De tijd gaat nu best snel! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu De tijd gaat nu best snel! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

De tijd gaat nu best snel!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 Oktober 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Goedemorgen allemaal!
Ik hoop dat het goed gaat met jullie!
Hier alles prima. Ik besef echter zonet dat de tijd nu wel heeeel erg snel voorbij gaat.
Over 3 weken zit het erop, dan ben ik ineens geen hostess meer na 7 jaar het met zoveel plezier gedaan te hebben!
18 november is officieel mijn laatste werkdag maar ik moest mijn vakanrie dagen opnemen en zodoende is 31 oktober mijn laatste werkdag.
Het komt nu wel dichtbij hoor, best eng en vreemd!
Maar ik heb besloten dat ik tot die tijd nog goed moet gaan genieten van dit leventje!
En er is ook weer van alles gebeurd, van werkbezoekjes naar de eilanden tot bruiloften in de jungle en spaanse feestjes met paella:

Het werkbezoek was naar Langkawi. Vreemd om te weten dat dit wellicht de laatste keer was dat ik naar 'mijn' eiland ging!
Alle hotels weer bekeken, de lokale reisleiding weer even onder zijn kont geschopt en verder genoten van het mooie eiland en het lekkere eten. Uiteraard ook even de nodige alcohol ingeslagen want dat is bijna gratis op Langkawi in tegenstelling tot in KL.
Tijdens het inchecken voor de terugvlucht vertelden ze me dat het vliegtuig 3 uur vertraging had.
Ik ben direct weer in de taxi gestapt en ben gaan eten met de lokale agent en 2 gezellige Oad-gasten. Hierdoor heeft de fles rose KL niet eens gehaald :-)

Dan hadden wij vorige week een bruiloft in de middle of nowhere van Pieter & Nurul.
Pieter was een vriend van mij in KL hier 2 jaar geleden. Hij en zijn Maleise vriendin (inmiddels dus vrouw) zijn naar NL vertrokken en er getrouwd maar uiteraard wilden zij ook trouwen op de traditionele manier in Maleisie.
Samen met de vrienden en familie uit Nederland vertrokken we smorgens vroeg met de bus naar een dorpje in de jungle. Alles ging in een razendsnel tempo aldaar maar het was echt heel leuk om eens mee te maken.
Nadat zij mekander eindelijk in de bruidskleding ontmoetten, vertokkken we naar een kamer in haar ouderlijk huis voor de ceremonie met dansjes etc. Ook kregen wij hier als bruiloftgasten een EI als souvenier.
Dit staat voor vruchtbaarheid. Ik zie de connectie nog niet echt maar ze smaakten lekker hahahaha...
Het bruidspaar had een buffel gekocht en geslacht en het laten klaarmaken voor 2000 gasten.
Ze kwamen niet allemaal opdagen omdat er die dag nog 3 bruiloften in het dorp waren maar ik kan je zeggen dat buffel met een sausje wel lekker smaakt maar zo aan een prikkertje, als sate, is het niet weg te krijgen.
Daarna werd de taart aangesneden en moesten de stakkers wel een uur glimlachen toen er wel 100en foto's gemaakt moesten worden met iedereen erbij. Deze dag werd er uiteraard geen alcohol geschonken en dit kwam later in de avonduurtjes toen ze nog een borrel hielden in een bar en hebben Kia en ik met de neven, nichten en vrienden van Pieter de Rum Jungle nog onveilig gemaakt.
Pieter, als je dit leest: Onwijs bedankt voor de uitnodiging en dat we deel mochten uitmaken van deze speciale dag!

Dit weekend ben ik op stap geweest met Amin en Laura.
Amin is de beste vriend van Kia hier en Laura zijn vriendin.
We zijn wezen eten in Chinatown (lees: schransen) en daarna door gegaan naar de Reggea bar waar het heel gezellig was.
Gisteren zijn Kia en ik weer naar onze favoriete massage toko geweest voor een 2 uur durende massage... ik hoef vast niet uit te leggen hoe ontzettend LEKKER dit was :-)
Daarna was het tijd voor fiesta.
La Bodega tapas bar bestond 10 jaar en dat moest gevierd worden.
De sangria was gratis en ook was er volop paella aanwezig wat typisch Spaans buiten werd klaargemaakt in een hele grote pan. Het personeel liep rond in spaane kleding en was er ook een flamenco danseres en hebben Kia en Amin zelfs nog aan een bull riding wedstrijd meegedaan. Kia werd hierbij 2e....

Dan nog even iets waar ik heeeeeeeeeeeel trots op ben: Kia heeft van de week een award gekregen voor best nieuw ontwikkelde software programma, door studenten.
Dit was een hele happening en hij hield mij per sms de hele avond op de hoogte en het waren net de Oscar awards zei hij. Hij kreeg de award uitgereikt van de meest bekende actrice in Maleisie. Geen idee wie dat is maar wel stoer om te vertellen haha!
Door deze award te hebben gewonnen, mag hij deelnemen aan de Azie / Oceanie competitie in Melbourne in december. Hoe gaaf is dat?!?!?!
Het is nog even uitzoeken hoe snel hij daarvoor een visum krijgt.

Wat de Nederland plannen betreft: het is een afwachten allemaal maar we doen ons best om zo snel mogelijk happy together in Nederland te zijn maar tot die tijd genieten we hier nog heerlijk samen van het goede leven..............

  • 11 Oktober 2009 - 02:43

    Carolien:

    Ik ben er snel bij he? Haha, dat red de rest toch niet vanwege het tijdsverschil!
    Wat heb je weer leuke dingen meegemaakt. Die paella ziet er heerlijk uit. En ja, de tijd vliegt!
    Geniet er nog even van samen met Kia.
    X Carolien

  • 11 Oktober 2009 - 05:49

    Maaike En Bas :

    Wij kunnen ons ook nog goed herinneren dat we dachten 'Nog even genieten want over 3 weken is het voorbij'. Nu staan we overmorgen al op Schiphol.. Erg vreemd gevoel! Aan alles komt helaas een eind.. We hebben in ieder geval onze laatste weken nog goed benut! Zorg ervoor dat jij dat daar ook doet, want dat is de meest verse herinnering die je mee naar huis neemt.

    Misschien tot snel in Nederland!

    Bas en Maaike

  • 11 Oktober 2009 - 08:37

    Joke:

    Geniet er nog maar even lekker van hoor.en als je je verveelt als je in nederland bent kun je altijd nog reisgidsen gaan schrijven
    groetjes Joke

  • 11 Oktober 2009 - 10:28

    Emmie:

    Ja, het komt nu wel akelig dichtbij he!
    De overgang naar het koude kikkerlandje zal niet meevallen.Wat een mooie prestatie van Kia!Feliciteer hem maar namens ons.
    En maar hopen dat het gaat lukken met het visum.
    Geniet er nog maar lekker van en tot gauw!

    Liefs en groetjes,
    ook van Ton!

  • 11 Oktober 2009 - 11:54

    Kim:

    Meid, wat zien jullie er samen HAPPY uit! Ik hoop zo dat t allemaal snel goedkomt! Wat goed van Kia zeg! Daar mag je zeker trots op zijn!
    Geniet er nog even heerlijk van enneh tot snel! Tot rosé-time!!!
    Liefs Kim

  • 11 Oktober 2009 - 16:23

    Lies:

    Wauww weer een boel activiteiten, goed om te horen dat je nog zo lekker aan het genieten bent!! Want die 31 okt komt inderdaad snel dichtbij.. maar dan is er weer tijd voor een nieuw hoofdstuk in je leven!
    Hier in NL is alles hetzelfde gebleven en ik baal echt dat ik nu hier zit en niet meer in KL. Maarja, ik moet weer aan de bak!
    Maar geniet dus maar dubbel en dwars nog met Kia. En feliciteer Kia voor zijn award van me, wat super goed van hem he! Is zijn gestress toch niet voor niks geweest (of juist wel;-)). Hij kan het gewoon! Super!

    Zet m op de laatste weekjes en tot snel;)
    Liefs!

  • 11 Oktober 2009 - 18:40

    Pieter:

    Heel leuk dat je bij onze bruiloft kon zijn en heel veel dank voor de introductie in het Maleise nachtleven. Mijn vrienden en familie hebben zich erg vermaakt. Terima Kasih!

  • 12 Oktober 2009 - 02:01

    Wow Gold:

    09.10.12T

  • 12 Oktober 2009 - 18:09

    Ina:

    Hoi Marleen,
    Wat ontzettend goed van Kia! Een man om trots op te zijn! Hou hem elke dag maar even goed vast :)
    Ik wens je nog een paar fantastische weken samen.
    Liefs van Ina

  • 13 Oktober 2009 - 15:48

    Froukje:

    Schat, wat een heerlijk verhaal weer en wat gaaf dat Kia ff dat award binnen gesleept heeft en nu op na Melbourne!!

    Geniet nog ff meis!!
    Dikke kus!!!

  • 13 Oktober 2009 - 18:57

    Mams:

    Ja hoor ziet er goed uit die paella, maar wij hadden de ECHTE in Spanje, en omdat we even niet thuis waren deze late reactie.
    Hee meissie, allemaal leuke dingen weer en zoals ze allemaal zeggen: nog even genieten daar !!!
    Groetjes en dikke kussen uit Kampen

  • 14 Oktober 2009 - 08:13

    Mir:

    Heej!

    Lekker aant genieten nog daar;)..de tijd xzal wel heeeel snel gaan nu...maar het komt vast helemaal goed..

    Feliciteer Kia maar, echt zoooo gaaf!!!

    Nou meiss geniet geniet geniet :D..X

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 266
Totaal aantal bezoekers 313379

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: