Broem broemmmmm - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Broem broemmmmm - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Broem broemmmmm

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

31 Oktober 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

En hier weer een update vanuit Maleisie.
Eerlijk gezegd, had ik een paar dagen geleden niet gedacht dat ik ooit nog wat zou plaatsen op deze site want oh oh oh, wat rijde ze hier toch gevaarlijk.
Zoals ik in mijn vorig verhaal had verteld, ben ik op pad geweest met Kia om een nieuwe weg te gaan bekijken. Ik zal even vertellen hoe dat allemaal is gegaan en er uiteraard een paar foto's bij plaatsen:
Woensdag 26/10 om 10:30 haaldden we de auto op bij het kantoor van Hertz en uiteraard kreeg ik weer een upgrade en reden we in een mooi zwarte proton perdana.
Helaas heeft Kia geen officieel rijbewijs dus ik moest rijden maar vond het geen probleem. In één keer de stad uitgereden en na 1.5 bereikten we Tapah waar we een stop hebben gemaakt om even een hotdog naar binnen te werken. Daarna hebben we de snelweg verlaten om weer de 563 bochten te trotseren omhoog naar de Cameron Highlands. De weg was er niet al te best aan toe. Je kon goed zien dat het behoorlijk noodweer was geweest. Kuilen en gaten en ook behoorlijk wat modderstromen die onderweg wat bomen en planten hebben meegenomen.
Maar het blijft een mooie weg. Hoe hoger je komt, hoe groener het wordt en dat is echt een verademing voor ons hoor, als je in zo'n stinkende stad woont. Om een uur of 3 kwamen we aan bij het hotel. Ingechecked en heb ik heerlijk in het mega bad gelegen.
Daarna zijn we het stadje ingegaan en wat gegeten. Terug in het hotel heb ik Kia kennis laten maken met een Irish Coffee en dat beviel hem prima. Dit hebben we gedronken bij een haardvuur. Jaaaa ik heb er weer bijgezeten, al was het deze keer niet echt nodig want het was gelukkig niet zo koud. De volgende morgen zijn we naar de aarbeienfarm geweest en heb er uiteraard weer jam gekocht. Daarna zijn we doorgereden naar de BOH Thee plantage. Kia keek zijn ogen uit. ff een bakkie thee gedronken en toen begon het... De nieuwe weg.
Was niet echt wat. 2.5 uur geen toilet, benzine station, restaurant of afslag te vinden dus ik heb heel netjes aan de kant van de weg iets achtergelaten...haha. En Kia niet veel later ook. Daarna kwamen we op een landweggetje terecht en dit was ook niets. De autoradio deed het hier niet en na een zoektocht van een uur door Kia waar de cd speler zat hebben we de hoop maar opgegeven en stug doorgereden. Op deze weg wordt gevaarlijk ingehaald en hebben we wel een paar keer een bijna-dood-ervaring gehad. Mag wel even overdrijven he. Onderweg hebben we een paar keer in de file gestaan omdat er weer een ongeluk was gebeurd. Onze eindbestemming deze dag was Kota Bharu. Helemaal in het Noorden aan de Oostkust. We kwamen hier aan om 20:00uur. Gelukkig wel in 1 keer het hotel gevonden en wat voor hotel..pffff Echt super. Zo luxe. Snel wat gegeten en in het 4 persoons bed gedoken en een poging gedaan om een film te kijken maar was al snel in dromenland. De volgende morgen, na een goed ontbijt, weer vertrokken voor weer een lange rit naar Kuantan. Het rijden ging beter dan de vorige dag, kwam ook omdat er gewoon veel meer te zien was onderweg en de weg grotendeels langs het strand gaat. Ook kom je door de echte oude dorpjes heen waar alles zich op straat afspeelt en je zo nu en dan eens op rem moet omdat er weer een kudde geiten of koeien oversteekt. We hebben een stop gemaakt in Kuala Terengganu. Dit was ongeveer op de helft. Lekker een broodje gegeten bij een strandje en daar was ook de beroemde drijvende moskee.
Wederom een lange rit en waren we om een uur of 19:00 bij het Swiss Garden hotel in Kuantan. Na eerst een verkeerde kamer te hebben gekregen, zaten we daarna erg goed op de hoogste verdieping met een super uitzicht over het zwembad en het strand. Eigenlijk zouden we hier ook 1 nachtje blijven maar we hebben er nog 1 aangeplakt. Zondag was ik toch vrij en ik was helemaal kapot van het rijden. We hebben lekker het eten naar de kamer laten komen de eerste avond. Geen puf meer om braaf in een restaurant te zitten. Daarna romantisch over het strand gewandeld en liepen we onder miljoenen sterren.
De volgende dag vroeg op, want we wilden het ontbijt niet missen. Daarna gerelaxed en gezwommen. Dan weer in het zwembad, dan weer in de zee. Maar heb me vooral niet moe gemaakt. Dat kwam in de namiddag. We wilden toch iets gaan doen en hebben mountainbikes gehuurd en zijn over het strand gaan crossen en door de branding heen uiteraard. We werden echt supersmerig maar dat mocht de pret niet drukken. Het leek wel of alle lokale bevolking van de gehele oostkust het strand opkwam en een duik te nemen in de zee. Was echt zo leuk om dat allemaal te zien. Ook wij waren een toeristische attractie en werd er volop naar ons gezwaaid. Eenmaal terug zijn we de hete jacuzzi ingedoken en daarna waren we echt kapot. Maar gelukkig konden we de energie vinden om naar het restaurant te gaan voor een super lekker buffet met bbq. De rest van de avond hebben we op ons balkon zitten genieten. De volgende morgen uiteraard weer vroeg op en na het ontbijt zijn we weer bij het zwembad gaan liggen en hebben we nog lekker kunnen genieten. Om 15:30 zijn we weer gaan rijden naar Kuala Lumpur. Een aantal keer stil gestaan ivm wederom ongelukken maar gelukkig hebben wij niets zien gebeuren en kwamen we om 20:00 weer heelhuids thuis aan.

De eerste 2 dagen waren niet zo leuk omdat ik zo veel uren heb gemaakt met rijden maar de laatste 2 dagen hebben we echt genoten.
Ik zal er even wat foto's bij doen en dan zou ik zeggen: "Tot het volgende verhaal"

  • 31 Oktober 2006 - 06:57

    Mams:

    Wat leuk dat verhaal, die foto,s komen me bekend voor en dat truitje heel leuk zeg, past goed bij je auto haha.
    Kus en veel liefs

  • 31 Oktober 2006 - 08:43

    Mieke:

    Ha Marleentje,

    Leuk joh die foto's!
    Ik ben ondertussen alweer een beetje bijgeslapen, maar wat was ik moe zeg toen ik terug kwam!
    Doe kia en lonnie de groetjes.

    Liefs Mieke

  • 31 Oktober 2006 - 09:53

    Marije:

    Ha Marleen,
    Je ziet er supergelukkig uit!
    Liefs

  • 06 November 2006 - 06:40

    Tony:

    Marleentje!!! Ik blijf jou ook zeker volgen, jij doet ook echt toffe dingen en ga je zeker opzoeken als je er nog zit, zou echt super zijn... Blijf genieten en ik volg je op de voet!!! Dikke zoen

  • 06 November 2006 - 10:44

    Alice:

    Malleen! Wat een geweldig verhaal weer, zou denken dat je vakantie hebt! Super dat je het zo kunt regelen! Ik ben inmiddels weer terug in Nederland. Heerlijk, heb me helemaal vol gegeten :) Blijf nog drie weken en dan door naar de wintersport, al zin in! Geniet van alles daar en ik wacht op je volgende bericht! Kus Alice

  • 12 November 2006 - 11:29

    Froukje:

    Oh Oh Marleentie, wat een verhaal... kan je fotos nog even niet bekijken want de kleuren in mn beeldscherm lopen beetje doorelkaar heen... zooo handig ;)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 217
Totaal aantal bezoekers 313287

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: