Genieten met en van een P! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Genieten met en van een P! - Reisverslag uit Phuket, Thailand van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Genieten met en van een P!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

31 Mei 2009 | Thailand, Phuket

De P van Phuket, het plaastje Patong, Pina colada's en de Phi Phi eilanden.. Vorig weekend draaide het om enkel en alleen deze P's.
Oh ja, en de P van Plezier.

Voor je verder gaat lezen, wil ik je erop wijzen dat ik niet voor verantwoordelijk ben voor mogelijke depressies die zullen onstaan na het lezen van het verhaal en vooral na het zien van de foto's...

De 90 dagen waren weer voorbij en ik moest weer een nieuw stempeltje halen voor in mijn paspoort.
Na een blik op airasia.com bleek dat wederom Phulet de goedkoopste bestemming bleek te zijn om heen te vliegen.
Lies vond het een heel slecht plan om mij alleen naar Phuket te gaan dus zij bood aan mee te gaan. Wat een opoffering he:-)

Na dagen van P voorpret mochten we dan eindelijk gaan.
Na een uurtje vliegen kwamen we aan op Phuket.
Na een half uur in de taxi met stop bij een touroperator waar die meiden hun uiterste best deden om ons tours aan te smeren..., kwamen we aan bij het hotel wat echt een super hotel was.
We werden er ook zo goed ontvangen, iedereen erg aardig. Toch wel anders dan hier in Maleisie moet ik zeggen.
We hebben snel de tassen gedropt, bikini aan, zonnebril op en snel naar het zwembad.
Hier stonden we voor een vreselijk moeilijke keuze: Gaan we naar het zwembad met de jacuzzi of gaan we naar het zwembad met uitzicht op het strand? Het werd keuze 2.
Heel de week fantaseerden we al hoe lekker het zou zijn om een pina colada te drinken bij het zwembad.
Snel bestellen dus.. 1 werd 2 en 2 werden er al snel 3 tot de zon er een einde aan maakte want die zon versterkt de alcohol volgens mij haha.
We hebben ook erg leuke filmpjes gemaakt maar die zijn niet voor jullie zichtbaar :-)

's Avonds zijn we met de tuk tuk naar het centrum gegaan waar we watertandend naar de Nederlandse snackbar liepen. Daar kregen we slecht nieuws.... de frikadellen waren op :-( Gelukkig werden we weer blij gemaakt met een kroket en oude kaas.
In Thailand zijn trouwens de massages veeeeeeeeeeeeeel goedkoper dan hier in Maleisie dus moesten we wel even een massage laten doen.
Een uur lang, voor maar 6 euries, werden onze voetjes en ruggen gemasseerd. Heerlijk!
Daarna nog even op een terrasje gezeten, tegenover de discotheken waar 'het' allemaal gebeurd.
Vele vrouwen (of mannen, dat weet je daar nooit) staan uitdagend te dansen om zichzelf te 'verkopen'.
Het klinkt walgelijk maar echt grappig om te zien.
Vroeg naar bed want de volgende dag stond er een tour per speedboot op het programma. Het was een schitterende dag. We hebben Maya Bay bezocht, hier is de film The Beach met Leo opgenomen.
We zijn wezen zwemmen en snorkelen in een laguna met helder water.
We zijn op Phi Phi geweest waar we hebben gelunched en naar het strand zijn geweest aan de andere kant van het eiland, waar helaas destijds de tsunami alles heeft verwoest maar alles is reeds herbouwd.
Als laatste gingen we naar Kai Island, een klein onbewoond eilandje met een spierwit strand.
Hier hebben we weer gesnorkeld en gewoon heerlijk op een bedje genoten van de mooie uitzichten.

's Avonds uiteraard weer naar het centrum gegaan en wat gegeten en geshopt. Ik ben een heel mooi jurkje rijker:-)

De volgende dag moesten we pas om 18:30 richting airport dus weer heel de dag bij de zwembaden gelegen en liggen bakken in de zon.. helaas verbrand dus nu vallen de vellen zo naar beneden van mn nek.

De terugvlucht had niet langer moeten duren dan dat uur want oh oh oh wat vond Marleen het weer leuk.. niet dus... hij schommelde weer lekker. Zal wel een stagiair achter de stuurknuppel hebben gezeten.
Helaas eindigde de reis wat minder want bij aankomst op KL kwamen we erachter dat Lies haar bagage was opengemaakt dus we moesten hier een rapport van opmaken.
Het is niet de grootste ramp als ze er wat uithalen (wat gelukkig niet het geval is) maar dat ze er wat in stoppen is enger.. dus daarom maar even een rapport opmaken is beter.

Het was echt een schitterend weekend en volop genoten.

Ik heb eigenlijk nog meer te vertellen maar dat blijft nog even een geheimpje... ik zal het in het volgende verhaal waarschijnlijk gaan verklappen:-) Het is in ieder geval erg leuk en goed nieuws.
(nee ben niet zwanger en ga ook niet trouwen)

Dit was het voor nu. Kijk de foto's nog even en ga daarna ook lekker van de zon genieten op deze zomers zondag!

Veel Liefs uit KL,

Marleen

  • 31 Mei 2009 - 08:34

    Marije:

    Pppppppfffff! Ik zie Paars van jaloezie, haha!
    Dikke Pakkerd uit Nederland! X Marije

  • 31 Mei 2009 - 08:51

    Lies:

    Hij is er! Het verhaal staat er op! Wat is nagenieten toch een Prima Pleziertje:) En ach ik wil het geen opoffering noemen hoor, heb me best wel aardig vermaakt... ;) Haha, het was WONDERMOOI!

  • 31 Mei 2009 - 11:10

    Kim:

    Ja! Depressief!!!!
    Marleen wat een plaatjes toch weer.....
    Laat die stomme tickets nou toch eens flink omlaag gaan joh!
    Nou geniet maar lekker enneh zeker vanaf morgen!!
    Kus

  • 31 Mei 2009 - 14:07

    Margriet:

    He Marleen
    leuk verhaal weer en mooie fotos. De fotos komen me erg bekend voor van mn rondreis dus dat was niet het geen dat mn jaloezie opwekte maar wel die kroket!!! Daar heb ik ook best zin in, 5 maandjes wachten nog.

    groetjes margriet

  • 31 Mei 2009 - 15:57

    Tony:

    Hey bekende plaatsen en foto's!!! Super mooi! Geniet ervan leentje!!

    xxx

  • 31 Mei 2009 - 18:43

    Mireille:

    Gelukkig is het hier ook stralend weer, hoeven we iets minder jaloers te worden.
    Groetjes

  • 31 Mei 2009 - 19:53

    Corina:

    Hey Marleen,

    Wat vervelend toch dat jij iedere keer weer zo'n stempeltje moet halen zeg :-)
    Gelukkig maar dat wij de Whitsunday Islands en het Great Barrier Reef in het vooruitzicht hebben anders was die depressie vast wel een beetje aan komen waaien :-)
    Maar heb weer genoten van je verhaal en zeker van de foto's! Tot de volgende keer maar weer....

    Groetjes uit een zomers Barneveld

  • 31 Mei 2009 - 21:30

    Jildou:

    Wat een ontzettend rotleven heb je toch! Ik snap niet dat je nog steeds daar zit en niet gewoon weer in NL komt wonen! :p
    Liefs Jildou

  • 31 Mei 2009 - 22:35

    Carolien:

    He Marleen,
    Ik ben wel benieuwd naar dat nieuwtje eigenlijk!
    Dat moet je maar snel schrijven.
    Het ziet er allemaal weer geweldig uit.
    X Carolien

  • 01 Juni 2009 - 12:25

    Jenny:

    Marleen je ziet er stralend uit op de fotos :D Nog steeds flink aan het genieten dus!!! Ben benieuwd naar je geheimpie... :)

    Liefs Jenn

  • 02 Juni 2009 - 05:36

    Mams:

    Ja, na het lezen van dit verhaal valt hetgeen wij hebben beleefd op ons campingweekendje natuurlijk in het niet!!!!
    Maar wij hadden het ook super en zelfs heeel mooi weer.
    Hee mag ik dat geheimpje ook niet weten?

    Dikke kus maar weer

  • 02 Juni 2009 - 07:07

    Paulien:

    En de P van Paulien die weer met Plezier dit Prachtige verhaal heeft gelezen terwijl zij in Nederland op kantoor zit! ;) Geweldige fotos ook weer!!
    enn.. ben benieuwd naar je volgende verhaald....

  • 03 Juni 2009 - 14:24

    Joke:

    Na het lezen van je verhaal en het zien van de foto's moest ik direkt naar het riagg voor een behandeling tegen depressies hahaha.
    geniet maar lekker hoor en we zijn helemaal niet benieuwd naar je geheimpje hoor. we wachten in spanning af
    groetjes Joke

  • 03 Juni 2009 - 19:02

    Jaloerse Harry:

    Wat zitten er een mooie plaatjse bij. Ik zou er bijna jaloers van worden groeten uit het andere oosten

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 267
Totaal aantal bezoekers 313312

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: