren 8 prijzen voor 250 man! En 3x raden wie er binnen die 8 zat... Ja hoor, Marleentje mocht ook op het podium een prijs in ontvangst nemen: Een retourtje Bangkok inclusief 5-sterren hotel.
Hierna moest ik weer het podium op om samen met mijn Punjabi team-members de 3e prijs in ontvangst te nemen voor best dressed team. We kregen 1000 RM, te verdelen over het hele team. Even een snel rekensommetje: 1000RM / 20 man = 50 RM. 50 RM = 10 Euro...
Wat een bedrag he!! Ik heb het maar in de goededoelenpot gedaan hier op kantoor.
Na dit alles begon het feest pas goed.
Aangezien de meeste aanwezigen nooit alcohol drinken en nu ineens helemaal los gingen, was om elf uur 's avonds iedereen dronken. En met iedereen bedoel ik ook echt iedereen (behalve ik :-))
Zelfs de moslims, zelfs de directeuren.
Ik keek mijn ogen uit hoe iedereen ineens kon feesten, dansen en sjansen.
De eetzaal was omgetoverd tot disco.
Om 1 uur was het afgelopen en moesten de meesten kruipend naar de kamer, ik heb me kapot gelachen.
Ik hoopte stiekem dat iedereen zich de volgende ochtend knap beroerd zou voelen maar nee hoor, om 9 uur in de ochtend zaten ze allemaal al weer op hun noodles en nasi's te kouwen!
En toen de vreselijke busrit weer terug, dit keer zelfs nog langer dan 6 uur.

Dit was echt een geweldig weekend, heb nog nooit zo'n leuke feestavond gehad.
Alles is gefilmd en binnenkort komt de film uit, ik zal hem dan direct kopieren en opsturen naar pa en ma.

Ik ga nu even de beste foto's uitzoeken en dan moet ik snel aan het werk.

Morgen mag ik weer vroeg uit bed want moet om 8 uur op centraal station zijn om mijn logeetje voor de komende 2 weken op te halen: Marischa, mijn collega tijdens Marmaris 2004.
Ze heeft 2 maanden vakantie alvorens ze voor Oad op Bali aan de slag gaat.
Gaat vast en zeker hartstikke gezellig worden met als 1e natuurlijk een bezoek aan mijn 'stamkroeg' De Skybar.

Lieve allemaal, werkse en tot de volgende keer!

  • 19 November 2007 - 06:51

    Mams:

    tjonge tjonge, wat heb je weer wat meegemaakt.
    Leuk man en ook nog prijzen gewonnen, dus je weekend kon niet meer stuk(behalve de busreis dus). Nou op naar de volgende belevenis!!!!!!!
    Kus

  • 19 November 2007 - 06:59

    Sanschen:

    Hey Marleen! Een te gek verhaal! Erg leuk zeg! En echt superrr tof man dat je lekker gratis naar Bangkok mag en ook nog eens in een 5-sterren hotel! Doe je goed! ;) Trouwens erg lief van je dat je die 50 RM in de goede doelenpot hebt gestopt op je werk.. je had er namelijk ook 7 pakjes sigaretten van kunnen kopen haha. Ps: wanneer kom je in je Pujabi costuum naar het werk? Gaan we dan samen lunchen! ;) Succes op je werk! Liefs xxx san

  • 19 November 2007 - 07:55

    Pa:

    He kanjer,
    Ik heb weer een paar foto's uitgeprint en bij mij op kantoor aan de muur gehangen. Aan het verhaal en de foto's kun je wel zien dat het een fantastisch weekend geweest moet zijn.

    Ga door met verhalen schrijven.
    Dikke kus,
    Pa

  • 19 November 2007 - 08:44

    Sandra:

    Wat een super leuk verhaal weer!!!
    Enne je zag er ook weer leuk uit! Hoe krijg je het voor elkaar?? Van zoiets geks toch weer wat leuks maken!!

    Haa helemaal goed!! Nou groetjs maar weer!!
    Liefs Sandra

  • 19 November 2007 - 10:25

    Marije:

    Hey Marleen! Klinkt helemaal super om eens mee te maken! En mazzelaar.... je gaat gewoon naar Bangkok in een 5 sterren hotel! Ik hoop voor je dat het het hotel van KLM is, haha! Kan je genieten van het mooie uitzicht ;-)
    Liefs, Marije

  • 19 November 2007 - 10:31

    Emmie:

    Het is elke keer weer genieten van jouw verhalen.Je maakt wat mee zeg!Blijf vooral doorgaan met schrijven.Groetjes en een knuffel van Ilse!

  • 19 November 2007 - 11:56

    Myrthe:

    Hi Marleen,
    Zulke leuke kantooruitjes heb ik nog nooit gehad hoor ;)
    Gezellig joh!!
    Veel plezier met Marischa de komende dagen!
    Liefs Myrthe

  • 19 November 2007 - 12:31

    Carolien:

    Toe maar weer, een reis naar Bangkok, zijn die tickets ook overdraagbaar??
    Veel plezier met Marischa en tot mails
    Liefs Carolien

  • 19 November 2007 - 17:38

    Marloes:

    He Marleen,

    De avonturen houden volgens mij nooit op daar! Leuk dat je het zo naar je zin hebt, blijf genieten!

    Liefs Marloes

  • 19 November 2007 - 17:54

    Mireille:

    Hoi Marleen, geweldig verhaal weer. Ik kan daar niet tegenop hoor. Deze week gewoon vier dagen bij de kleuters aan de slag ook erg leuk maar niet zo spectaculair.
    groetjes Mireille

  • 19 November 2007 - 19:32

    Niels:

    Ziet er gezellig uit Marleen, zo te zien begin je al een echte maleisiër (?) te worden.
    Groetjes

  • 20 November 2007 - 09:53

    Mir:

    Leuk verhaaltje :), die mensen gaan helemaal losss 1x per jaar, lekker volgieten met je collegas:D.moest weer even terugdenken aan ons annual dinner in CP;). Je volgende tripje wordt dus Bangkok? Londen was ook leuk! Xxx Mir

  • 22 November 2007 - 12:09

    Dewi:

    Hey KL gids ;) klinkt als een leuk feestje! :D Trouwens, je hebt wel weer geluk om een reisje naar Bangkok te winnen!

    xxx Dewi

  • 23 November 2007 - 16:10

    Mieke:

    Hey Scheet,

    wederom weer een leuk verhaal!
    Alleen deze orang Asli's zien er toch echt beter uit dan wij hebben gezien vind je niet?

    fijn weekend

    kus Mieke

  • 28 November 2007 - 16:26

    Alice :

    Ha Malleen!

    Wat een verhalen weer! Super leuk zeg, ook dat je meemocht! En er dan ook nog wat aan overhouden, top! Hoe gaat het verder met je? Met mij gaat het prima, nu even aan het werk op het hoofdkantoor en straks weer naar Oostenrijk!

    Heel veel plezier daar en een dikke kus!
    Alice

  • 03 December 2007 - 03:42

    Ayla:

    wat een mazzelpikkie ben jij tog ook he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 292
Totaal aantal bezoekers 313014

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: