Bezoek uit Kampen tijdens Merdeka Day! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Bezoek uit Kampen tijdens Merdeka Day! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Bezoek uit Kampen tijdens Merdeka Day!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

03 September 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

We beginnen even met het hoogtepunt van het jaar... Merdeka Day.

Afgelopen vrijdag was Maleisië jarig en werd ze 50 jaar. Het was al weer 50 jaar geleden dat het onafhankelijkheidsverdrag getekend werd op het grote plein en waardoor de Malayers hun eigen land konden besturen. Uiteraard moest dat gevierd worden en dat hebben we goed gedaan.
Hierover later meer…..

Ten eerste even het treurige bericht dat Samantha (de laatste van het gezellige groepje meiden) ook vertrokken is naar Nederland. We hebben nog een gezellige lunch gehad op haar vertrekdag en daarbij heb ik weer een nieuwe chill plek gevonden... echt schande dat ik die niet eerder heb gezien :-)

Verder is Sandra alweer een week naar Nederrland geweest. Helaas voor een vervelende reden, haar opa was overleden. Maar inmiddels is ze al weer 2 weken gesetteled in dr kamertje en gaat het goed en doen we veel samen, hartstikke gezellig.

Het was deze week even een kleine reunie van Kampenenaartjes. Welliswaar maar 2 maar toch, zo fijn om een bekende over te vloer te hebben. Tony (klasgenootjes van de Havo) is een paar dagen langs geweest. Hij is al bijna een jaar op pad en eindelijk ;-) kwam ie dan eens bij mij op bezoek. Dinsdagmiddag kwam hij aan en ‘s avonds hebben we oerhollandse hutspot met gehaktballen gegeten. Tsja beste lezers, daar kun je soms echt behoefte aan hebben in Verweggistan.
Daarna heb ik hem de mooiste bar ter wereld laten zien, dit waren Tony’s woorden maar ik moet hem gelijk geven. Het is er geweldig. Vandaar dat we er ook heen gingen. Ik heb het natuurlijk over de Sky Bar, op de 33e verdieping van het Traders hotel. Heerlijk hangen in de kussens, zo voor de ramen met een super uitzicht over de Twin Towers. Hebben er heel wat uurtjes zitten genieten. Naast ons zat een Nederlands stelletje en daar zijn we nog even mee naar de Beach Club (jaja, de oh zo foute discotheek maar toch oh zo gezellig) geweest.

De volgende morgen zag ik het allemaal wat minder zonnig in en was er iemand in mijn hoofd bezig iets te verbouwen ofzo… Ik ben ook niets meer gewend :-)
’s Middags zijn we naar de Batu Caves geweest. Dit is een Hindoe tempel in een grot waarbij je eerst 272 treden op moet voordat je het ziet. De tempel is niet zo bijzonder maar wel de trap en het gouden beeld ervoor en natuurlijk de vele apen die er de wacht houden.
‘s Avonds voegden Sandra en Dewi (ook een stagiaire die net die dag was aangekomen en we hebben mekaar ontmoet via internet) zich bij ons en hebben we ons helemaal vol gevreten aan saté-stokjes bij een Indonesisch restaurant. Daarna even door Chinatown en over het Merdeka plein gewandeld.
En 3x raden waar we daarna naar toe moesten… Ja hoor, de Sky Bar.

De volgende middag zijn we even wat shoppingmalls afgegaan en bleek Tony erg gevoelig te zijn voor al het moois in de malls en zijn we aan het shoppen geslagen. Ook hebben we nog even spectaculaire foto’s gemaakt van de Towers bij daglicht. Uiteraard mocht een Starbucksje hier niet ontbreken.
‘s avonds was het dan zover…. De avond voor Merdeka Day.

We kwamen met een hele groep samen bij mijn favoriete restaurant Santini’s bij KLCC.
Ik en Kia, Tony, Sandra, Dewi, het Nederlandse stelletje van de Sky Bar, Rienk & Nynke en Ayla, Renée & Pauline, deze laatste 3 meiden zijn ook net aangekomen in KL.
Al met al dus een super gezellige avond gehad met heel wat karafjes wijn en torens bier voor de heren.
Om 24:00 zou er een groots vuurwerk worden afgestoken maar unfortunately peanutbutter de regering heeft zo ineens besloten dat er dit jaar geen vuurwerk zou zijn bij de Twin Towers en in het centrum maar enkel op het Merderka plein en in Putrajaya. Putrajaya is het gebied waar de regering zit, daar zou een vuurwerk wedstrijd zijn.
Aangezien we heerlijk in het restaurant zaten en beseften dat het ontzettend druk zou zijn op beide plekken, hebben we het vuurwerk maar gelaten voor wat het was. We werden nog wel even getrakteerd op een fonteinenshow. Gelukkig maar dat we niet naar Merdeka zijn gegaan want een dag later kreeg ik te horen van mijn collega’s, dat het pas om 01:30 werd afgestoken omdat de speech van de koning wat uitliep :-(

Na twaalven verhuisden wij met zijn allen naar de barstreet om de eerste de beste club in te duiken, de nieuwe Rum Jungle. Het was erg gezellig… we waren om 4 uur thuis.
Om half 7 SMORGENS!!! ging echter de wekker alweer want we zouden met zijn allen naar het Merdeka plein gaan om de parade te zien en het defilé die de koning zou afnemen. Uiteindelijk bleken Sandra en ik de enige bikkels te zijn. Nu moet ik wel even bekennen dat ik ook zou blijven liggen als zij geen smsje stuurde met de mededeling onderweg te zijn. Hebben die parade in de felle zon en met mega kater bekeken. Was op zich wel leuk om mee gemaakt te hebben maar was ook wel weer erg blij dat ik mijn bedje lag.

Zo, dat was weer een heel verhaal. Nog meer leuke verhalen en foto’s over Merdeka staan of komen te staan op dewi.waarbenjij.nu stroetje.waarbenjij.nu maleisieherewecome.waarbenjij.nu en tonyvandekasteele.waarbenjij.nu

Tony is zaterdag met Sandra naar de Cameron Highlands gegaan. Sandra is zondag weer terug gekomen en Tony gaat vandaag door naar de meest mooie bounty plek op aarde… de Perhentian Islands…. Goede reis verder baas, en het waren super gezellige dagen!!

  • 03 September 2007 - 05:56

    Mams:

    Zooooo wat een superverhaal weer, zo te lezen heb je het er nog steeds erg naar je zin, vooral als al die bekenden langskomen, en je hun al die mooie dingen kunt laten zien daar, en ze ook nog hutspot met gehaktballen laat eten.

    Nou meissie geniet er maar van hoor , we lezen graag je verhalen.

    Groetjes en een heeeele dikke zoen!!!!!


  • 03 September 2007 - 06:01

    Dewi:

    Hee chica!

    Thanks voor het meenemen van mij naar de skybar, Chinatown enzovoort! ook leuke foto's heb je gemaakt!

    xxx

  • 03 September 2007 - 07:06

    Renee & Paulien:

    Heeee!
    Bedankt voor je berichtje! Wij vonden het ook erg gezellig donderdag en zijn het er overeens dat we dat vaker moeten doen! Jij maakt ook veel mee, waar haal je al die energie tog vandaan? ;) Dit is een mooie site voor ons om goede ideeen uit te halen om ook naar toe te gaan!:D
    Ons nieuwe verhaal komt snel, zijn op dit moment erg druk met werken..
    Maaar we spreken/zien je snel weer!!
    Gaan jullie trouwens aankomend weekend ook naar de nederlandse feesten?
    Liefs xxx

  • 03 September 2007 - 12:56

    Inge:

    Hey Marleen!

    Wat leuk dat je een berichtje plaatst! Ben je ook voor een speciale reden in KL, voor school of iets dergelijks of gewoon om van dit prachtige land te genieten?

    Groetjes Inge!


  • 03 September 2007 - 14:04

    Mir:

    Marleentje,

    Leuk verhaal meis:), je geniet nog steeds van je stad, stappen in de rum jungle haha staat ie weer? Thnx voor je mail ook! Nou zo te horen heb ik weer genoeg gemist: Merdaka, de skybar, santini's, starbucks en en en... :(. Hier mis je niks, behalve dan dat je mn geweldige huisje nog niet hebt gezien :P! Kuss van mij

  • 04 September 2007 - 06:28

    William&Carina:

    Hallo Marleen.
    Ik hoor (van Sandra), lees en zie dat jullie het ontzettend naar de zin hebben in KL. Wij komen in november even langs in KL. Hopelijk zien wij je dan ook.

    Tot dan

  • 04 September 2007 - 10:28

    Marije:

    Marleen, Kia, Rum Jungle en Skybar: Here I come!!!! :-)

  • 04 September 2007 - 11:50

    Carolien:

    He Marleen,
    Leuk verhaal weer, gezellig hoor met al die mensen op bezoek. En prachtige foto's. Ik heb ook wel een keer zin in gehaktballen maar dat wordt even wachten tot ik weer in Nederland ben.
    Ben je al zenuwachtig voor Het Telefoontje?? Ik niet echt maar droom er de laatste tijd wel iedere keer over, stom he??
    Tot mails maar weer
    Veel liefs Carolien

  • 04 September 2007 - 13:55

    Inge:

    we lopen met z'n zessen stage in verschillende hotels (hilton, westin & park royal). Keertje terrasje pikken? Door de week komt voor ons het beste uit, hoe zit jij met je werktijden? Doe maar een voorstelletje!

  • 06 September 2007 - 14:26

    Tony:

    Nou wat een verhalen heb je weer geschreven, echt leuk hoor!!! Vond het super gezelli met je!! Gefeliciteerd met je baan en geniet nog verder daar, maar dat komt wel goed!!! Doe de groeten aan Kia Motoren!!!

    Knuffel Tony

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 258
Totaal aantal bezoekers 313321

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: