Nog maar 1 nachtje + een nachtje vliegen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Nog maar 1 nachtje + een nachtje vliegen - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Nog maar 1 nachtje + een nachtje vliegen

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

01 April 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Sorry beste mensen maar ik moet even het een en ander van me afschrijven dus zadel ik jullie weer op met een verhaal uit Maleisië maar deze zal echt de allerlaatste zijn alvorens we weer live kunnen kletsen!
Het is nu 14:30 mijn tijd en ik vraag me af hoe ik deze dag doorkom en erger nog.. hoe ik morgen door kom.
Ik vlieg morgen pas op 23:10... HELP!
Ik heb natuurlijk nog wel genoeg werk te doen maar de concentratie is ver, heel ver te zoeken want in gedachten ben ik al lang in Nederland en heb ik mijn ouders, oma en Jeroen al geknuffeld, heb ik mijn 1e snackbar bezoek al gehad, heb ik de knapste baby van Nederland al vast gehouden, heb ik al gegeten bij de griek met Mieke en heb ik al heerlijk gewinkeld en overnacht in Maasstricht met moeders.

Zoals jullie de laatste tijd gemerkt hebben, verheug ik me ontzettend op mijn vakantie naar Nederland maar maakt het me tegelijkertijd ook bang en onzeker.
Het is 13 maanden geleden dat ik in ons koude kikkerlandje ben geweest en ik denk serieus dat ik zometeen een beste cultuur shock zal krijgen want Azie en Europa is een wereld van verschil.
Zo zal ik aan de volgende dingen moeten wennen in die 2 weken dat ik in Nederland ben: Alle stricte regeltjes, het koude weer, stress, strakke schema's, aardappelen, een dekbed.
Wat me ook een beetje bang maakt, is het feit dat ik weer zo veel familie en vrienden om me heen zal hebben. Ik kan niet uitleggen waarom het me bang maakt. Misschien ben ik bang voor mijn eigen reactie dat ik zo onzettend zal huilen of zenuwachtig zal doen en niet weten hoe ik moet reageren... Dus vergeef me als ik 5 april een keer wat geks doe :-).

Verder zal het zal een verademing zijn als ik:
-eens een keer geen deur tegen mijn neus gedrukt krijg omdat de mannen hier zo ontzettend galant zijn (NOT).
-even geen rochels hoeft te ontwijken die hier de hele dag in je nek vliegen of bijna op je voeten belanden.
-een dag niet door Indiërs met open mond wordt aangestaard
-op mijn beurt wordt geholpen in een supermarkt en er niet 10 locals voorkruipen
-na lunchtijd eens niet wordt getrakteerd op een boerconcert van de chinezen op kantoor
-2 weken lang niet iedere dag 3 keer hoef te vertellen wat ik heb gegeten met het ontbijt en lunch
-ergens ga eten en een mes ter gebruik krijg en ik dus niet mijn vlees met een lepel hoef te verscheuren
-2 weken lang kan ademen en niet vergast wordt door de miljoenen auto's
-mijn gezicht de kans kan geven om eens pukkel vrij te worden
-even geen ruzie hoef te maken met taxi chauffeurs

Even info over mijn bereikbaarheid.
02/04 tm 10:00: 0060122167861
02/04 10:00-17:00 0060173085423
03/04 06:00 - 18/04 19:00: 0610729091
19/04 16:00 - 21/04 10:00: 0060173085423
Vanaf 21/04 10:00 weer op 0060122167861.

De genoemde tijden zijn Nederlandse tijden!

Bedankt voor het luisteren naar mijn gebrabbel en ik ga nu mijn collega's weer gek maken met mijn gezeur.

Gegroet en een fijne dag verder!


  • 01 April 2008 - 07:20

    Pa:

    Het wordt nu erg kort dag. Met die cultuurschok zal het wel meevallen toch! Je bent maar 13 maanden weggeweest.
    Eeeeeeeeen mamma zij gisteren " zo haar kamer is weer klaar". Dus je kunt komen.

  • 01 April 2008 - 07:36

    Marischa:

    Nou meis, spannend allemaal hoor! Gaat helemaal goedkomen met je cultuurschok!
    Goede reis naar NL!

    Kus,
    Maris

  • 01 April 2008 - 08:22

    Marga:

    Ik wens je een megatijd toe in ons kikkerlandje. En met de rest zal het vast wel allemaal goedkomen.

    groetjes!

  • 01 April 2008 - 09:06

    Carolien:

    He meis,
    pff, bij mij begint het ook al te kriebelen, snap er eigenlijk niks van, zal wel komen omdat ik thuis niet echt kon wennen en nu al bijna weer vertrek.
    Heeel veel plezier in Nederland, straks weer lekker broodje filet american!! Geniet er maar van!
    Hele goede reis en tot mails
    Ga je nu gelijk mailen!!
    Liefs Carolien

  • 01 April 2008 - 09:40

    Jildou:

    Meid,
    maak je niet te druk. Zodra je 1x thuis bent, voelt alles binnen no-time weer normaal. Geniet ervan!
    Fijne vlucht, hopen dat je pilletjes werken.
    x Jildou

  • 01 April 2008 - 13:20

    Emmie:

    Zo,dat lucht lekker op zeker?
    Misschien janken wij straks wel heel gezellig met je mee!!Een hele goede reis Marleen en tot zaterdag,
    Groetjes van Ton Emmie en Yvonne.

  • 01 April 2008 - 15:14

    Mieke:

    haha wat een leuk verhaal hahaha!!!
    heb me kapot gelachen, gelukkig kan ik mij een voorstelling maken.

    tot van het weekend!

  • 01 April 2008 - 20:19

    Mams:

    Marleen: TOT MORGEN!!!!!!!

  • 01 April 2008 - 20:20

    Mams:

    Sorry, goeie reis meissie

  • 01 April 2008 - 20:35

    Mireille:

    Nou, iedereen hier heeft jou ook gemist dus het is misschien handig om een doos met tissues neer te zetten. Ben je iniedergeval voorbereid. Goede vlucht en tot gauw.

  • 01 April 2008 - 21:53

    Jos En Lilian:

    Lieve Marleneke,

    Maak je niet zo druk lieverd. Gewoon jezelf blijven en... zoals ze wel eens zeggen, gewoon doorgaan met ademen.
    Het komt immers allemaal zoals het komt.

    Knuf en tot zaterdag!!!
    van Lilian

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 189
Totaal aantal bezoekers 313297

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: