Paradijsje, tapas en een relaxde zondag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Paradijsje, tapas en een relaxde zondag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Paradijsje, tapas en een relaxde zondag

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

17 Juli 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Goedemorgen allemaal! Een fijn weekend gehad?
Ik wel en daarom even weer een berichtje met leuke foto's.
Ik zal even beginnen met afgelopen vrijdag toen ik weer een dagje in het paradijs ben geweest. Voor degene die het niet aankunnen om verder te lezen, moeten nu afhaken en voor de nieuwsgierigen ga ik verder.
Er waren een 3tal klachten binnengekomen over een hotel op een onbewoond eiland voor de oostkust. Mij werd gevraagd door Oad of ik er even een kijkje wilde nemen. Daar zeg ik dus geen Nee tegen.
Vrijdagochtend om 5 uur stond ik op en om half 8 vloog ik naar Kuala Terengganu. Een klein oud mannetje stond al op me te wachten met mijn naam op een papier. Hij bracht me naar de haven waar vandaan mijn boot naar het eiland zou vertrekken. Onderweg daar naar toe keek ik mijn ogen uit. Eindelijk was ik in het echte Maleisie terecht gekomen. Geen hoge gebouwen, stress en smog maar kleine dorpjes en boerderijtjes. De geiten liepen over de weg en ik had het geluk dat we dwars over een markt moesten rijden.. Ik genoot er echt van.
Bij de haven aangekomen, moest ik een kwartiertje wachten op nog andere gasten en vertrokken we per speedboot naar het eiland. Het was 15 minuten varen en het had ook geen minuut langer moeten duren want dan hadden we wel een klein probleempje gehad.
Aangekomen op het eiland werd ik ontvangen door de 2 managers. Eerst even koffie gedronken en de problemen besproken. Daarna kreeg ik een rondleiding en kreeg ik ook een dagkamer. Ik liep mijn kamer in en zag dat het balkon gewoon boven de heldere zee was. En aan het plafond op het balkon hing een soort stoel. Ik heb een bak koffie gezet en ben gaan genieten in die stoel van de mooie omgeving en het geluid van de golven die aan land kwamen. Daarna wilde ik even op mijn gemak foto's gaan maken en kwam ik gasten tegen die al hun opmerkingen en klachten aan mij kwijt wilden.
Daarna ben ik gaan lunchen met de manager en daarna was er nog even tijd om een voetmassage te doen in het Spa Centre.
Helaas ben ik het laatste half uur in slaap gevallen dus heb er niet veel van meegekregen
Daarna weer op de boot terug naar de haven en hetzelfde mannetje stond me weer op te wachten om me weer naar het vliegveld te brengen. Het was een super dagje.
Aangekomen op het vliegveld nam ik de trein naar Centraal Station en daar ontmoette ik Kia want hij kwam weer het weekend bij mij.
's Avonds vroeg gaan slapen want allebei erg moe van de drukke week. Zaterdagmorgen moest ik werken en s'middags beetje gelanterfantert. 's Avonds met Annemieke erbij lekkere Spaanse tapas gegeten. Daarna nog even een drankje gedaan in een Spaanse bar onder een 5-sterren hotel maar dat was niet echt een succes omdat er eigenlijk alleen maar kak-lui liepen.
Zondag heerlijk uitgeslapen en met Kia een beetje in de shoppingmalls rondgehangen. Daarna met Annemieke en Kia naar KLCC gereden. Dat is het winkelcentrum bij de Twin Towers. Daar weer rondgeslenterd en in het park gelopen en leuke foto's gemaakt. We wisten op een gegeven moment niets meer te doen en hebben lang moeten nadenken voordat we besloten om dan maar naar Bangsar te rijden om Roti te gaan eten. Roti eten kan overal wel maar we moesten toch wat doen.
Naar Bangsar rijden was eerder niet zo succes omdat we de goede weg nooit konden vinden maar ik heb een keer in een taxi gezeten er naar toe en de route in mijn telefoon opgeslagen dus nu ging het in 1 keer goed, tot onze grote verbazing.
In Bangsar aangekomen was het erg druk en kwamen we erachter dat de lokale avondmarkt plaats vond. Dus nadat we Roti hebben gegeten, zijn we over de markt gelopen. We keken onze ogen uit... Zo veel soorten verschillende soorten eten en alles wat we zagen, hadden we nog nooit eerder gezien. Echt heel leuk, hier ga ik nog wel vaker naar toe. Ik heb dus weer eens een super leuk weekend gehad. Was ook eigenlijk het echte laatste vrije weekend van Annemieke want morgen komt haar vervangster en 31 juli is Annemieke haar laatste werkdag en hopen we samen een paar dagen naar Redang (duikparadijs) te kunnen. Een dezer dagen weet ik of ik weg kan ivm de drukte.
Lieven mensen, dit was het weer. Ik zal nog even een paar foto's bij dit bericht plaatsen en dan is het tijd om eens aan het werk te gaan.

  • 17 Juli 2006 - 06:10

    Mams:

    ha ha lekker de eerste.
    Super, weer wat je meegemaakt hebt joh!!!!!!
    En zulke leuke foto,s.
    We krijgen steeds meer zin om naar je toe te gaan.
    Kus

  • 17 Juli 2006 - 07:50

    Samantha:

    Heerlijk die verhalen van jou...zeker zo op de vroege morgen voordat ik zelf aan het werk ga.....ben jaloers...maar gun het je des te meer!

  • 17 Juli 2006 - 11:01

    Marloes:

    Ha die Marleen,

    Wat een verhalen zeg, je vermaakt je, zo te lezen, harstikke goed! Ik mail je snel.

    Liefs Marloes

  • 17 Juli 2006 - 11:22

    Marleen:

    Jeetje zeg weer een paar klachten wel niet goed voor zijn, doe volgens mij toch wat verkeerd hier, haha! Maar echt super hoor! Ik heb gisteren ook heerlijk genoten van mijn vrije dag, lekker aan het strand gelegen en alles een beetje opgeruimd, moet ook af en toe gebeuren he?
    Nou meis, we mailen snel weer
    X

  • 17 Juli 2006 - 11:23

    Carolien:

    Sorry het blijkt dat ik mijn eigen naam niet eens meer weet, haha, zie bovenstaand bericht

  • 17 Juli 2006 - 15:45

    Mieke:

    Ha Marlenos,

    Tapas jammie!
    En als ik de shoppingmals zie gaat dat helemaal goed komen!!!
    Ik heb er echt zin!

    liefs Mieke

  • 17 Juli 2006 - 19:54

    Niels:

    Wat een kl**e baantje man, beetje hotels uitchecken. Maar ja iemand moet het doen.
    Have fun!!

  • 18 Juli 2006 - 10:03

    Jildou:

    Hoi Marleen, ziet er goed uit allemaal daar! Hier in Fethiye gaat alles zijn gangetje. Net weer een verhaal geplaatst, maar helaas geen tijd om elke week een verhaal te schrıjven (of ik moet minder op het strand liggen ;-)) Werksuh en mocht je nog versterking nodig hebben deze winter, ik hou me aanbevolen :-)
    Groeten uit Fethiye

  • 19 Juli 2006 - 10:45

    Marije:

    Nou, het klinkt weer allemaal errug vervelend ;-)

  • 20 Juli 2006 - 10:28

    Anita:

    Heeej Marleen!

    Leuke site :) FF voor degene die dit lezen: ik ben de opvolgster van Annemieke bij Asia Experience. Vind het erg gezellig dat jij er ook bent!! Ben ik niet zo eenzaam als Annemieke straks weg is.. Ik hoop dat mijn tijd in Maleisie net zo super wordt als die van jullie, maar dat zal vast wel goed komen!

    xxx Anita

  • 27 Juli 2006 - 07:41

    Karin:

    Ha die Marleen,

    wat ziet het er mooi uit daar! geweldig. Volgens mij geniet je er echt. Ik zal volgende keer ook wat tekst aan mijn foto's toevoegen,maar ik zie hier niet zoveel als jij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 345
Totaal aantal bezoekers 313329

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: