Teken van leven - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Teken van leven - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Teken van leven

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

16 Mei 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo!! Alles goed met iedereen?
Ik vond het wel weer tijd om even wat van me te laten horen. Ik heb alleen geen spannende verhalen over jungles of paradijslijke stranden. Ik heb maar een 'saaie' week en een 'saai' weekend achter de rug. Eens even denken wat ik heb gedaan.
Halverweg vorige week begon ik met op de bank hangen en dat had ik niet moeten doen want daar krijgt Marleentje altijd een dip van. Ik moet bezig blijven en leuke dingen doen. Na een goed gesprek met een meisje van het autoverhuur bedrijf werd ik in ieder geval al weer wat vrolijker. We hebben het namelijk over de gewoontes en gebruiken van hier gehad. Misschien denken jullie dat ik overdrijf maar van dat gestaar word je soms echt zo sjaggerijnig. Ook zijn ze asociaal vind ik: zo krijg ik een aantal keer per dag zowat een deur tegen mijn neus aan. Alle mannelijk lezers van mijn site: IK MIS JULLIE haha. En ze drukken je gerust aan de kant als je in de weg staat... Maar goed, ik ben blijkbaar niet de enige die daar zo over denkt. Ook de lokale dames denken zo.
Verder vond ik het donderdagavond (na een paar uur gemsnt te hebben) wel genoeg met dat bankhangen. Vrijdag was ik smiddags vrij omdat het hier weer eens een vrije dag was en dan kan ik kantoor niet in. Vervelend he. Anyway, als het hier een vrije dagis en dat valt of voor of na het weekend dan verlaat iedereen KL om het lange weekend door te brengen in de binnenlanden of eilanden. Het was dus erg rustig op straat. HET moment dus om in mijn auto te stappen en een beetje rond te rijden in KL om het auto rijden nog wat meer onder de knie te krijgen. Dat autorijden is het probleem niet maar om de rijstijl te begrijpen.... Het is nog erger dan in Turkije. Daar willen ze nog wel eens de richtingaanwijzers aan doen he maar hier... Een ramp!!! Ze geven dus GEEN richting aan en gebruiken GEEN spiegels en veranderen van baan wanneer zij dat willen. Ik heb dat ook maar gedaan en dan gaat het veel beter. Ik ben naar KLCC gereden. Dat is het winkelcentrum waar de beroemde Twin Towers op gebouwd zijn. Nadat ik de auto had geparkeerd in de garage nam ik de lift naar boven en was het weer even zoeken naar de uitgang. Uiteindelijk toch gevonden en ben ik gaan wandelen in de tuin en heb gekeken naar een geweldig tafereel in het zwembad wat daar ook in de tuin is: Ze trekken hier namelijk ECHT GEEN badpak of bikini aan, ze zwemmen hier in normale kleding met hoofddoeken en burkas op en om, geen probleem. Daarna heb ik wat gedronken op de 'boulevard' en daarna ben ik naar de supermarkt gegaan en heb ik vlees en gehakt ingeslagen. Ik was toch met de auto en dit is de enige supermarkt met vlees. Weer veilig thuisgekomen, begon het te regenen en heb ik mijn huisje gepoetst. Ondertussen nog even naar een hotel geweest om geld terug te geven aan een vrouw die via OAD hotels had geboekt maar deze vrouw is echt helemaal de weg kwijt want ze zegt dat iedereen haar oplicht overal en op haar geld uit zijn. Ze zegt steeds dat de internetverbinding in haar kamer het niet doet. Grootste onzin. Ze belt naar de receptie om te vragen of de internet aan kan en dan zegt ze dat 10 minuten later terug belt om te zeggen of hij het doet. Na een half uur heeft ze dan nog niet gebeld en belt de receptioniste naar haar kamer en zegt deze gast dat internet het niet doet. De receptie kan helaas zien dat hij het wel deed en gewoon dat half uur heeft zitten internetten. Ik ben er maar niet meer op ingegaan, heb haar het geld teruggegeven en ben meteen weer weg gegaan.
Die avond ben ik naar een Boedistische processie geweest. Was leuk om mee te maken alleen had ik er meer van verwacht. Het was deze dag namelijk de geboortedag van een Boedha God en er liepen wel 10.000 mensen mee in deze processie. Allemaal gewapend met bloemen en kaarsjes. Zo nu en dan kwam er een 'praalwagen' voorbij met lichtjes, bloemen, boedhabeelden en boedisten. Zij maakten de bloemen nat en maakte het publiek daarmee nat om ze zo op deze manier te zegenen.....
Zaterdag overdag films gekeken en s'avonds met Annemieke wezen stappen. Uiteraard weer naar de Beachclub. Het was weer gezellig.
Zondag uitgeslapen (nadat ik al om 07:30 was gebeld over een vergeten camera in een transferbusje) en daarna hebben we de hele dag bij het zwembad van een hotel gelegen. Hierover heb ik op kantoor ook een discussie van een uur gehad. Ze kunnen maar niet begrijpen waarom ik voor mijn lol in de zon ga liggen. De lokalen hier zijn als de dood voor een zonnestraal en als de zon schijnt lopen ze allemaal onder een paraplu want verkleuren is hier een taboe. Maar goed op het einde waren we eruit: Hun vinden wat ik doe belachelijk en ik vind wat hun doen belachelijk. Iedereen weer tevreden.
En gisteren is de nieuwe werkweek weer begonnen, sommige dagen zijn erg druk maar morgen bijvoorbeeld ben ik vrij. Mijn plan is om eindelijk eens de KL tower in te gaan dus dat komt in mijn volgende verslag te staan met natuurlijk de foto's.
Ik geloof dat dit wel weer genoeg leesvoer was he! Allemaal de groetjes vanuit Maleisie

  • 16 Mei 2006 - 06:38

    Mams:

    Gelukkig is je dipje voorbij.Stuur ons maar weer mooie verhalen en foto,s We genieten er zoooo van
    Knuffel

  • 16 Mei 2006 - 07:14

    Mieke:

    Als je weer eens een dipje heb, denk dan maar in september en oktober krijg je het druk genoeg!

  • 18 Mei 2006 - 18:41

    Marije:

    Ha meiss! Tsja, het is een wereld van verschil vergeleken met Europa natuurlijk. Maar toch, ondanks de dipjes (wat logisch is), maak je ook fantastische momenten mee. Als ik naar die foto's van jou kijk.... Ruilen voor een maandje?
    Liefs!

  • 23 Mei 2006 - 07:24

    Alice:

    Malleen, wat een leuke verhalen weer, je zit echt in een compleet andere cultuur. Ik zal hier eens op zoek gaan naar je tapijtenman... Groetjes en een knuffel uit Alanya.

  • 31 Mei 2006 - 16:50

    Anja:


    Zo had voor het eerst tijd om eens wat verhalen van je te lezen. Leuk, maakt me dat ik het nu erg mis!! Hier nog steeds het ene drama naar het andere, maar daar maıl ik hopelijk snel meer over. Dank voor je leuke kaartje! Staat op kantoor voor een droommoment in mijn dag!

    GROETJES en veel plezier!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 313280

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: