Party & Tarzan - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Party & Tarzan - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Party & Tarzan

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 April 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Deze 2 woorden hebben niets met elkaar te maken hoor maar heb weer wat te vertellen:
Als eerste even mijn verjaardag: Ik heb toch nog een leuke verjaardag gehad. Overdag op kantoor zag ik het even niet meer zitten omdat ik al jullie mailtjes en ecards aan het lezen was en niemand mij feliciteerd op kantoor. Dat kwam, bleek achteraf, doordat degene die zulke dingen altijd bijhoud en regelt op dat moment lag te bevallen van een meisje! Dus de volgende dag gingen ze zingen en kreeg ik een mooie ketting als cadeau. Erg lief. OP mijn verjaardag zelf zijn we savonds tapas wezen eten. Annemiek en Rosti waren mee en ook de 2 collegas op kantoor die de oad reserveringen doen: Sue em Kay Ying. Het was supergezellig en we hebben heerlijk gegeten. Later kwam Hiran (een vriend van Anja die hier voor mij zat) nog en Sue had een taart gekocht en die kreeg ik uiteindelijk, er zaten zelfs kaarsjes op en het hele personeel stond mee te zingen. daarna heeft Hiran ons met zijn auto afgezet bij de Beachclub. Die disco was niet zo leuk, het was rustig en ook de muziek was beetje vreemd. Toen zijn we naar de Thai Club geweest. Ook erg vreemd maar wel goeie muziek en gratis drank omdat het ladies night was, erg makkelijk hihi.

Dan iets anders: Ik ben in de Jungle geweest en het was helemaal geweldig.
Zaterdagmorgen zijn we (annemiek, rosti en ik) met de busom 09:00 vertrokken naar de Taman Negara. Zo heet het regenwoud wat 130miljoen jaar oud is, het is het oudste regenwoud ter wereld. Na een busrit van 3 uur kwamen we aan bij Kuala Tembeling en moesten we verder per longboat naar het resort waar we verbleven. Deze tocht duurde ongeveer 2.5uur en was een lekker ritje. Bij het hotel aangekomen wisten we niet wat we zagen. Zo heerlijk luxe midden in de jungle en we hadden ons eigen chaletje. Heel knus.
We hebben even wat gedronken en wat rond gelopen op het park. Om half 8 gingen we dineren, kregen we aangeboden van de manager, net zoals de overnachtingen en het ontbijt. Toch handig hoor als je bij Oad werkt ;-).
We hadden voor 's avonds een avond jungle walk geboekt maar het regende zo hard dat deze geannuleerd was en was verschoven naar de volgende dag. We zijn maar vroeg gaan slapen. De volgende ochtend na het ontbijt hebben we een jungle trekking gemaakt. Was super maar er vermoeiend en zwaar. Met een groepje van 9 en een gids gingen we de jungle in en moesten we erg hoog klimmen en daar hadden we een mooi uitzicht over het regenwoud. Daarna weer naar beneden en naar het begin van de Canopy Walk. Dat is de langste touwbrug wandeling ter wereld. En je loopt op een hoogte van 40 meter tussen de boomtoppen door over een plank van misschien 20 cm breed. Je moest ook niet al te vaak naar beneden kijken. Daaran moesten we snel omkleden voor de volgende excursie.
We hadden een boottochtje geboekt naar de natural jacuzy. Nou ik kon er niet echt een jacuzy in ontdekken maar het was wel gaaf omdat we erg laat waren en alle toersiten die er waren, weg gingen toen wij aankwamen dus we waren maar met zijn 3en daar en hebben heelijk in de koele rivier gezwommen. Was echt een genot! Weer bij het resort aangekomen even wat gedronken en omgekleed voor het diner. We wilden wel het dorpje in gaan om wat te eten maar we hadden echt geen puf meer. Dus weer lekekr in het hotel gegeten. De jungle avond wandeling hebben we afgezegd omdat we echt geen meter meer vooruit kwamen. Ze vertelden ons dat je echt puur de jungle in gaat om insecten te zoeken en dat was niet echt wat wij zochten. We dachten dat we naar nachtdieren gingen kijken etc. Dus weer vroeg naar bed. De volgende morgen zaten we om 09:00 weer in de boot naar het punt waar de bus ons weer stond op te wachten en kwamen we om half 4 weer in KL aan.. Het was echt heerlijk om een paar dagen de stad uit te zijn en zo lekker in de natuur te wandelen en genieten.

Vandaag is het een nationale feestdag hier in Maleisie en ook kantoor is gesloten dus dit typ ik in een internetcafe. Ik ga nu naar huis en dan gaan Annemiek en ik naar Midvalley. Dat is een mega mega mall.. het is niet zo mooi weer dus dit is een goede keuze om de middag door te brengen.
Een dezer dagen zet ik weer heel wat fotos op deze site dus nog ff geduld!!

  • 11 April 2006 - 06:09

    Mams:

    klinkt weer erg goed allemaal, nog een paar maandjes en dan zie ik het met eigen ogen!!
    Kussie

  • 11 April 2006 - 06:14

    Mieke:

    Klinkt super marleentje!!
    Ben trots op ouw!!!
    TRouwens PSV kampioenen!!!
    HAHAHAH

  • 12 April 2006 - 06:22

    Kim:

    he nou klinkt zeker heel erg goed? En zijn de kerels nog steeds ook zo goed?? oh ja trouwens heb een nieuwe functie winkelmanager, met proefperiode van een jaar beter!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 313270

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: