"Drink met je billen bloot... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu "Drink met je billen bloot... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

"Drink met je billen bloot...

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

20 April 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

melk uit de kokosnoot… Je wordt vanzelluf groot tadadadadada!”
Dit liedje heb ik de afgelopen dagen weer uit volle borst gezongen.
Ik ‘moest’ namelijk weer naar Langkawi toe, mijn favoriete eiland in Maleisië.
Net zoals vorige week in Kuching en Penang, ging ik hier ook de hotels checken en een bezoekje brengen aan het agentschap en wat (nieuwe) dingen bespreken.
De heenreis was niet zo’n succes want ik had 3 uur vertraging. Van de 1e 2 uur was ik al op de hoogte maar aangekomen op de luchthaven werd me verteld dat er nog 1 uur bij op was gekomen. Ach ja, het is tot nu altijd goed gegaan met Air Asia, dit is de 1e keer dat ik vertraging had dus ik mag niet klagen.
We zaten met 21 man in het vliegtuig. Het was een prima vlucht maar uiteraard had ik mezelf in dat extra uur vertraging weer helemaal gek zitten maken en was ook deze vlucht niet echt een succes. Trillend liep ik het vliegtuig in maar ook weer uit. Een half uurtje later zat ik aan de bar in mijn hotel aan de wijn dus was ik de vlucht al weer snel vergeten.
Voor de volgende dag had de lokale agent een auto voor me geregeld zodat ik zelf alle hotels kon gaan checken en mijn eigen tijd kon indelen.
Na eerst getankt te hebben (1/2 tank voor 6 euro, haha) begon ik in het Noord Westen. Ik keek zo mijn ogen uit naar het mangrove bos aan de rechterkant van de weg, dat ik de ingang naar het hotel miste aan de linkerkant. En zo stond ik ineens op het strand tussen een kudde koeien. Even een paar foto’s gemaakt en weer rechtsomkeerd en dit keer wel de afslag genomen naar het hotel.
Vervolgens richting het Noord Oosten, eng smal weggetje maar heb het overleefd. Vervolgens afgedaald naar de jungle baaien. Zo mooi daar…
Hier ook even een broodje gegeten op een terrasje aan het water en besefte ik maar weer al te goed dat ik het best goed getroffen heb!
Daarna weer terug naar het zuiden en de rest van de hotels gedaan.
Om 4 uur was ik klaar en ben ik even bij het zwembad gaan liggen. Hoopte af te koelen in het zwembad en zee maar nee hoor… wat is dat water warm.
‘s avond stond er een etentje met de lokale agent op het programma. Ik had al de hele week het garnalen restaurant in mijn kop dus daar zijn we heen gegaan.. …en ze smaakten weer goddelijk!
En deze avond lag het feestbeest Marleen al weer om 10 uur op bed. Ik had in een hotel wat nederlandse tijdschriften ‘gestolen’ dus dat nodigt wel uit om lekker op tijd in bed te liggen lezen.
De volgende ochtend een rondleiding gehad in het hotel waar ik verbleef en nog even wat gewerkt op het kantoor van de agent.
Daarna had ik nog 2 uurtjes om te relaxen. Dat had ik beter niet kunnen hebben. Dan had ik niet in de brandende zon gelegen en had ik nu niet gruwelijk veel pijn gehad…. Oh ik ben zo enorm verbrand!! Maar ja, eigen schuld, ik moest zo nodig een kleurtje opdoen.
En toen kwam toch weer het moment daar dat ik terug moest naar KL. Ik had nog wel een paar dagen langer op Langkawi kunnen blijven.
Het vliegtuig zat helemaal vol en we zijn 25 minuten eerder vertrokken. Geloof het of niet maar ik vond het zelfs leuk in het vliegtuig en totaal geen angst gehad. Het wordt nog wel eens wat met mij.
Voorlopig blijven we maar weer even in KL. Alle controles en gesprekken met agenten zijn weer geweest. Ik ga nu maar eens beginnen met de rapporten te schrijven daarvan.

En voor diegene die zich afvroegen wat ik van Kia had gekregen vorig weekend: Een heerlijk avondje uit. Eerst tapas gegeten bij mijn favo restaurant onder de Towers. Toen wilden we koffie drinken in de skybar maar helaas waren alle tafels vol of gereserveerd. Dan maar naar de Zetta bar in het Hilton. Hier was nog niets te doen dus zijn we maar naar de Reggae bar gegaan, altijd gezellig daar!

Ik hoorde dat het in NL weer lekker warm wordt van het weekend.. Dus op naar de terrasjes en bbq’s!!
Iedereen een fijn weekend gewenst en droom niet te veel weg bij de mooie foto’s die ik er nu op ga zetten!!

  • 20 April 2007 - 05:45

    Pa:

    Wat ben jij toch een geluksvogel. Geweldig mooie foto's. Het lijken inderdaad kaarten maar dan mooier.
    En zie je wel; met dat vliegen komt helemaal goed.
    Ik ben alweer benieuwd naar je volgende reisje en foto's.
    Dikke kus.

  • 20 April 2007 - 05:46

    Marga:

    Het ziet er allemaal weer super uit.
    Ik heb echt mijn beroep gemist!!
    Ik blijf je gewoon volgen en dus meekijken wat ik allemaal mis loop

    groetjes

    marga

  • 20 April 2007 - 05:56

    Mams:

    En ja hoor daar zijn ze weer: SUPERPLAATJES, echt te mooi voor woorden.
    Meissie. geniet er maar van hoor!!!
    Kus

  • 20 April 2007 - 06:56

    Tampie:

    Jeetje wat een supergave foto's!! Ik ben jaloers!! Ik zit ik hier op dat muffe kantoor. Zucht...
    Haha, geniet er maar lekker van meissie!! Ik volg je belevenissen nog steeds heeel trouw!! Leuk, leuk!

    xx

  • 20 April 2007 - 09:53

    Marije:

    Wat voor commentaar?? Dat het er niet uit ziet als werken, haha! Geniet er lekker van! Enneh.... die tapas, zaaaalig!
    Liefs, Mickelle

  • 20 April 2007 - 15:00

    Mieke:

    Bah wat ben je flauw!!!
    Ik wil terug naar Langkawi
    had net nog jullie mam aan de telefoon!!

    liefs Mieke

  • 20 April 2007 - 15:34

    Kim:

    Ja ok het wordt 25 graden, maar zulke plaatjes zullen we wel niet schieten dit weekend.......

    Kus kim

  • 20 April 2007 - 17:10

    Oma:

    ik ben erg jalours op je ik heb dit mailtje bij Klaas en Fem gelezen.De groetjes van de postbode.ze vond het heel leuk.Dikke kus Oma pas goed op jezelf en de groeten aan Kia.

  • 20 April 2007 - 17:11

    Tante Jannie:

    Groeten van Harm Janneke

  • 21 April 2007 - 06:38

    Joke:

    wat heb jij toch een rot leven zo, bijna net zo rottig als die koe op de foto
    zullen we ruilen?
    geniet maar lekker hoor
    groetjes joke

  • 21 April 2007 - 08:44

    Jildou:

    Ziet er nog steeds goed uit daar bij jou :). Ik heb net mijn droomappartementje gevonden, maar zal nog wel even ruzie moeten gaan maken over de prijs. Maar oh, het is zo mooi. Hoop je snel foto's te kunnen sturen van mijn paleisje (nadat we de prijs zijn overeengekomen en ik een nieuwe camera heb gevonden. t zit nog niet echt mee dit seizoen, maar als het hier bij blijft ben ik tevreden ;))
    Liefs Jildou

  • 21 April 2007 - 12:23

    Marischa:

    Nou we blijven jaloers op je hoor!!

    Groetjes, Marischa

  • 22 April 2007 - 18:11

    Linda:

    hey marleen!

    Echt gaaf hoor!Wat betreft mijn verjaardag, je was ruim op tijd hoor,afgelopen donderdag was ik jarig.
    We hebben dit weekend mooi weer gehad, dus dat maakt het wel wat gezelliger.
    We krijgen vrijdag trouwens de sleutel van ons huis!!SPANNEND!!!!!!!

    Liefs, Linda

  • 23 April 2007 - 16:29

    Carolien:

    He Marleen,
    Proost, dat moet ik binnenkort ook maar weer eens gaan doen, het ontbreekt de laatste tijd een beetje aan de borrels..
    Nog niet veel tijd voor, 's avonds bekaf. Bij jou ziet het er allemaal weer geweldig uit!
    Tot mails maar weer
    Liefs Carolien

  • 02 Mei 2007 - 14:02

    Tess:

    Bij ons is het zeker lekker weer, maar naar natuurlijk niet te vergelijken met daar he!? ;) Groetjes!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 281
Totaal aantal bezoekers 313377

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: