KL -> NL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu KL -> NL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

KL -> NL

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

15 September 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

In maart 2006 vertrok ik naar Kuala Lumpur met de bedoeling er 6 maanden te werken.
Al snel verloor ik mijn hart aan de stad, het land en aan Kia, al is hij dan geen Maleisier maar toch :)
Iedere 6 maanden zat ik weer in de stress of Oad me weer een half jaar zou laten zitten in MIJN stad. Dit is een hele poos goed gegaan en moest er een keer een eind komen aan mijn geluk. Het einde is in zicht…

Per 1 november zal Oad verder werken met de lokale agent, dit gaat op meerdere bestemming het geval zijn. Dit is niet omdat ik mijn werk niet goed zou doen maar door de crisis die de toeristische wereld toch wel hard raakt.
De boekingen hier zijn niet slecht, integendeel, het zijn er meer dan vorig jaar.
Maar er moet ergens op bezuinigd worden om een winst te draaien en de directie heeft besloten om op de meeste ver-weg bestemmingen dit op de service te doen.

Heel lang gehuild maar uiteindelijk zien Kia en ik het goede ervan in en kunnen we een geregeld bestaan gaan opbouwen. Over 2 weken is hij klaar met de studie dus we kunnen aan een nieuw hoofdstuk beginnen: we komen naar Nederland, althans we gaan een poging wagen.
We hebben een heel verhelderend gesprek gehad op de Nederlandse Ambassade hier in KL en het is allemaal geheel duidelijk wat te doen en we hebben goede hoop dat het allemaal gaat lukken. Laat ons svp positief gestemd blijven; Aan negatieve reacties in de zin van dat het wel jaren kan duren voordat Kia naar NL kan komen of dat ik geen baan zou kunnen vinden, hebben we niets. Wel kunnen we alle steun en hulp gebruiken die jullie maar kunnen missen. (vriendinnen: in de eerste week dat ik thuis ben, graag veel flessen rose in jullie koelkasten klaarzetten).

Oad had een winterbestemming voor mij in gedachten: Gran Canaria.
Na het eerst geaccepteerd te hebben, heb ik een hele moeilijke stap moeten zetten om hier onderuit te komen omdat ik zo snel mogelijk een geregeld bestaan in Nederland moet hebben: Ik heb mijn ontslag ingediend en vanaf 18 november ben ik Toos Werkloos.
Ben op iedere baan-zoek-website ingeschreven en ook druk aan het solliciteren maar nogmaals: alle hulp is welkom, dus het zou super zijn als je eens wat vaker in de krant wilt kijken of er iets voor mij bijzit.. ik ben bereid om overal heen te verhuizen voor een goede baan!

Nou, dit was nogal een nieuwtje of niet? Wij hebben er in ieder geval zin in. Kia ziet het ook allemaal wel zitten om naar Nederland te gaan en de eerste les Nederlands heeft ie inmiddels gehad. In november moet hij inburgeringsexamen doen!

Ik kan dus nu zeggen tegen iedereen:

TOT SNEL IN NL EN LIEFS UIT KL!


  • 15 September 2009 - 12:06

    Mams:

    Dat is nog eens een leuk verjaardagskadootje!!!!
    Ik wist het natuurlijk al een beetje, maar nu is het echt.
    Sorry heb verder geen tijd meer, moet snel naar boven om je kamer stofvrij te maken.
    Kus en tot gauw

  • 15 September 2009 - 12:07

    Froukje:

    Yeeehaaaaa kom maar snel samen deze kant op! Dan staat er, behalve rose, ook nog filet klaar ;)
    dikke kus

  • 15 September 2009 - 12:12

    Tamp:

    Heeey! Jammer hoor! Ik had inderdaad al van je begrepen dat het waarschijnlijk einde verhaal zou zijn.. nu het definitief is is het toch anders.
    MAARRE wel leuk dat jullie het in NL gaan proberen toch? Positief bekijken. Als ik iets voor je kan doen... misschien baantje bij de overheid ;)
    Groetjes Tamp

  • 15 September 2009 - 12:19

    Sam:

    Hey Marleentje!

    Jammer dat ik nu een vriendinnetje minder heb in KL, maar ik wens je heel veel succes en ik zie je hier vast nog wel met Kia:D!

    Tot mailsssssx! Sammy

  • 15 September 2009 - 12:23

    Pa:

    Ik heb net als mama weinig tijd want ik moet haar helpen met jou kamer.Hahaha.
    Ik weet zeker dat er een paar heel blij zijn dat je weer terug komt.

  • 15 September 2009 - 12:37

    Heidie:

    Lieve Marleen,

    Tuurlijk komt het goed!!
    Ik ga kranten in de gaten houden, en om me heen vragen.
    Als ik verder iets voor je kan doen........
    Gaat helemaal goedkomen meid, je bent uit het goede hout gesneden, daar is altijd plek voor.
    Tot gauw, liefsHeidie

  • 15 September 2009 - 12:43

    Fleur:

    Kick ass baby! Jullie gaan het zeker weten redden!

    en reden nummer 1000 voor een drankje:):)

  • 15 September 2009 - 12:55

    Lies:

    Wieehhhh samen naar Nederland, dat moet helemaal top gaan worden meis! Als ik een top functie tegen kom voor je laat ik het je weten! En een flesje Rose zal ik voor je koud zetten!

    Zet 'm op de laatste maandjes daar!!

  • 15 September 2009 - 13:06

    Ina:

    Hoi lieve Marleen,

    Heftig voor jou en Kia! En een nieuwe uitdaging :)
    Wat voor werk zoek je? Nou bij ons in Hoogland zal ik ook een flesje voor je koud zetten!

    Liefs van Ina

  • 15 September 2009 - 13:14

    Chantal:

    Heey Marleen,

    Nu toch definitief.. ik zal de kranten in de gaten houden. Hopelijk snel een nieuwe baan en een nieuw leventje samen met Kia in NL.

    Groetjes Chantal

  • 15 September 2009 - 13:31

    Paulien:

    Lieverd! Ik zal mn koelkast vol met rose proppen en de mexicaan hier alvast op de hoogte brengen van jou terugkomst!! Is nu hartstikke spannend voor jou natuurlijk, maar in nl zijn genoeg mensen die je willen opvangen! Kuss

  • 15 September 2009 - 13:38

    Corina:

    Hey Marleen,

    Wat een verhaal! Na 3 en een half jaar zit je Maleisie avontuur er dan toch op. Maar inderdaad niet getreurd. Positief bekijken. Nieuw avontuur, nieuwe kansen!
    Samen met Kia. We houden onze ogen en oren open!

    (en Feike, ik ben ook met de stofdoek in de weer, want ook hier keert er een van der Heijden terug naar huis :-) )

    Marleen, geniet nog even van je laatste maandjes in de tropen daar.

    Groetjes,
    Johan, Corina en Niels


  • 15 September 2009 - 13:52

    Karen:

    Belachelijk dat je weg gaat, ik leer je net een beetje kennen1 ;)

    Nee hoor Marleen, gefeliciteerd met je beslissing en met het nemen van deze stap, ik weet zeker dat het jullie samen gaat lukken en ik stuur je zo een mail met nog wat info over banensites, wie weet...

    Vanuit KL: Jumpa Lagi1

  • 15 September 2009 - 13:53

    Nynke:

    zo jij hebt veel lastige beslissingen moeten nemen de laatste tijd!
    Ik heb gister de sleutel gekregen van mijn (luxe (kan ook niet anders na Imperial ;) ) studentenkamer in Den Haag dus je komt maar langs! je bent van harte welkom!
    x

  • 15 September 2009 - 14:19

    Marloes:

    He meis,

    Dus nu is het zover.. Kan me voorstellen dat het een moeilijke beslissing is geweest, maar het komt vast goed! En een vast bestaan opbouwen is ook niet verkeerd.. Wil je nog wel in de toeristische branche blijven of wil je iets heel anders? Nou ik hou mn oren en ogen voor je open! En als je nog in de omgeving van Apeldoorn wil gaan wonen, ik heb nog een mooi appartement voor jullie te koop ;)..

    Nou geniet nog van je laatste maandje in KUL!

    Liefs

  • 15 September 2009 - 14:53

    Mireille:

    Jeetje, dat zal een hele verandering meebrengen. Maar je hebt veel mensen hiermee blij gemaakt.
    Groetjes

  • 15 September 2009 - 15:05

    Marije:

    Hey Marleen,

    Tsjonge, dat is een grote verandering, naar Nederland! Spannend!
    Nou, met Kia zijn talent voor leren en jouw aanpakmentaliteit heeft Kia dat taalexamen zo in zijn zak en weet ik zeker dat jij werk gaat vinden!!!
    Mocht ik je ergens mee kunnen helpen, laat me weten. Ik heb iig een NLse vriendin die sinds 3 jaar met haar griekse vriend in Nederland woont. Zij hebben al dat geregel met de overheid al achter de rug, dus mocht je vragen hebben of advies willen...? Laat maar weten!
    Ik wens jullie nog een super mooie tijd in jouw Kuala Lumpur toe!
    Dikke kus!
    Marije

  • 15 September 2009 - 15:10

    Anniek:

    haihai nichtje<3
    leuk dat je weer @nl komt. zal wel n hele verandering zyn.
    xx anniek<3

  • 15 September 2009 - 15:44

    Mirjam:

    Heeey!

    Een hele verandering...maar homt allemaal wel goed met jullie :)!! Gewoon positief blijven!

    Tot in Nederland dan ;)!

    xxx Mir


  • 15 September 2009 - 16:41

    Margriet:

    dag buuf

    Nou ja we zitten in hetzelfde schuitje he. En ja de overkant is niet ver dus ik zeg tot gauw!

  • 15 September 2009 - 17:11

    Daan Vanuit Marmaris:

    Goh, dat is nog al een ommezwaai. Heel veel succes met jullie plannen! Ik hoop dat het lukt. Wij zijn met dezelfde plannen bezig, dus mocht je leuke baan vinden en nog collega's nodig hebben ;),
    Groetjes!

  • 15 September 2009 - 17:59

    Ria:

    Nou Toos,
    Als ik het al zo hoor zijn er alleen maar een heleboel blij geloof ik,maar kan me ook voorstellen dat je hartje daar voor een groot deel ligt.
    Knap v Kia ,schijnt niet makkelijk te zijn om nederlands te leren,kunnen we hem ook eens ontmoeten .Wie is nou die man die ons nichtje gelukkig maakt?
    En die baan ,ik wed dat het voor jou nog moeilijk wordt om een keuze te maken uit alle aanbod die je gaat krijgen haha.
    Heeel veeel succes en geniet nog ff in KL.
    Dikke kus van ons allemaal.

  • 15 September 2009 - 18:20

    Luz&Edwin:

    Hey Marleen,
    Goed dat je er het positieve uithaalt!
    Heel veel succes en sterkte de komende tijd!

    Luz&Edwin

  • 15 September 2009 - 18:26

    Jenny:

    Lieve Marleen,

    Nu is het helaas niet meer mogelijk voor mij om bij jou langs te komen (zoals al beloofd sinds mn vertrek uit KL), maar gelukkig kunnen we hier weer een keer gezellig rose drinken! Ik hoop dat alles helemaal goed komt, maar daar geloof ik wel in! Wens Kia succes met zijn Nederlandse lessen en voor jou zal ik mn oogjes open houden wat betreft banen!

    Geniet er nog van Leen en tot snel.

    Liefs, Jenny

  • 15 September 2009 - 19:04

    Melanie:

    Lieve Marleen,

    Kan me helemaal voorstellen in welke (emotionele) molen je zit, alles zal goedkomen, wij zijn er natuurlijk een goed voorbeeld van. Stuur je CV naar me toe en doe er een motivatie bij van wat je zoekt in een baan en ik kan natuurlijk als geen ander voor je gaan searchen. Succes met de afronding daar en op naar een nieuw hoofdstuk!!!

    XX Mel

  • 15 September 2009 - 19:33

    Linda:

    Hey Marleen en Kia!

    Zo dat is me nogal niet een verhaal zeg! Ik was al heel benieuwd na de laatste keer op MSN wat eruit zou gaan komen.
    Maar goed, wel erg gezellig hoor dat je weer naar NL komt.
    Ik sluit me aan bij de mensen die al eerder wat hebben getypt: Het komt vast allemaal dik in orde. Er zijn genoeg mensen die hun ogen open houden en willen helpen en jullie zijn zelf ook zeker niet de minsten.
    Geniet de komende tijd nog even goed van alles daar.

    Liefs, Linda

  • 15 September 2009 - 22:35

    Carolien:

    He meis,
    Geniet nog van je laatste weekjes daar samen met Kia!
    Ik geloof dat ik straks alweer weg ben als jij terug komt, lopen we elkaar weer mis.
    En alles komt goed, dat lukt jullie wel.
    X Carolien

  • 16 September 2009 - 07:23

    Amanda:

    Jammer dat Gran C niet doorgaat maar groot gelijk dat je voor je eigen geluk kiest!!

    Heel veel succes met het vinden van een baan en de procedure mbt Kia. Dat komt vast goed!

    groetjes,
    Amanda

  • 16 September 2009 - 19:34

    Joke:

    Rose, bitterballen, jacuzzi, het staat klaar hoor. Misschien kunnen we ook al wat warme truien breien voor kia en jou want zo in de winter naar nederland komen is nogal koeltjes,
    Maar het weer zal vast en zeker de enige tegenvaller zijn hoor, want we gaan natuurlijk heel hard zoeken voor een baan van top kwaliteit. succes met alles XXX Joke

  • 16 September 2009 - 19:40

    Emmie:

    He Marleen, dat was een kort maar krachtig verhaal,
    zijn we van jou niet gewend, maar de inhoud is maar al te duidelijk!
    Komt er dan toch een eind aan je avontuur daar.
    Mooi dat je er met je mams nog even een mooie vakantie van hebt gemaakt he, al hing die donkere wolk dan misschien al boven je hoofd.
    We zullen onze ogen en oren goed de kost geven ,en wensen Kia heel veel succes met de cursus en examen!
    Kom maar een lekker roseetje bij ons drinken en als je dan op woensdag komt dan is er nog een dreumesje dat je vast weer eens heel graag wilt zien!!
    Succes met je laatste weekjes daar en geniet dubbel van jullie samenzijn he!!

    Heel veel liefs ,
    Ton en Emmie.

  • 18 September 2009 - 10:26

    Anja:

    Wat een nieuws! Tjee, maar ik ben ook overnieuw begonnen en leef goed en gemakkelijk zonder Oad. Tis best eng vond ik ook. Maar een nieuw begin is altijd goed, moeilijk..maar je zal zien dat alles prima op zijn plaats terecht gaat komen! Ik had het van de week nog met Hiran over heimwee naar KL, heb het af en toe nog steeds. Dus geniet ervan zolang het kan en heel heel veel succes met alles dat jullie tegemoet gaat komen!

  • 28 September 2009 - 09:31

    Sandra:

    Lieve lieve Marleen!

    Je zult wel denken wat moet zij nou weer ;-) Ik ben weer eens heel erg laat met het lezen van je bericht..
    Maar toch wil ik je heel erg veel succes wensen.. hier in NL en alles.. Ik weet zeker dat het je gaat lukken. Laat je niet door de eerste de beste tegenslag uit het veld slaan, want ook voor jou ligt hier zeker weten een hele mooie toekomst, samen met Kia!
    Dus zet hem op het gaat je lukken!

    Liefs Sandra

  • 31 Oktober 2009 - 11:50

    Claire:

    Heee Leentje...
    Er zijn heeeeeeeel veel leuke vaste banen in NL waar je het zeer leuk zal hebben. Ik zal je later een paar mailen! Ik ben ook weer in NL, voor even! Hoop je deze keer te zien... na 4 jaar hahaha! Veel bij te kletsen.
    Ga maar eerst nog genieten van Kia en je fam in NL en spreek je snel!
    Dikke kuzzzzz

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 284
Totaal aantal bezoekers 313378

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: