Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Kota Kinabalu - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Kota Kinabalu

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

15 September 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Selamat Pagi / Goedemorgen!

Bij deze weer een verhaaltje uit Maleisie.
In mijn vorige verhaal schreef ik dat Oad me uiterlijk 12 september zou laten weten of ik 15 maart weer terug mag naar mijn geliefde KL maar helaas bleek er sprake van miscommunicatie (waar ik het nog niet mee eens ben maar dat terzijde) en weet ik op dit moment nog niets.
Verhaal is dat er volgens hen nog niet met zekerheid kan gezegd worden dat er vanaf 1 april, dus het nieuwe zomerseizoen, een hostess hier komt te zitten of dat ze het via de lokale agent willen gaan spelen (wat dan een heerlijke zooi zal gaan worden) maar ALS er een hostess komt, word ik het dus ik heb er weer een beetje meer zekerheid gekregen.
Wordt vervolgd...

Dan even over mijn weekend:
De inkoopster van het hoofdkantoor is hier om nieuwe produkten te vinden en hotels te contracteren en het gedeelte op Borneo mocht ik haar en de manager van het agentschap hier vergezellen.
Vrijdag om 07:30 vertrok ik uit KL en om 10:00 kwam ik aan in KK (Kota Kinabalu in Sabah).
Om 10:30 kwamen Ellen en Jackie aan vanuit Kuching en reden we samen met Jacyca (zij is verantwoordelijk voor de Oad boekingen in KK) naar ons hotel Shangri La Tanjung Aru waar we de 1e nacht verbleven.
Hier hebben we het hotel bekeken en heeft Ellen de contracten gemaakt.
Helaas ben ik in op de heenreis in het vliegtuig erg ziek geworden en moest ik de meeting een paar keer onderbreken voor een bezoek aan het toilet en vele bezoekjes zouden nog volgen deze dag.
De verdere dag zijn we hotel in hotel uit gegaan, totaal 7.
Om 20:00 waren we klaar en ben ik direct naar mn prinsessen bed gegaan in mn prinsessenkamer.
Een gezellig avondje zat er helaas niet in :-(

De volgende ochtend ging het nog niet veel beter en hebben we nog 2 strand resorts bezocht en heb ik van Jackie een buisje met Chinese medicijnen gekregen en gelukkig waren dat wondermiddeltjes en kon ik genieten van de tour die we die middag hadden.

Eerst zijn we in Shangri La Rasa Ria, waar we de 2e nacht verbleven, naar het Baby Orang Oetang Education center gegaan. Hier leven 7 baby Orang Oetans, de oudste is 3 jaar.
Zij zijn opgevangen nadat rangers ze hadden gevonden in Oost Borneo waar ze alleen door de jungles liepen of waar ze als huisdier werden gehouden.
Dit center is een soort van vooropleiding voor het Orang Oetan center in Sepilok waar de volwassenen zitten. Als ze ook dat traject van heropvoeden voor overleven op eigen kracht in de jungle, worden ze weer in de jungles van Borneo uitgezet.
De babys waren erg ondeugend, was super leuk om te zien.
Dat zie je er helaas niet af op de foto's!

Daarna moesten we een aardig eind rijden naar de mangrove bossen waar me in een bootje stapten en de mangrove river afvoeren op zoek naar wildlife en dan met name de proboscis aap. Er leven er maar 5000 van in Borneo.
Iets voor zonsondergang komen deze beesten naar de rivier om een boom uit te zoeken waar ze die nacht gaan slapen. Dat doen ze met de rug naar de rivier zodat ze het gevaar, wat altijd vanuit land komt, kunnen overzien. Beetje jammer voor ons omdat wij hierdoor geen mooie foto;s konden maken.

Op de terug weg naar het hoofdkwartier ging de zon onder kreeg de lucht de mooiste vormen en kleuren. Ook kwamen er veel buffels naar de rivier toe. Echt super apart allemaal, alsof je in een film beland was.
Daarna werden we nog getrakteerd op een vuurvliegjes spektakel.
Om 22:30 waren we terug in het hotel en sliep ik al voor mn hoofd mn kussen raakte.

Ondanks dat ik me hondsberoerd voelde, was het een super weekend en ben ik blij dat ik nu ook ons produkt daar beter ben leren kennen!



  • 15 September 2008 - 08:27

    Paulien:

    Ooooh Marleeen ik mis Maleisie! Ik mis het weer, de natuur, de neusaap, de luxe hotels, de lekkere noodles, alle leuke mensen, de skybar en natuurlijk Santini!!! Kan nu 1 x in de week expeditie robinson kijken wat ook in maleisie is opgenomen..Maar daar komen nooit noodels en santini in voor!!;) Maar wilde even zeggen dat het verhaal weer super is, dat allemaal in 1 weekend, geweldig toch! Daar is mijn weekend in Nederland helemaaal niets bij! Hou ons op de hoogte wat Oad beslist! Maar ik verklaar ze voor gek als ze jou daar weghalen! Tot over 3 maanden!!! :D Kuss

  • 15 September 2008 - 08:48

    Sam:

    Hey! Heel cool die aapjes, volgens mij heb ik er laatst een docu van gezien op Animal Planet(okay this sounds really nerdy hahaha) maar deze zender staat vaak op in de sportschool;)) xox vanuit Veldhoven Sam

  • 15 September 2008 - 09:04

    Froukje:

    Ella! Wat vervelend dat je ziek was! Maar wel weer mooie dingen meegemaakt :) Ik ga zo es even kijken of er nog een Kulletje in zit :D
    Dikke kus

  • 15 September 2008 - 10:07

    Marije:

    Ahhhh! Naar Borneo! Super man! Maar dan moet je niet ziek zijn.... jammer joh! Had je de Probiscus aap gespot in Bako National Park?
    Hopelijk weet je snel meer over volgend seizoen..... Keep my fingers crossed for you!
    Liefs, Marije

  • 15 September 2008 - 11:24

    Myrthe:

    Hi Marleen,

    Zijn weer veels te mooie fotos he ;)
    Wat balen dat je de zekerheid nog niet hebt!! Nouja hopen op het beste en weer afwachten grrrr...

    Fijne dag!
    X Myrthe

  • 15 September 2008 - 12:04

    Aerin:

    Cool! Is dat dezelfde Shangri-la waar mijn zus had geslapen? Leuke tripjes hoor!

    xxxx

  • 15 September 2008 - 14:29

    Eveline:

    Leuk zo'n weekendje op pad met de inkoopster en wat een geweldige zonsondergang!! Laat snel weten of je mag blijven; Ik hoop het voor je.

  • 15 September 2008 - 15:15

    Jildou:

    Wat heb jij toch een rotbaan! ;)
    De foto's zijn jaloersmakend!
    Liefs vanuit het tropische Fryslan.....

  • 15 September 2008 - 17:15

    Mirjam:

    Heej Marleentje,

    Zonsondergang met allemaal buffels...daar was ik 1 maand geleden ook...

    Ik hoop dat je mag blijven...je hebt echt de meest geweldige job :D..xxx

  • 16 September 2008 - 15:01

    Luz&Edwin:

    Hoi Marleen,

    Zo ff een berichtje uit het kouwe kikkerlandje, mis het eten nu al..en tis hier verdomd koud!!!!
    Fijn dat je je cadeautje hebt gevonden...we wilden je op die manier bedanken voor alles wat je hebt gedaan voor ons, ook alle sms-jes over en weer waren leuk.Bedankt!!!!
    Je bent echt een tof wijf!

    X Luz&Edwin

  • 26 September 2008 - 09:33

    Anja :


    Ha marleen, ken je me nog :-) ??
    Ik ben je email adres kwijt, zou je me die kunnen sturen? De mijne is anja.lurvink@gmail.com
    Hopelijk tot mails

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 239
Totaal aantal bezoekers 313365

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: