Wat een mooie vakantie en …… - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Wat een mooie vakantie en …… - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Wat een mooie vakantie en ……

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

05 Oktober 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Deze keer geen verhaal van mij maar van mijn ouders.. hoe kun de vakantie hebben beleefd. Het idee gestolen van een paar collega hostessen... bedankt! Veel plezier met het lezen:

Marleen had alles, zoals we van haar gewoon zijn, tot in de puntjes voorbereid.
Het begin van onze vakantie was een beetje vreemd omdat toen wij al in het vliegtuig zaten om te vertrekken er een mededeling kwam van de piloot dat er een paar zekeringen vervangen moesten worden alvorens wij konden vertrekken; zou een paar minuten kunnen duren. Na een poosje kwam de mededeling dat het probleem toch iets dieper zat en moesten wij van vliegtuig gaan wisselen inclusief natuurlijk de bagage en het eten.
Toen wij dan uiteindelijk na een aangename vlucht van ruim 11 uur op het vliegveld van Kuala Lumpur (KL) aankwamen, stond Marleen ons daar natuurlijk al op te wachten. Met de trein zijn we vervolgens naar het centrum van KL gegaan en hebben wij onze intrek genomen in het appartement van Marleen. Zoals het een goede gastvrouw betaamt, stelde zij haar eigen slaapkamer aan haar vader en moeder ter beschikking.
De dag na aankomst (17 september) was de verjaardag van Feike. Wel een beetje vreemd om dat zo ver van huis te vieren. We zijn die dag de KL tower gaan bezoeken en hebben wat shoppingmalls en de Bukit Bintang (super winkelstraat) afgestruind. ‘s avonds hebben wij de verjaardag nog extra lekker gemaakt met een etentje in KLCC en een borrel bij de Rum jungle. Wat hebben toen ook de Twin towers een enorme indruk op ons gemaakt. Ook met Kia, de vriend van Marleen, hebben wij ’s avonds kennis gemaakt.
Na nog een nachtje en een dagje bij Marleen in KL zijn wij op 19/9 met een binnenlandse vlucht naar hert prachtige eiland Penang gegaan. We hadden daar een heerlijk hotel en hebben ’s avonds kennis gemaakt met het eten in een hawkercentrum. Dit is een plein met rondom allemaal kleine eetgelegenheden waar je hapjes kunt bestellen. Als je vervolgens aan een tafeltje ergens plaatsneemt dan komt van ieder kraampje iemand je bestelling bij je brengen. Uiteindelijk heb je de tafel volstaan met heerlijke gerechten die bijna niets kosten. Absoluut een aanrader. De volgende dag hebben wij de Kek Lok Si tempel bezocht en zijn met een treintje de Penang Hill opgeweest. Daar hadden wij ook onze eerste kennismaking met de aapjes. “s middags lekker geluierd bij het zwembad en je raad het al ’s avonds maar weer naar het heerlijke Hawkercentrum.
De volgende morgen zijn we met de boot vertrokken naar het prachtige eiland Langkawi. Op het resort aangekomen bleek dit te liggen aan de rand van de jungle. Wij waren er nog geen uur of we werden al geconfronteerd met een aantal dieren die natuurlijk ook deel uitmaken van deze jungle. Liggend op een bed bij het zwembad zagen wij b.v. een varaan langskomen en kregen wij ook te horen dat diezelfde morgen er nog een veel groter exemplaar het zwembad was overgestoken. Kortom de toon was gezet. Na daar 3 dagen te hebben doorgebracht leek het alsof wij een aantal dagen in een openbare dierentuin waren geweest. Ook hebben wij op dit eiland een dag een auto gehuurd en hebben wij daar heel mooi het prachtige eiland kunnen verkennen.
Op 24 september zijn we vliegend weer verkast naar KL en hebben daar nog een kennis van Marleen ontmoet met wie wij ’s avonds lekker hebben gegeten bij een eetgelegenheid met plaatselijke lekkernijen. De volgende dag zijn wij zonder onze hostess en gids Marleen op eigen houtje verder KL gaan verkennen. De Twin Towers konden natuurlijk weer rekenen op een bezoek. Deze torens hebben toch wel erg veel indruk op ons gemaakt. Vooral ’s avonds zijn ze werkelijk prachtig verlicht. ‘s Avonds moesten wij eraan geloven en zijn wij door China Town gelopen en hebben wij daar ook gegeten. Wat een drukte is het daar. Alles wat maar verkoopbaar is wordt daar ook aangeboden.
De volgende dag had Marleen voor ons nog een verrassing in petto. Zij had een auto gehuurd en daarmee zijn wij naar de Cameron Highlands vertrokken. Binnen een paar uur en na tig bochten zaten wij op 1500 meter hoogte en was de temperatuur gelijk een stuk aangenamer. Van 36 naar zo’n 23 graden is dan erg prettig. We bleken onze intrek te nemen in een prachtig hotel tegen de berg aan De highlands zij v.n.l. bekend om hun thee plantages en de aardbeikwekerijen. Beiden hebben wij natuurlijk bezocht. De thee en de aardbeien hebben we uiteraard ook geproefd en gesnoept. Wat ruikt dat lekker als ze van die aardbeien jam aan het maken zijn hmmmmmmm. Daarna zijn we weer rustig teruggereden naar KL.
’s Avonds hebben wij voor de verandering maar weer eens een bezoek gebracht aan de twin towers en het bijbehorende park.
De volgende dag, het was inmiddels 28 september, zijn wij weer op eigen houtje verder gegaan met de stad cultureel te verkennen. De dag daarna was alweer de laatste. Na weer wat in shoppingmalls te hebben rondgehangen was het weer zover en moest de terugreis weer beginnen. Het afscheid viel niet zo zwaar omdat wij weten dat Marleen het daar erg naar haar zin heeft en natuurlijk daar haar Kia heeft.

Op deze vakantie terugkijkend zijn ons wel een aantal dingen opgevallen. Maleisie is een land waar het relatief veilig is om je op straat te begeven. Je hoort en ziet erg weinig van criminaliteit. Overal zie je ook bewaking; in de malls, liften en woontorens en gewoon op straat. De mensen zijn ook erg vriendelijk en altijd bereid om je te helpen. Ze zijn zelfs zo vriendelijk dat je argwanend wordt door je ervaringen in andere vakantielanden waar ze vriendelijk zijn zodat ze meer aan je kunnen verdienen. In Maleisie blijkt het echter welgemeend te zijn. Daarnaast zijn wij door ons westelijke uiterlijk daar wel een vreemde eend in de bijt. Je hebt echter niet het gevoel dat de mensen daar veel aandacht aan besteden. Wat ook erg opvallend is het feit dat zoveel mensen van verschillende komaf in volledige harmonie naast elkaar leven. Last but not least moet natuurlijk wel vermeld worden dat je erg lekker kunt eten voor heel weinig geld en dat de prijs van de alcoholische drankjes daar schril bij afsteekt.

Alles bij elkaar zijn wij er maar twee weken geweest maar het leek veel langer door alle verschillende avonturen die wij hebben meegemaakt. Marleen heeft ons veel laten zien zodat wij een goede indruk hebben kunnen krijgen van het leven in Maleisie. Bedankt meisje en waar we een volgende keer zullen zijn ……?

• 10 Oktober 2006 - 18:41

Linda:

Hey Marleen,

Wat leuk dat je je ouders een stukje hebt laten schrijven. Zo te lezen hebben ze het enorm naar hun zin gehad.
    Hier is alles nog weinig veranderd.

Groetjes!!

• 11 Oktober 2006 - 06:43

Tampie:

He ouders van Marleen. Hier even een berichtje omdat ik hoorde dat jullie onwijs je best hebben gedaan op het typen! Super om te lezen dat jullie het zo naar jullie zin gehad hebben. En met zo'n dochter kom je nog eens ergens hihi!!!
    Ben benieuwd waar jullie de volgende vakantie gaan doorbrengen.

Gr. Tampie

• 12 November 2006 - 11:51

Froukje:

Hallo!! Ik lig een beetje achter met het lezen van alle verhalen, omdat ik in Haarlem een internetloos bestaan leid ;)dus nu ik even bij mn ouders ben doe ik een poging weer een beetje up te catchen met Marleentjes belevenissen en kwam ik ook jullie verhaal tegen!
    Vind super om te lezen dat jullie t zo naar je zin hebben gehad bij Marleen en weet zeker dat zij t ontzettend leuk vond om jullie te laten zien waar ze woont, werkt, eet en uitgaat, zodat jullie een beetje beter beeld krijgen.