Update uit een warme & droge stad - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Update uit een warme & droge stad - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Update uit een warme & droge stad

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

02 November 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het heeft al een week niet geregend... en dat is te merken ook. Het is warm, erg warm!!!
Het regenseizoen heeft afscheid genomen van de Westkust en heeft zich voor de komende maanden boven de Oostkust gesetteld.

Het vorige bericht eindigde ik met het feit dat ik moest stoppen omdat ik met Froukje op stap ging.
Helaas hadden we ons in de dagen vergist en bleef ze maar 2 nachten maar we hebben heerlijk bij kunnen kletsen, onze favo pasta gegeten met een wijntje erbij, gewinkeld (niets kunnen vinden helaas) en 2 keer een overheerlijke massage gedaan. Er zit namelijk een nieuwe massage shop in het gebouw waar ik woon.. erg verslavend!!

Verder ben ik op mijn vrije dag met Kia naar Genting Highlands geweest. Genting noemen ze de City of Entertainment en bestaat uit een outdoor- en een indoor pretpark, 10.000 hotelkamers maar waar het allemaal om draait hier is gokken, gokken en nog eens gokken in een van de vele casino’s.
99% van de bezoekers zijn Chinezen. De zakenmannen zitten aan de roulette en Black Jack tafels en de bejaarde omaatjes zitten achter de fruitmachines met een sigaret in de mond en een bak met munten op schoot. Ik keek mijn ogen uit.
Verder was de rit er naar toe al erg leuk omdat het laatste stuk, 4km, via een kabelbaan gaat, boven de jungle. Ook is het hier heerlijk koel, zo'n 18 graden!! Ik kon gewoon mijn vest aan buiten, kunnen jullie je niet voorstellen maar dat was een heerlijk gevoel.

Dan gaan we van de week weer wat leuks doen. Op een uurtje rijden van KL vandaan ligt hoog in de bergen Bukit Tinggi en ik heb als cadeau voor Kia zijn verjaardag (aanstaande donderdag) een nachtje in een hotel aldaar geboekt. Er is hier een Frans dorpje nagebouwd met een heus dorpsplein en gezellige restaurantjes op straat, ook hier is de temperatuur zo'n 18 graden dus dat wordt weer genieten!
Van mijn papa, mama en oma krijgt Kia een etentje voor 2 personen in de KL Tower, eten op 292 meter hoogte en een vloer die draait... hopelijk neemt hij mij mee :-)

Bij deze nog een aantal super leuke filmpjes van mijn avontuur in Cambodja vorige maand:

Over een paar weken ben ik in Nederland en ik kijk er naar uit iedereen weer te zien en te genieten van het goede wat Nederland te bieden heeft en geloof het of niet... ik verheug me best op het koude weer!

Ik kom vlak voor Kerst thuis.
Mijn vervangster Tjitske komt 1 december en ondanks het vele inwerken wat er nodig zal zijn , gaan we uiteraard ook leuke weken hebben hier! We hebben veel bij te kletsen.

Kia zal ik helaas achter moeten laten in Maleisie maar hoe dan ook, ik ga terug naar KL, en erg lang hoeven we mekaar niet te missen en bovendien zullen we allebei druk zijn in die 2 maanden dus ik weet zeker dat het goed komt!

Ik wens iedereen een goede zondag verder en de groetjes uit KL,

Marleen

• 02 November 2008 - 08:10

Marije:

Hey Marleentje!
    Feliciteer Kia met zijn verjaardag en veel plezier met zijn verjaardagskado's!
    Liefs, Marije

• 02 November 2008 - 10:26

Mieke:

Whahahah dat commentaar bij die filmpjes geweldig!!!!

liefs Mieke

• 02 November 2008 - 12:30

Mireille:

maar wij vinden het wel fijn dat je weer naar NL komt. tot dan!

• 02 November 2008 - 16:00

Marischa:

Hoi hoi,

Alvast gefeliciteerd met Kia!

Liefs Maris

• 02 November 2008 - 17:00

Linda:

Hey marleen!
    Grappig idd dat jij van kouder weer kan genieten, hier is t op t moment nog kouder, al vind ik dat ook geen ramp hoor.
    Ben net terug van familieweekend, was erg gezellig.
    Nu lekker bijkomen en relaxen.
    Alvast gefeliciteerd alle2 met de verjaardag!

Liefs, Linda

• 02 November 2008 - 17:50

Carolien:

He Marleentje,
    Voor jou dus nog maar eventjes te gaan daar, wel spannend natuurlijk maar t gaat vast allemaal wel goedkomen!
    Alvast veel plezier met de verjaardag van Kia.
    Ik mail je gauw!
    Liefs Carolien

• 02 November 2008 - 18:04

Mir:

Hee Marleentje,

Leuke filmpjes, hoop daar ook een x te mogen lopen ;). Genting blijft leuk he :D.

Gefeliciteerd en veel plezier met Kia

Liefs

• 02 November 2008 - 18:58

Luz&Edwin:

Hey Marleen,

Weer allemaal leuke dingen gedaan en leuke dingen in de planning!!!
    Leuk dat je naar Nederland komt.Lekker van genieten.

Liefs, Luz&Edwin

• 02 November 2008 - 19:38

Melanie:

hoi meis, Geniet er nog maar even van. Bukit Tinggi vond ik ook erg speciaal. Vond het vooral apart dat je er zelfs met je golfsetje terecht kan.... Kan me herinneren dat je je ook daar heeeeerlijk kan laten masseren. Neem aan dat ik je dit keer wel een keer zie in NL op het HK? XX

• 02 November 2008 - 20:22

Joke:

Hoi marleen
    alvast gefeliciteerd met Kia.
    Als je weer in Kampen bent moet je echt een keer komen hoor, en neem je moeder dan maar mee zie ik die ook nog eens
    hahaha groetjes joke

• 03 November 2008 - 00:45

Jeff:

Hey Marleen,

Het regent helaas weer ;)
    Binnenkort nog een keertje een gokje wagen in het casino in Genting?
    haha ik spreekjuuu
    leuke filmpjes trouwens;)

Latuuurr Jeff

• 05 November 2008 - 20:45

Mams:

Leuk verhaal weer en zeg maar tegen Joke dat we dat echt gaan doen.
    Lekker in de jacuzzi!!!!!
    Kus