3 dagen Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu 3 dagen Phuket - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

3 dagen Phuket

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

26 Augustus 2006 | Thailand, Phuket

Hallo allemaal,

Hier al weer een verslag van mij.
Ik ben weer op pad geweest en dit keer naar Phuket/Thailand. Ik moest het land weer uit om mijn visum te verlengen. Ik wilde graag naar Bali maar dat was een beetje boven mijn budget en ook de vliegtijden waren niet zo gunstig dus dan maar Phuket.
Ik had via internet een goedkoop guesthouse geboekt en mijn vluchten bij Air Asia, beetje vergelijkbaar met Easy Jet.
Woensdag 23 augustus vertrok ik om 9 uur smorgens per monorail naar Centraal Station om vanuit daar de bus te pakken naar de luchthaven. Uiteraard was ik veel te vroeg maar heb de tijd gedood door met een nederlandse jongen te kletsen. Mijn vlucht vertrok op tijd en we hadden helder vliegweer dus ik had een prachtig uitzicht wat mooi op de foto's is te zien.
Aangekomen op Phuket nam ik een taxi naar mijn guesthouse. Onderweg moesten we een paar keer stoppen omdat de chauffeur de weg gewoon niet wist en hij ook geen woord engels sprak. Gelukkig ben ik na een uur aangekomen in Kata en heb ik mijn tas op de kamer gegooid en omgekleed en naar het strand gegaan. Hier heb ik niet lang gelegen want ik ergerde me dood aan al dat massale en oude mannekes die een lokaal meisje huren voor een aantal weken. Echt te walgelijk voor worden. Onderweg terug naar het appartement heb ik een excursie voor de volgende dag geboekt. Daarna een douche genomen en in de Tuk Tuk gestapt. Een Tuk tuk is een gevaarlijk openlucht busje die als taxi dienen tussen de badplaatsen. Ik ben naar Patong gegaan. Nou wat een verschrikking zeg. Het leek Lloret de Mar wel. Alleen maar winkeltjes, restautants en vooral veel discoteken maarrrrr wat ik zocht, had ik snel gevonden: Bar Amsterdam, waar ik een frikandel en een kroket heb weg gewerkt en weer gezellig gekletst met een Nederlander die er woont en zeiltochten organisateert. Daarna weer een tuk tuk gevonden en bij terug komst in mijn kamer viel ik als een blok in slaap. De volgende morgen beetje geluierd en een ontbijtje genomen bij het zwembad. Bestellen duurde ongeveer 10 minuten, ze kunnen er echt geen woord engels. Dus alles moet met handen en voeten. Om 12:30 werd ik opgehaald door een minibusje voor de excursie. Er zaten al 2 meiden uit Kuala Lumpur in dus het was meteen gezellig. Bij de haven was de rest van de groep al: Canadezen, Koreanen en uiteraard wat Nederlanders. We gingen per speedboot naar de bounty eilandjes Koh Khai. Daar gingen we snorkelen boven een koraal. We moesten opschieten want het was volle maan en dus in no time was het weer eb.
De gids schreeuwde dat we hem moesten volgen maar niemand deed het. Ik ging met hem mee omdat je met gids veel meer ziet en ja hoor, dat was ook weer zo: IK, MARLEEN, HEB TUSSEN HAAIEN VAN 1.5 METER GEZWOMMEN. Echt te geweldig. Bij de 1e schrok ik een beetje maar daarna vond ik het echt gaaf.
Vervolgens legden we aan bij een onbewoond eiland met een super wit strand waar je zo naar het Koraal kon en oh wat is dat spul scherp. Voeten opengehaald en knien vol schrammen. Dat koraal daar gaat helemaal kapot door al die toeristen *waaronder ik zelf*. Ook hebben we lang met de gids gepraat over de tsunami die op Phuket en alle eilandjes er omheen keihard heeft toegeslagen.
Daarna weer terug naar Phuket en naar mijn kamer, snel douchen om vervolgens met Jose te gaan eten. Zij werkt voor Oad op Phuket sinds kort. Daarvoor zat ze in Bangkok.
We zijn heerlijk vis wezen eten bij een luxe restaurant aan het strand. Dat was echt super en ook heel gezellig! Bedankt Jose.
De volgende morgen ben ik een poos in het zwembad wezen zwemmen en om 12:30 werd ik weer opgehaald door een taxi om weer terug gebracht te worden naar het vliegveld.
De vlucht was een drama. Door zwaar noodweer vlogen we alle kanten op. Vertelde de piloot ook nog vlak voor KL dat het druk was op KL Airport dus dat we een extra rondje moesten van 20 minuten. Nou dat was even slecht nieuws. Het noodweer hing tot vlak boven de baan dus het landen was echt geen succes. Ik was blij toen ik weer veilig in de aankomsthal stond en een fles bayles kon kopen haha.

Even een bericht voor diegene met wie ik heb gesmst vanuit Phuket. Mijn mening is bijgesteld hoor: Ik vond het er echt wel leuk. Moest gewoon even wennen aan de ontzettende hitte en drukte. Ik ben te gewend geraakt aan die mooie rustige paradijselijke strandjes.

De excursie was echt een succes. Het snorkelen tussen de haaien was natuurlijk geweldig, al was het water niet zo helder. De groep was ook erg gezellig.
Het eten met Jose was super. Eten op zulke plekken mis ik wel heel erg in KL.

De lokale bevolking is erg aardig en behulpzaam al spreken ze geen woord Engels. Met een beetje geduld gaat het allemaal wel.

Dit was het wel weer voor nu. Ik ga er vandoor, op naar de fitness en dan naar huis en aan het eind van de middag komt Kia weer. Vorige weekend was ook weer zo gezellig. We zijn naar de Lake Gardens geweest. Dat is een groot natuurgebied midden in KL. Ik zal ook van deze trip wat foto's bij dit bericht zetten. Veel plezier met foto's kijken en allemaal een prettig weekend gewenst.

  • 26 Augustus 2006 - 08:11

    Maris:

    Hoi Marleen,

    Ben nog steeds erg jaloers op je hoor!!

  • 26 Augustus 2006 - 09:31

    Mieke:

    Zucht......

    enne Bailys is altijd lekker!!!!

    Nog maar 5,5 week!

  • 26 Augustus 2006 - 17:38

    Esther:

    He Marleen, Er zitten weer geweldige foto's bij zeg! En je blijft maar dingen meemaken daar! Blijf genieten he!
    Kus Esther

  • 28 Augustus 2006 - 10:37

    Carolien:

    he meis,
    prachtig weer die verhalen en foto's, gewoon blijven schrijven he?? Tot mails
    Veel liefs

  • 29 Augustus 2006 - 06:13

    Mams:

    sorry beetje laat , maar ik zie zoveel moois , en ..... nog maar 17 nachhies!!!!!

  • 31 Augustus 2006 - 17:34

    Marije:

    Even vanuit Kefalonia je site in de gaten houden. De foto's zien er weer fantastisch uit, maar jij ook hoor! Je ziet er geweldig uit op de 'groene' foto's vanuit het park!
    Liefs,
    Marije

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 328
Totaal aantal bezoekers 313289

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: