Even naar Cyprus geweest :-) - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Even naar Cyprus geweest :-) - Reisverslag uit Haarlem, Nederland van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Even naar Cyprus geweest :-)

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

26 Juni 2010 | Nederland, Haarlem

Kalimera...

Tijdens mijn eerste weken bij SOS, moest ik al een vakantie week opnemen voordat het hoogseizoen zou beginnen en dat was dus afgelopen week.
Aangezien Kia nu een baan heeft, zou ik dus een week thuis zitten... klinkt leuk voor een dag maar denk dat ik me dan al wel snel zou vervelen.
Dus dan ga je nadenken... en een dag later heb je een ticket geboekt!

Ik ben de afgelopen week naar Cyprus geweest, naar Carolien. Haar heb ik ontmoet op Corfu toen ik er voor Oad werkte en nu werkt zij al een paar jaar voor Oad.
Heerlijk om een keer als Oad-gast op vakantie te gaan haha.
Ik ben vanacht terug gekomen en ik zit nu nog naar mijn koffertje te staren, want oh wat was het geweldig.
Cyprus is een fantastisch eiland, er is zo veel te zien en te doen. De stranden zijn niet zo mooi maar daar vonden we later wel wat op.
Hierbij het vakantie verslag....

Zondag 20:00 lokale tijd zette de Transavia voet op Cypriotische bodem. Geen gate maar heerlijk met de trap het vliegtuig af en en werd ik al helemaoal gelukkig van de warme
deken die over je heen viel.
Mijn koffertje kwam als eerste op de band en al snel kon ik naar de aankomsthal waar Carolien al stond te wachten, was heel leuk om haar na 5 jaar weer te zien.
Ze had al snel al haar schaapies op het droge en na een hele korte transfer kwamen we aan in Paphos en hebben we heel de avond op het balkon bijgekletst met heel wat roseetjes.
's morgens wat moeite met opstaan maar na paar bakkies koffie en panadols kwam het al snel helemaal goed.
Een paar welkominfomeetings aangehoord en toen ik helemaal op de hoogte was van alles wat Paphos en Cyprus te bieden had, ben ik gaan lunchen op de boulevard om vervolgens plat te gaan op een
ligbedje op het strandje. Carolien kwam me aan het eind van de middag nog vergezellen.
's avonds met Marco (haar vriend) naar de pizzeria gegaan waar ik de lekkerste pizza ever heb gegeten. Daarna nog even een koffie op de boulevard in de gezellige haven.
Vroeg naar bed want volgende dag vroeg op; ik ging op jeepsafari. 2 jeeps met 15 Nederlanders en een leuke Nederlandse gids die veel heeft verteld.
Ik trok de hele dag op met een leuk stelletje. Veel gezien, prachtig natuurgebied, mooie stranden, heldere zee.
Ook hebben we het bad van Aphrodite gezien.. hier nam de godin van de liefde haar bad na haar amoureuze uitspattingen met een andere god, Adonis.
Allemaal leuk en aardig maar had het al snel gezien daar want het zweet droop van me af.. zo heet daar! Dus ik wist niet hoe snel ik een duik kon nemen in de heldere zee.. heerlijk!

De volgende dag ben ik 's morgens even mee geweest op hotelronde en kwam ik er tot mijn grote vreugde achter dat ik het werk totaal niet mis, gelukkig maar.
's middags naar Coral Bay met Carolien. Mooi zandstrand met een soort van beachbar, lekker muziekje, lekker windje, woeste zee met hoge golven.
's avonds eindelijk naar een echt Grieks restaurant om aan te vallen op de mezes (de Griekse hapjes) maar helaas heb ik daar niet volop van kunnen genieten omdat ik mij in een
katten wereld bevond. Een waterpistool en wat drankjes met 38% alcohol hielp niet echt helaas dus was ik genoodzaakt om de tafel te verlaten en bij de eigenaar aan te schuiven die een in hoek zat
en goed overzicht had over de toko... Het eten was er zo lekker, echt balen dat ik weer zo stom moest doen.
Daarna nog wel even een borrel gedaan met concu-collega van Carolien in de oh zo gezellige barstreet... NOT. Geen mens te bekennen maar wij hebben het wel
gezellig gemaakt!

Volgende dag 's morgens eerst naar de koningsgraven gegaan in Paphos, ontzettend veel graven ondergronds die dus opgegraven zijn. Erg indrukwekkend.
Daarna een heerlijke frappe gedronken in de bovenstad met een mooi uitzicht over het toeristische gedeelte van Paphos.
Hierna was het weer tijd om aan ons kleurtje te werken en zijn we bij een luxe hotel aan zee gaan liggen met een heerlijk zwembad.
's avonds uiteraard voetbal gekeken in een bar die omgetoverd was tot Nederlandse bar, was ook weer helemaal leuk.

De volgende ochtend ben ik naar het archeologische park midden in Paphos gegaan om de vele mozaieken te bekijken.
Dit zijn allemaal huizen met een vloer van mozaiek, daterend uit de 4e eeuw. Het was er bloedheet maar oh zo mooi.
Daarna weer naar dat luxe hotel aan zee met Carolien om nog even te genieten en toen kwam er helaas al weer een eind aan de holiday.

Carolien en Marco, ontzettend bedankt voor de gastvrijheid en gezellige dagen. Ik zal eens kijken of ik een aanbieding kan vinden voor in oktober :-)
Hopelijk kan ik de foto's er bij uploaden en dan kunnen jullie allemaal zien hoe geweldig Cyprus is!

PRETTIG WEEKEND!

  • 26 Juni 2010 - 11:17

    Marije:

    Marleen! Wat ziet dat er heeeeeerlijk uit! Ohhhh, die zalige frappé's en mezes... Het wat er loopt me in de mond!
    Filakia!

  • 26 Juni 2010 - 11:44

    Sanne:

    Hey meid!

    Wat fijn dat je zo genoten hebt :) Beetje jammer van die stomme katten weer he. Haha heeft ons Borneo-avontuur je er toch niet echt vanaf geholpen ;) Ik zit nu ook even lekker naar vakanties te kijken! Nooit gedacht dat Peer en ik nog zouden kunnen gaan, maar het zit er waarschijnlijk toch in :D kan niet wachten!
    Als ik straks eindelijk mn eerste harde werk uitbetaald krijg kom ik jullie snel een keer opzoeken!

    Liefs x

  • 26 Juni 2010 - 14:01

    Myrthe:

    Ziet er goed uit zeg :D
    Heerlijk dat je weer eens toerist mocht spelen toch!!

  • 26 Juni 2010 - 15:50

    Carolien:

    Jij nog eerder foto's van Cyprus of je waarbenjij dan ik. Ze zijn goed gelukt! Erg leuk.
    Je komt maar gezellig weer langs in oktober want ik vond het super gezellig!!
    xx Carolien

  • 30 Juni 2010 - 05:40

    Eveline:

    Wat gezellig!! En leuk ook om zelf even de toerist uit te hangen. Stiekem geen heimwee naar het hostess leven?

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 1101
Totaal aantal bezoekers 312972

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: