Alles de laatste keer - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Alles de laatste keer - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Alles de laatste keer

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

13 November 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Over 2 weken is het zover; dan stap ik op het vliegtuig naar Nederland en dit keer voorgoed.
Hoe dichterbij het komt, hoe minder ik het besef, raar he? Misschien zit ik een ontkennende fase ofzo hahaha.. ja hoor, ik kan nog wel grapjes maken.
Ik heb er over nagedacht hoe dat toch kan en ben tot de volgende conclusie gekomen; aan de ene kant heb ik ontzettend veel zin om terug te gaan naar Nederland naar mijn familie en vrienden en een nieuwe start te maken en een baan en huisje vinden.
Aan de andere kant zal ik mijn leven hier zo ontzettend gaan missen. De afgelopen 3,5 jaar waren geweldig in KL. Ik heb het altijd ontkent maar stiekem voelde het toch wel als 1 grote vakantie. Er zaten maanden tussen dat ik keihard moest werken maar er zaten ook maanden tussen dat ik volop de tijd had om te genieten.
Ik heb veel gezien in Maleisie en landen rondom Maleisie en ik ben uiterst dankbaar voor het feit dat ik hier de mogelijkheid en kansen voor had.
Ik zal ook mijn appartement missen, het was echt mijn plek en gezellig. Het wordt al steeds leger dus kan rustig wennen aan het vertrek. Heb al 8 dozen ingepakt en de TV is ook al verkocht. Ik dacht eerder deze week dat alleen even iemand kwam kijken maar die persoon had er al rekening mee gehouden de TV direct mee te nemen dus moest in 5 minuten afscheid nemen van het grote scherm. Nu zitten we weer naar een mini tv te kijken. Al hebben we er haast geen tijd voor want we zijn druk aan de studie... Nederlands wel te verstaan. Ik ben Kia aan het klaarstomen voor het inburgeringsexamen. Hopelijk vind ik in Nederland snel een goede baan met goed salaris zodat we het visum voor Kia zo snel mogelijk aan kunnen vragen want we zien het niet zitten om mekaar zo lang te moeten missen maar we zijn nog steeds positief ingesteld want ik heb de eerste week van december direct een aantal sollicitatie gesprekken.
Bij deze trouwens iedereen bedankt die zo met me mee denkt en vacatures op stuurt, echt top!

Tsja, en dan is het langzamerhand tijd voor de laatste keer....
De laatste keer Skybar hebben we al gehad. Vanavond staat de laatste keer schransen in Chinatown op het programma. En zo zal het de komenden twee weken in het teken staan van de laatste keer:
boodschappen doen, bioscoop, sportschool, afscheid collega’s, afscheid hotels, pedicure, kapper, massage, Santini, Midvalley, Pavillion, Times Square, Coffee Bean, bowlen, favo zwembad... en zo zullen er vast nog een aantal bijkomen. Aan de allerlaatste knuffel met Kia moet ik nog even niet denken....:-(

En dan ook de laatste keer dat ik een bericht schrijf vanuit Maleisie. Het is goed zo.
Ik heb 100 berichten geschreven en de reacties zijn niet te tellen, zo veel.
Ik wil iedereen bedanken voor het altijd trouw lezen van de verhalen en de vele reacties. Het heeft me altijd ontzettend goed gedaan dat ik niet vergeten ben ;-)
Het reizen zal hierbij vast niet ophouden dus de site zal ik ook zeker bij blijven houden.
29 november om 05:45 zet ik voet op Nederlandse bodem en de eerste maand zal ik vooral erg druk zijn met sollicitatie gesprekken en het vinden van een huisje dus reunies, rose dates en bijkletsen in het nieuwe jaar!
Nu na het schrijven van dit verhaal is het weer een beetje echter geworden allemaal en ik ga doos 9 inpakken nu.

Lieve allemaal, nogmaals ontzettend bedankt voor alle reacties, steun, kaartjes en e-mails de afgelopen jaren. Het is nu tijd voor een nieuwe bestemming: Nederland!

Liefs uit KL,
Marleen


  • 13 November 2009 - 04:25

    Fleur:

    Ooooh Marleentje! Ik vind het nu juist allemaal wel heeel echt worden hoor! :(
    Hou je taai in alles en het gaat zeker goedkomen!

    Liefs

  • 13 November 2009 - 07:15

    Bert P.:

    Heey Marleen,

    Ga je verhaaltjes wel missen hoor! 's Ochtends met een bakkie koffie achter het buro! Was altijd van: "Ha lekker. Eerst ff lezen"

    Bedankt!!

  • 13 November 2009 - 07:31

    Corina:

    Hey Marleen,

    We gaan je verhalen zeer zeker missen.

    We wensen je heel veel suc6 met alle laatste keren, het inpakken van doos 9, 10, 11......
    de sollicitatiegesprekken, het Nederlands studeren met Kia.
    Ja, met alles dus eigenlijk :-)

    Geniet nog even met elkaar en een goede reis gewenst over 2 weken.

    Liefs uit Barneveld

  • 13 November 2009 - 08:20

    Ria:

    Ik ga je nu op hyves ff een heel lief berichtje sturen,x

  • 13 November 2009 - 08:34

    Ina:

    Hoi Marleen,

    Nou ik ben er dit keer behoorlijk vroeg bij.:) Er ligt in Kampen al een kaart van ons op jou te wachten! (dacht dat je al thuis was...) Heel, heel, heel veel succes met alles!!!

    Een dikke knuffel van ons

  • 13 November 2009 - 08:35

    Marije:

    Dikke knuffel voor jou!!!!

  • 13 November 2009 - 08:51

    Mams:

    Hey meissie, kom maar snel hoor. Je kamer is klaar en ik weet zeker dat Kia heel gauw ook hier is!!!!!
    Dikke kus maar weer

  • 13 November 2009 - 08:53

    Anja:

    Heel veel succes en geniet van alles wat je nog gaat doen in KL!

    Liefs

  • 13 November 2009 - 09:23

    Sam:

    Marleentje, Ik had je al voor de 100e x gesmst met veel plezier, nog een keer dan maar:P

    Enjoy de laatste weken,
    je gaat zeker gemist worden bij de koele-kl-ers;) x Sam

  • 13 November 2009 - 09:47

    Jenny:

    Marleen, geniet van je laatste dagen in KL en hopelijk tot snel in NL! Ik ben blij 5 maanden van jou 3.5 jaar te hebben mogen meegemaakt... Het blijft een prachtige herinnering!!!
    Liefs, Jenny

  • 13 November 2009 - 10:37

    Jildou:

    Succes met alle laatste keren daar!
    Ik weet zeker dat NL ook heel veel leuks en goeds voor je in petto heeft voor de toekomst!
    Liefs Jildou

  • 13 November 2009 - 10:46

    Carolien:

    O Marleen, ik heb wel met je te doen als ik het zo allemaal lees. Dat afscheid nemen van alles is zo rot!
    Maar het gaat echt goed komen hoor dat moet je voor ogen houden.
    Succes de komende weken.
    Dikke x
    Carolien

  • 13 November 2009 - 11:46

    Sanne:

    Ik mis nog een laatste keer...Alioli! Of telt dat nu niet meer? Dan maken we er maar snel een eerste keer van! Alioli in Belanda :) Ik heb het pas een keer of 10 gemaild, maar nog heeel veel plezier en tot snel!

    Kus!

  • 13 November 2009 - 12:19

    Lies:

    Haha ooh Marleen, ik ga hier bijna van huilen!! Pfff, ik vond het al raar om na 5 maanden weg te gaan... niet te vergelijken met 3,5jaar! Maar gelukkig kun je nog altijd weer terug, al zal het dan niet hetzelde zijn welicht. Maar tijd voor een nieuw tijdperk in je leven!! Zet 'm nog ff op daar de laatste weekjes! Geniet en zoals ik al had gezegd; er staat een warme choco met slagroom voor je klaar :) En zeker ook voor Kia! Ik duim voor jullie!

    Liefs!


  • 13 November 2009 - 14:51

    Eveline:

    Ja, zo'n grote verandering voelt altijd heel dubbel. Heel veel sterkte met afscheid nemen, maar ook heel veel plezier met het opbouwen van een nieuw leven terug in Nederland.

  • 13 November 2009 - 14:59

    Jeff:

    geniet van de laatste dagen daar Marleen! groetjes Jeff

  • 13 November 2009 - 15:27

    Pieter:

    Nederland is best een prettig land om te wonen. Misschien even wennen dat je niet elke dag uit eten kan gaan en dat de regen wat kouder is. Kuala Lumpur is trouwens niet zo heel ver weg. Je bent er al binnen 12 uur en 600 euro. Veel succes met de repatriering!

  • 13 November 2009 - 17:52

    Margriet:

    He buuf

    T wordt idd tijd dat je de straat een beetje komt opvrolijken. Ik heb met eigen ogen gezien dat je huis "marleen klaar" gemaakt wordt, ddus je kunt er zo in. Tot gauw

    x margriet

  • 13 November 2009 - 21:42

    Kim:

    De laatste vanuit Maleisie.....
    Wat heb ik genoten van al je verhalen, avonturen en foto's!
    Maar toch ook wel heel blij dat het binnenkort een verhaaltje vanuit the Netherlands wordt!!
    See you soon!!!
    Liefs Kim

  • 14 November 2009 - 09:15

    Oosterse Benny :

    Hey hopelijk is dit niet laatste bericht wat ik van je hoor.

  • 14 November 2009 - 18:26

    Nynke:

    Jij hebt geen tijd om aan NL te denken met die last-things-to-do planning!
    Heel veel plezier nog de laatste weekjes! en veel succes! tot in NL! je hebt mn nummer dus in 2010 hoor ik het wel wanneer er een avondje gepland wordt!

  • 14 November 2009 - 23:33

    Marischa:

    Meis, succes en geniet van alles de laatste keer!! Gaat allemaal helemaal goed komen.

    Liefs Marischa

  • 17 November 2009 - 16:00

    Alice:

    Malleen!
    Succes met alle laatste keren daar in KL! Ik denk aan je, hou je taai en een dikke kus

  • 19 November 2009 - 08:22

    Sonja:

    ~Enjoy~

    Geniet nog even je laatste paar dagen daar in KL!
    Succes met solliciteren, Kia's examen en het vinden van een leuk huisje.
    We spreken elkaar vast nog wel!

    ~Enjoy~

    Groetjes
    Sonja (Oad K&K)

    P.S. Nog bij het Hard Rock café geweest?

  • 25 November 2009 - 21:48

    Emmie:

    Lieve,lieve Marleen,
    dus dit was echt je laatste (100 ste) verslag! Dan toch ook via deze weg nog even heel veel sterkte toegewenst voor de laatste dagen daar, en geniet nog even met Kia(hopelijk duurt het weerzien niet al te lang!)
    Liefs!
    Ton en Emmie.

  • 28 November 2009 - 08:09

    Linda:

    Marleen,
    Je laatste verhaal vanuit Maleisië. Ik heb het gelezen en dan is het toch allemaal wel heel bijzonder. Het is nu alweer een twee weken verder en vandaag ga je naar Nederland. Ik hoop dat je een goede reis zult hebben.
    Succes, maar ook veel plezier!

    Veel liefs, Linda

  • 30 November 2009 - 08:42

    Mirjam:

    Heeey!!

    Hoe was je vlucht en...t afscheid en aankomst;)? Succes met je sollicitatiegesprekken binnenkort...spreek je snel :)!!xxx Mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 282
Totaal aantal bezoekers 312977

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: