Even weer updaten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Even weer updaten - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Even weer updaten

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

18 Maart 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Vanachter mijn computer op kantoor in Kuala Lumpur op de 5e verdieping van een mega gebouw van 20 verdiepingen en weet ik weet ik veel hoeveel vleugels, zeg ik: Hallo.
Ik zie dat mijn laatste bericht geschreven is vlak voordat ik de massage kreeg.
Dus daar ga ik maar weer verder. De massage was heerlijk alleen jammer dat Merlene, de lokale oad hostess bezoekuur had in het hotel en aan gasten had verteld dat ik er was en een massage kreeg en Merlene zei tegen de gasten dat ze best wel even gedag mochten gaan zeggen.... Gelukkig was dat in het laatste kwartiertje. Daarna ben ik naar het strand gewandeld en gelunched bij een strandtentje met 2 kerels uit Australie.
Daarna ben ik bij het zwembad van het hotel gaan liggen. Om 16:30 werd ik opgehaald voor de transfer naar de luchthaven. Inchecken ging snel en ik ging nog wat eten voordat ik door de douane moest en ik had nog 20 minuten voor vertrek dus ik loop naar de gate, en stond het vliegtuig er nog niet dus ik had al zo'n vermoeden dat we niet op tijd zouden gaan. En ja hoor: het werd direct omgeroepen: 1,5 uur vertraging. Nou ja.. was niet zo heel erg geweest als ik niet zo wat dood was gevroren daar.. echt ongelooflijk hoe hard die airco overal blaast.
Aangekomen in Kuala Lumpur, regende het keihard: heerlijk. Met de trein naar huis en daar kreeg ik een verassing: Anja had in die 3 dagen dan ik op Penang was, de slaapkamers omgeruild, al mijn spullen verhuisd naar de master bedroom met badkamer. Echt super.Ze had het huis schoongemaakt en al, heerlijk.
De volgende dag zijn we lekker gaan uitslapen en in het begin van de middag zijn we naar kantoor gegaan voor de overdracht van alles en Anja had een taart gekocht ter afscheid van haar voor de collegas op kantoor. Tussen haakjes: dit is niet zo maar een kantoor: er werken er hier denk ik wel meer dan 100.
's Avonds zijn we sjiek wezen eten. Ik had tegen Anja gezegd dat ze duur en mooi restaurant moest uitzoeken omdat ik haar zo wilde bedanken voor de opvang, uitleg en kamerwisseling. We gingen naar Starrhill, daare ruikt het zowat al duur (voor maleisische begrippen dan he). We werden in het restaurant behandelt alsof we de konining waren en hebben heerlijk gegeten. Fles wijn, voor- hoofd- en nagerecht.
Ik kreeg de rekening: 55 euro totaal... en dat moet dan 1 van de duurste restaurants van Kuala Lumpur voorstellen.. 55 euro voor 2 personen...haha.
Daarna nog even een coctail gehaald in de bar ernaast: een salsa bar. Was ook leuk. Af en toe ben ik ff de weg kwijt hier, omdat het zo internationaal is hier, vergeet ik nog wel eens waar ik ben. Gisteren had ik even een paar seconden het gevoeldat ik in Mexico zat bijv door die salsa en een paar dagen geleden kreeg ik het gevoel dat ik in Malaga was doordat we aan de tapas zaten.
Anyway.. Vandaag was mijn eerste echte werkdag. Vanmorgen om 10:30 had ik een infomeeting.. ikhad er helemaal zin in: komen de gasten niet opdagen. Ik heb ze gebeld op de kamer en 20 minuten gewacht. Toen heb ik de hoop maar opgegeven en een briefje achter gelaten.
Nu alles op kantoor aan het doen, alles uitzoeken, systeem een beetje eigen worden.
Ik vind het welletjes voor vandaag en ga probereb naar huis te komen aangezien ik 10 blaren ongeveer heb op mijn voeten.
Doordat het zo heet is hier, zetten je voeten enorm op en passen miojn schoenen echt niet. Ik woon ook op mijn slippers maar ja met mijn uniform aan gaat dat een beetje moeilijk, ach als ik de monorail maar haal, dan lukt het wel want dan kan ik 2 haltes verder zo uitstappen in het gebouw waar ik woon.
Ik wens jullie allemaal een fijn weekend!

  • 18 Maart 2006 - 09:54

    Carolien:

    He Marleen,
    Als ik het zo allemaal lees heb je je draai al weer helemaal gevonden, echt hartstikke goed!! Jij ook een heel fijn weekend en tot gauw!!

  • 18 Maart 2006 - 10:00

    Mieke:

    Wow, ik wil ook naar Maleisie!!!
    Klinkt allemaal super!

    Liefs Mieke

  • 18 Maart 2006 - 15:00

    Kim:

    Hey Marleen
    Nou na al die verhalen word ik toch wel een beetje jaloers........bijna bevroren door de airco? Hier wil t nog steed sniet opschieten met de lentekriebels..... Fijn weekend!
    groetjes Kim

  • 18 Maart 2006 - 18:09

    Sphinx:

    Inderdaad ja...zoals Carolien zegt...je hebt je draai gevonden...happy to hear that...Regards

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 313355

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: