Pangkor was geweldig!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Pangkor was geweldig!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Pangkor was geweldig!!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

15 Januari 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is weer maandag… voor iedereen een baaldag. Het weekend is weer voorbij. Mijn lange weekend was echt geweldig. Zoals ik in mijn vorige verhaal al schreef, ben ik met Kia een paar dagen naar Pangkor geweest. Pangkor is een klein eilandje voor de westkust van Maleisië. Het is niet groter dan 8km2.
Er wonen wat verdwaalde Chinezen die zich vooral bezig houden met de visvangst en er wonen Malayers die in de grote hotels werken en de kleine budget-plaatsjes.
Aangezien de internet verbinding nog steeds niet optimaal is hier, heeft het me uren gekost om de foto’s op de site te plaatsen dus ik verplicht jullie om ze te kijken. Joke heeft een goede tip: Zet de verwarming op 30 graden, zet een vrolijk muziekje op en fantaseer er maar lekker op los en ga mee naar Pangkor…

Woensdag in de namiddag was het zover: We hadden al eerder in de week bustickets gekocht voor de rit naar Lumut. Dit plaatsje ligt nog op het vaste land en is ongeveer 4 uur rijden.
De busrit ging super, we zaten dan ook in een hele luxe bus en er was onderweg genoeg te zien.
Nadat we aankwamen in Lumut moesten we een hotel zoeken. Iedereen wilde helpen dus dit was al snel geregeld. Voor 12 euro zaten we aan de boulevard. Het was een echt krakkemikkig backpackershotel maar alles wat we nodig hadden, was aanwezig en we hadden zelfs een balkon met zeezicht dus niets te klagen. Nadat we wat hadden gegeten zijn we naar de kamer gegaan en mijn dvd speler aangesloten op de tv en lekker een filmpie gekeken. De volgende morgen vroeg op en hebben we eerst een busticket voor terug naar KL gekocht, vervolgens wat ontbeten en kregen we hier thee bij wat er echt niet uitzag maar toch lekker was. Daarna de bagage opgehaald en kon de trip verder gaan. Het volgende transportmiddel was de ferry. We zaten er met nog geen 10 man op dus we hadden zo’n beetje een prive tour.
Lekker buiten op het dek gezeten en na 25 minuten kwamen we aan op Pangkor. Een taxi bracht ons naar het plaatsje Teluk Nipah, dit is het backpackersoord en op aanraden van Lydia en Carlijn wilden we hier een hotel gaan zoeken. We hebben er diverse bekeken en kwamen uit in Nipah Bay Villa. Was een super goed resort (voor backpackers normen dan he), leuke prive huisjes met balkon op 50 meter van het strand.
En we hebben maar liefst 8 euro per persoon per nacht inclusief ontbijt moeten betalen.
Nadat we de koffers in de kamer hadden gezet, zijn we gelijk het dorpje gaan verkennen. Nou ja, een dorpje mag je het niet noemen. Het zijn 2 straatjes met hotels, een paar winkeltjes en een paar lokale restaurantjes maar het is er zo relaxed en dat zochten we ook.
Uiteraard direct naar het strand en er was vrijwel niemand, echt heerlijk. Dit was ook echt een bounty strand. Wit zand en helder blauw/groen water. Overal hangen hangmatten en schommels en zijn er een aantal watersport verkoop punten die van alles aanbieden.
We hebben dus veel op het strand gelegen en al kaartend en yatzhee’end brachten we onze uren daar door.
In het weekend was het wat drukker op het strand dus hadden we genoeg te zien, hele families met tassen en dozen vol eten bezette het strand. Dat is de hobby van de Malayers: Eten.

Verder hebben we nog een boottochtje gemaakt. We zaten met zijn tweetjes in het bootje en de ‘kapitein’ liet ons wat mooie plekken zien voordat hij ons naar het onbewoonde eilandje bracht waar we hebben gesnorkeld. Het was voor Kia de eerste keer maar ik kreeg hem niet meer uit het water hoor. Hij had goed de smaak te pakken. Ik had niet verwacht dat Pangkor zulk mooi helder water had. We hebben boven een koraal gesnorkeld en tussen duizenden vissen die alle kleuren van de regenboog hadden.

Ook hebben we het hele eiland gezien in 2 uur. We hebben een scootertje gehuurd en het 1e deel was niet zo’n succes omdat er hellingen tussen zaten van 20% maar ook dat hebben we weer overleefd.
Onderweg kwamen we langs visserdorpjes, Pangkor-Stad, een Nederlands Fort uit 1670 en het zuiden was echt heel leuk: schattige kleine huisjes aan het water en om deze huisjes heen zoveel mooie bomen en bloemen. We keken onze ogen uit todat we een klein probleempje hadden. 2 enorm grote gansen blokkeerden de doorgang, het was maar smal weggetje. Ze kwamen op ons afgerend en ik had maar 1 keus: Flink gas geven en hopen dat ik ze niet zou raken. Dat lukte maar helaas raakten ze ons wel en werd Kia hard in zijn kuit gebeten. Uiteraard moest ik heel hard lachen maar dat had ik beter niet kunnen doen want ik werd later op een andere manier aangevallen door ook een beest….
We zijn ‘s avonds namelijk nog met de scooter naar een 5-sterren hotel gereden. Hier heb ik vorig jaar een nachtje met Annemieke gelogeerd en ik kon me nog herinneren dat ze daar ‘s avonds de hornbills voeren. Als je niet weet wat een hornbill is, moet je even op de foto kijken.
Eerst hebben we lekker in het zwembad daar gezwommen en al liggend op een strandbedje hebben we naar de hornbills gekeken. Helaas was ik daar zo druk mee bezig dat ik niet door had dat er ook een hornbill in de boom boven ons zat en waarschijnlijk heel nodig moest poepen en niet meer kon wachten todat ie een beter plekje had gevonden om het te laten vallen in plaats van mijn arm en schouder ermee te besmeuren. En nu was het dus Kia zijn beurt om te lachen.
We zijn nog even gebleven om te genieten van een hele mooie zonsondergang.

Verder lagen we iedere keer vroeg op bed maar lang leve de dvd speler en de flessen Carlsberg en Smirnoff. ‘s avonds is er echt niets te doen in dat plaatsje maar daar kwamen we ook niet voor.
Overdag hadden we super mooi weer en ‘s avonds af en toe een beetje regen.
Op de 1e dag zijn we allebei gigantisch verbrand dus de rest van de dagen moesten we in de schaduw onder de bomen liggen maar het was toch te warm in de zon dus dat gaf niet.

Zojuist weer even druk geweest op kantoor, moest natuurlijk een aantal dagen inhalen maar er zijn geen gekke dingen gebeurd dat was weer geluk hebben. De dagen voor mijn mini-vakantie was het erg hectisch. 2 nachten achter mekaar hebben gasten de vlucht terug naar Amsterdam gemist dus dat was even vervelend omdat er vrijwel geen tickets meer te vinden waren maar ze zijn uiteindelijk maar met 1 dag vertraging toch naar huis gevlogen.

Ik ga nu naar huis want Kia is een beetje ongeduldig want vanmorgen lagen er weer enveloppen op mijn buro die mijn ouders hadden opgestuurd en er zaten onder andere stroopwafels in en Kia is er verslaafd aan geraakt.

Dan even de extra slaapkamer en badkamer poetsen want morgen komt er weer bezoek: Marije.
Zij werkte voor Sudtours op Fuerteventura in de periode dat ik er ook werkte en ze is nu aan het backpacken in Thailand en komt voor 3 nachtjes bij mij logeren. Gaat vast en zeker heel gezellig worden!

Dit was het voor nu. De verwarming kan weer lager, de vrolijke muziek kan weer uit en hup.. weer aan het werk. Tot de volgende keer!!

  • 15 Januari 2007 - 09:16

    Carlijn:

    Hee Marleen!

    Jij maakt me echt mega jaloers met je Pangkor verhalen... Leuk eiland he! Ik heb echt zo'n heimwee, wil weer terug! Nu weet ik hoe het voelt om vanuit Nederland van die zonnige verhalen uit Maleisie te lezen. Zit hier nu weer in het 'gezellige' Tilburg. Geniet er dus maar lekker van!

    Liefs, Carlijn

  • 15 Januari 2007 - 09:34

    Pa:

    De foto's zijn weer fantastisch en het verhaal niet minder. Wat jij daar schrijft en laat zien zijn de dingen waar ik ook zo veel van hou. Ik kan mij daarom voorstellen dat het weer een geweldig uitstapje was. Blijf ons verrassen met die mooie verhalen en foto's en doe vooral de hartelijke groeten aan Kia.

    Dikke kus,
    Pa

  • 15 Januari 2007 - 09:34

    Pa:

    De foto's zijn weer fantastisch en het verhaal niet minder. Wat jij daar schrijft en laat zien zijn de dingen waar ik ook zo veel van hou. Ik kan mij daarom voorstellen dat het weer een geweldig uitstapje was. Blijf ons verrassen met die mooie verhalen en foto's en doe vooral de hartelijke groeten aan Kia.

    Dikke kus,
    Pa

  • 15 Januari 2007 - 10:05

    Niels:

    Hey marleentje,
    klinkt als een leuk uitstapje. Foto's zijn ook erg mooi, vooral die van de schommel onder de boom zien er leuk uit.
    Werkse voor de komenden week
    Grtz

  • 15 Januari 2007 - 12:02

    Mams:

    Super verhaal en foto's weer , veel plezier met Marije, doe haar de groetjes en tot je volgende "belevenis"maar weer.
    Kus

  • 15 Januari 2007 - 14:39

    Marije:

    Nou, het kostte wat, het internet hier in Thailand is ook niet helemaal joepie-de-poepie, maar ik heb ze allemaal gezien hoor ;-)
    Tot morgen!

  • 15 Januari 2007 - 16:40

    Mieke:

    Het ziet er echt allemaal super leuk uit.
    Heb vandaag een kaartje van je gehad!
    Hier is alles oke, ben druk aan het bedenken wat mijn carnavalsoutfit gaat worden.
    Nou ik ga sporten.
    en daarna naar de repetitie ff lekker trommelen.

    doei doei!

    Liefs Mieke

  • 15 Januari 2007 - 17:47

    Jildou:

    Ik kijk groen van jaloezie, ggrrrr!! Oké zit zelf in de Caribieën, maar ik heb geen tijd om even lekker een paar dagen weg te gaan. Je hebt groot gelijk dat je het er lekker van neemt.
    Nog zo´n twee weken, dan weten we waar we deze zomer zullen uithangen en kunnen we weer rustig slapen.
    Zal je binnenkort weer mailen, maar ondanks de weinige gasten, lijken de dagen hier altijd te kort...
    Liefs Jildou

  • 15 Januari 2007 - 19:14

    Mireille:

    Hoi Marleen, het ziet er echt fantastisch uit. vandaag je kaartje ontvangen dank je wel. geniet ervan. groetjes Mireille

  • 15 Januari 2007 - 21:33

    Bert En Ina:

    Tsjonge, jonge Marleen, het was weer heeeel vervelend zo te zien!!! Wat een mooie plaatjes!!

    Een dikke knuffel van Bert en Ina

  • 16 Januari 2007 - 14:31

    Carolien:

    He Marleen,
    Super zeg, als ik dat allemaal zie verlang ik ook zo naar de zon! Ik heb vandaag weer op de skies gestaan, zou natuurlijk belachelijk zijn als ik het aan het eind van het seizoen nog niet kan.. ondertussen wordt ik ook zenuwachtiger als ik aan eind januari denk maar probeer zoveel mogelijk afleiding te zoeken en er niet aan te denken!!
    Tot mails
    Veel liefs Carolien

  • 17 Januari 2007 - 21:36

    Geertina:

    He Marleen, en dat noemen ze werken, wat jij daar doet? haha, beter joh!Wij zitten nog te dubben waar we dit jaar na toe zullen gaan. Misschien afrika, maar borneo, Maleisie staat ook op ons verlanglijstje.als ik dat boek, ben jij dan gezellig mijn reisbegeleidster???
    groetjes geertina

  • 22 Januari 2007 - 19:03

    Tess:

    Hahah die poep is wel erg grappig Marleenje! Liefs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 257
Totaal aantal bezoekers 313257

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: