Vakantie in Nederland - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Vakantie in Nederland - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Vakantie in Nederland

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

12 Maart 2007 | Nederland, Kampen

En zo zit ik alweer bijna 2 weken in Nederland. De tijd gaat erg snel. Komt ook omdat ik veel te doen heb, al denken sommigen van jullie dat ik alleen op de bank lig tv te kijken. Ik zal je zeggen, dat heb ik nog niet eens gedaan. Ook uitslapen is me nog niet gelukt. Ik ben lekker druk, gelukkig wel met leuke en gezellige dingen maar ik ren en vlieg van hot naar her.
Ik wil zoveel mogelijk doen en zien in een korte tijd. En ook nog een beetje vakantie vieren, lees:luieren. Dat luieren is er nog niet echt van gekomen dus dat gaan we deze week maar eens proberen.

Dit keer geen verhalen over eilandjes met verlaten strandjes, verhalen over de Aziaten en de leefgewoontes en geen verhalen over werk. Pak er een kop koffie bij en lees mee...

De 1e dag heb ik direct gedaan waar ik het meest naar verlangde.. Winkelen met mama. Nou is er van dat winkelen niet veel gekomen want ik was een zombie. Nooit geweten dat je zo last kunt hebben van een jetlag. We zijn even naar Dronten gereden. Lekker broodje gegeten en kibbeling, dat was een van de dingen wat ik zeker wel heb gemist in KL.
's avonds dan ook mijn 1e foute snack gehad maar oh oh wat was ie lekker die frikandel, kroket en patat!!
Ik lag weer om 7 uur op bed want ik kon mijn ogen echt niet openhouden. De volgende dag ben ik naar oma gegaan. Daar een nachtje geslapen en de stad in geweest.
Vrijdagavond met Mascha, Esther en Tess de tapasbar ingedoken en wat smaakte het weer heerlijk. In KL is ook wel een tapasbar maar dit is echt niet te vergelijken met La Bodega in Zwolle. De volgende ochtend natuurlijk een ontzettende dorst en heb ik het 1e gedeelte van de dag doorgebracht met het kauwen van veel kauwgom.. wat een knoflook zeg! Deze dag, het is inmiddels zaterdag, ben ik met pa, ma en Jeroen een dagje naar Amsterdam geweest. Dat is een traditie van ons, 1x per jaar met zijn 4tjes naar A'dam. Was super gezellig. Veel gewandeld en ik heb heerlijk de toerist uitgehangen met mijn camera en mijn koopgedrag op de Albert Cuijp.
Zondag de hele dag op bed gelegen en vooral eens een keer niets gedaan. Koffer maar eens uitgepakt en verder en beetje gerommeld.
Maandag een bezoekje gebracht aan de tandarts en 's middags naar Oad geweest. Bedoeling was om even een kopje koffie te drinken maar heb er toch al met al 2 uur gezeten. Het is er altijd gezellig en ik vond het ook leuk om iedereen weer even te zien waar ik het afgelopen jaar zoveel contact mee heb gehad.
Dinsdag met moeders naar Apeldoorn geweest. Bedoeling was om niets te kopen maar helaas kwamen we toch weer met heel wat tassen thuis. Ik heb nu dan ook echt een probleem want hoe krijg ik het weer allemaal mee.
Woensdag vroeg in de ochtend naar Haarlem gegaan. Was weer een hele wereldreis. 3 keer overstappen, overal 20 minuten wachten op je volgende trein. Ja dat heeft de NS weer goed voor mekaar. Bij Froukje op bezoek geweest. De stad uiteraard in geweest. En 's avonds uit eten geweest bij het lekkerste Mexicaanse restaurant ter wereld.
De volgende dag weer een hele wereldreis gemaakt. Eerst naar Schiphol, vervolgens naar Hoofddorp en Hilversum. Op de koffie bij de familie.
Donderdagavond nog gezellig bij Mascha en Bert gezeten, weer bijgekletst!

En dan zijn we al aangekomen bij het afgelopen weekend. Heerlijk een weekendje weg geweest met pa, ma, oma en Jeroen.
Moeders had het allemaal weer goed geregeld en had een leuk huisje gehuurd in Borger (Drenthe, vlakbij Emmen). We hebben echt een top weeekend gehad en ook het weer heeft daarbij een belangrijke rol gespeeld. Zo hebben we heerlijk op een terrasje gezeten in Emmen, over het boomkroonpad kunnen lopen en het grootste hunebed van Nederland kunnen bekijken. 's avonds hebben we spelletjes gedaan en op zaterdag gegourmet. Dat was goed genieten.

Zo, nu is iedereen weer op de hoogte van mijn vakantie belevenissen in Nederland.
Zoals ik al zei wil ik deze week een beetje gaan luieren en daar ga ik nu mee beginnen. Ik ga een stapel tijdschriften pakken en ga uren in bad liggen!!

  • 12 Maart 2007 - 10:11

    Chantal:

    Heyy Marleen,
    Wat lache dat je voor je vakantie naar Nederland gaat..ook weer iets aparts!Bedankt dat je op me oproepje hebt gereageerd..ik heb ondertusse al wel me hotlink kaartje werkende gekregen dus heb nu un maleisisch nummer namelijk : 0173317145 .De eerste week was echt wel wennen hier in KL maar het gaat nu al un stuk beter!Ga hier met un paar duitse gasten om..en die slepen me overal mee naartoe.Nou ik hoor het wel wanneer je weer terug bent in het momenteel erg regenachtige KL!

    Groetjes Chantal

  • 12 Maart 2007 - 11:19

    Linda:

    Hey marleen,

    Zo te horen gaat het goed hier in nederland, leuk zeg. Moet zeggen het weer werkt nu ook wel een beetje mee.Dat scheelt op het werk ook hoor, lekker naar buiten met de kinderen.
    Succes met luieren, hoop voor je dat dat een beetje lukt.

    groetjes!

  • 12 Maart 2007 - 21:21

    Jildou:

    Heerlijk, vakantie in eigen land ;), al lijkt het niet echt vakantie, want je hebt het razend druk lees ik wel. Ik ben vandaag lekker een dagje met de catamaran weggeweest, bounty eilandje bezocht, weer eens met dolfijnen gezwommen..... Zo´n rot leven hebben wij hahaha! Over 9 dagen mag ik ook weer 12 dagen op vakantie in NL. Joehoe!!
    Liefs Jildou

  • 12 Maart 2007 - 22:15

    Marije:

    Op rondreis door Nederland, haha! Geniet van je rust de komende week!!!
    Liefs, Marije

  • 13 Maart 2007 - 18:23

    Joke:

    hoi marleen
    als je nog zin hebt in een uurtje relaxen in de jacuzzie en sauna bel dan maar ff
    groetjes joke

  • 13 Maart 2007 - 19:49

    Carlijn:

    Marleentje, goed dat je zo geniet!!!

  • 14 Maart 2007 - 05:57

    Tony:

    Hahahah Leuk leuk leuk!!! Wat fijn om weer wat bekende mensen te zien!!! Doe ze de groeten van me!!! Dikke kus mij

  • 14 Maart 2007 - 07:28

    Mirjam:

    Jaaa next week tosti-avond als je wr terug bent..die staat vast :D! Vandaag kwam je OAD collegaatje nog bij me aan de balie, t gaat allemaal prima! Tot snel!!!! X Mir

  • 15 Maart 2007 - 08:58

    Carolien:

    He Marleen,
    Erg leuk om te lezen allemaal, vandaag heb je toch cursus? Zal vast ook wel leuk zijn om iedereen weer te zien. Ik heb je nog heel veel te vertellen, mail je zsm moet nu aan het werk
    X Carolien

  • 19 Maart 2007 - 22:26

    Jildou:

    Jij ook een goede vlucht morgen!! Weken zijn vast en zeker voorbij gevlogen ;). Kijk uit naar je nieuwe verhalen vanuit KL. Terug naar de rijst, hahaha!
    Liefs Jildou

  • 20 Maart 2007 - 05:53

    Aerin:

    Haai, klinkt goed hoor al die nederland verhalen! Heb je ook de sneeuw meegemaakt? He even orde of zaken; wil jij nog wat voor me mee nemen? Namelijk een leuk haarkleurtje van blond? Zoiets als Loreal Feria Hair Color 9.13 Sparkling Light Beige Blonde. Mijn wortels beginnen namelijk mij te ergeren... Oke laat maar weten of het gelukt is of als je er geen zin in hebt :-)

    Tot over een paar daagjes,

    Dikke kus,

    Aerin

  • 21 Maart 2007 - 16:50

    Mieke:

    En weg is ze weer!
    Was gezellig he?
    ga je nu alweer missen!
    tot horens
    lliefs Mieke

  • 23 Maart 2007 - 05:42

    Jenny:

    Je bent terug!! Haha wil snel al je verhalen horen, maarre over mn telefoon ja klopt.. de security belde me dat ze mn telefoon gevonden hadden, ik helemaal blij maar helaas: totally broken!! Maar snel een nieuwe kopen dus ;) Ik ben van de partij maandag, heerlijk een Nederlandse tosti :D
    Ik ga nu weer verder met mn werk, want ben nogal busy :(

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 313325

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: