Oranje boven en lang leve de bitterbal - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Oranje boven en lang leve de bitterbal - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Oranje boven en lang leve de bitterbal

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

15 Juni 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hallo allemaal!
Bij deze weer even een teken van leven vanuit de nog steeds fantastische stad Kuala Lumpur. Ik ben hier nog lange niet uitgekeken al heb ik de laatste tijd geen leuke tripjes meer gemaakt. Maar aangezien ik hier nog wel een tijd blijf, kan ik ook beter niet alles achter mekaar doen maar het een beetje verspreiden. De westkust met zijn eilanden heb ik nu gezien, de hooglanden en de jungle ook dus de volgende trip zal naar de witte bountystranden van de oostkust gaan. Waarschijnlijk ga ik 30juli met Annemieke naar Redang. Dat is een duik paradijs met dus heel helder water. Planning is om daar 4 dagen heen te gaan. Daarna vlieg ik weer terug naar KL en gaat zij door naar Borneo om vervolgens weer naar Nederland te vliegen.
Tot die tijd heb ik nog niet veel in de planning staan. Maar zonder die tripjes heb ik het al druk zat. Ben iedere avond op pad of zit met vrienden thuis. Dus ik verveel me hier niet. Wat werk betreft is het nu even rustig, misschien komt dat door het voetbal. Ook word ik deze week haast niet gebeld op mijn noodtelefoon, wat ook wel even lekker is. Vorige week was het echt hotline.
Hier is ook de voetbal gekte toegeslagen en het valt me op dat veel lokalen voor Nederland zijn dus dat is weer mooi meegenomen. Als ik in een taxi zit en de chauffeur vraagt waar ik vandaan kom en ik zeg dus Holland, noemt hij vervolgens alle namen van de spelers op. En dat is niet 1 gebeurd, nee dat gebeurd dagelijks. Ook lopen er veel in Oranje shirts.
Een dag voor de 1e westrijd van Nederland heb ik de Nederlandse Ambassade gebeld om te vragen of er misschien iets werd georganiseerd. Hij heeft me een mail doorgestuurd van de Nederlandse Vereninging hier in KUL. Daarin stond aangekondigd dat iedereen welkom was om in een buitenwijk van KUL waar veel Europeanen wonen, voetbal te komen kijken in een bar die omgetoverd was tot Nederlandse feestbar. Klonk wel leuk!
We zijn er dus naar toe gegaan. Eerst thuis onszelf opgetuigd als oranje kerstboom. Zie de foto's. In de mail stond ook dat ze er bitterballen zouden serveren. Weet je wel hoe lekker dat in de oren klinkt na al die rijst hier die je dagelijks eet!!!
In de rust kwamen we wat hapjes voorbij maar nog steeds geen bitterballen tot we ineens iedereen naar een schaal zagen duiken waar dus de ballen op lagen. Helaas waren ze snel op. Bij de 2e ronde hadden we meer geluk en hebben we er ieders wel 2 per persoon weten te bemachtigen... Heerlijk!
Daarna zijn we naar Bangsar gegaan waar we even wat hebben gedronken met Iranese vrienden, voordat hun wedstrijd begon. Ik kon de verleiding niet weerstaan om ook even een vlaggetje bij hun op de wang te maken. Hun waren overigens de volgende dag niet zo happy, aangezien ze met 3-1 hadden verloren. Ach verschil moet er wezen he ;-)

Verder was ik dus vorige week ziek en ook Annemieke was ziek en zij kreeg van de dokter het advies om meer groenten te eten en dat kan bij mij ook geen kwaad dus hebben we dat advies maar serieus genomen en heeft ze een gezonde lekkere maaltijd gemaakt. Gekookte aardappelen, broccoli en gehaktballen met champignons.. Alsof er een engeltje over je tong piest, zo lekker was dat. Daarna kwamen de Iranese vrienden de openingsceremonie kijken van de World Cup en daarna hebben we nog Duitsland gekeken. Dat is dus echt wel een nadeel hier dat die wedstrijden op belachelijke tijden worden uitgezonden. Aanstaande vrijdag valt het nog wel mee, dan begint Ned-Ivoorkust om 00:00 maar Ned-Argentie begint hier om 03:00 s'nachts maar echt wel dat ik ga kijken.. Ik zet me wekker er voor. Ik heb de info's zo gepland dat ik de volgende ochtend pas om 12:00 begin.

Vanavond staat er weer een lekker menu op het programma. De ouders van Annemieke zijn hier nu en hebben pakken uiensoep van Knor meegenomen en Janneke (een schoolgenoot van de MTRO) was hier en heeft 1 kilo jonge kaas meegenomen. Dus ik ga zo uien kopen en stokbrood en dan wordt het smullen vanavond!

Mijn wall of fame is vol, ik ben nu begonnen aan de volgende deur. Ik heb al 53 kaarten mogen ontvangen en dat vind ik echt super. Het is zo fijn om post van jullie te krijgen. Sommige kaarten doen er een week over en sommige 2 maanden. Je kunt er dus niet echt van op aan van de POS MALAYSIA!

Ik geloof dat ik wel weer genoeg onzin heb getypt. Ik zal de foto's er bij zetten en dan zou ik zeggen: Tot de volgende keer!!

  • 15 Juni 2006 - 06:06

    Tony:

    Leeeentje!!! Wel gezond blijven eten he!!! Al die bitterballen, kan echt niet!!! Geniet van de mooie dingen daaro en bekijk alvast de onderwater wereld voor me aan de oostkust, ben heel benieuwd!!! Kus Tony

  • 15 Juni 2006 - 06:08

    Mams:

    Leuk joh al dat oranje en die bitterballen!!! super en vooral die leuke foto,s. Ik hoop dat je nog lang kunt genieten van die voetbal.
    Knuffel uit Kampen

  • 15 Juni 2006 - 06:39

    Pa, Je Grootste Fan:

    Wat een pracht verhaal weer. Doorgaan met schrijven. Ik blijf trots op je.

  • 15 Juni 2006 - 07:10

    Marije:

    Hola caracola! Gezellig zo'n hollands feestje, compleet met lekkere bitterballen en hollandse yuppen! Veel plezier nog met de volgende wedstrijden! Ik hoop ze te zien, maar zit op Sardinië...
    Ciao!

  • 15 Juni 2006 - 07:11

    Marije:

    PS: Zie ik nu een nieuw uniform giletje??

  • 15 Juni 2006 - 15:07

    Joke:

    hoi
    ik heb wel een recept voor bitterballen hoor!!!! moet je ze alleen wel zelf maken haha
    maar dan kun je er elke dag van genieten
    groetjes uit oranjekampen

  • 15 Juni 2006 - 20:18

    Mieke:

    Weer een verhaal om van te genieten, krijg er steeds meer zin in!
    Jahooeeeee!

    Liefs Mieke

  • 17 Juni 2006 - 11:43

    Carolien:

    He Marleen,
    Wat super zeg dat hollands cafe daar!! Hier is het allemaal behoorlijk tam met de voetbal, best jammer. Maar je verhaal leest weer als een trein en als ik die bitterballen zie krijg ik spontaan trek
    Veel liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 512
Totaal aantal bezoekers 313357

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: