Eerste week - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Eerste week - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Eerste week

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

06 Februari 2010 | Nederland, Kampen

Hoi allemaal,

Kan zijn dat je het totaal niet interessant vindt hoe de eerste week uit mijn nieuwe leventje was, doe dan snel dit bericht wegklikken :-)
Als je het wel wilt weten... klets ik even lekker tegen je aan.

De eerste week van mijn nieuwe leventje zit er op. Ik zie het ook echt zo, nieuw leven, nieuw hoofdstuk.
Ik weet nu al dat ik de juiste keuze heb gemaakt. Ik zal heus nog wel eens de vrijheid en het leven missen die ik als hostess had maar tot nu toe heb ik niets te klagen.
De eerste week van de 4 maand durende training was erg interessant. We hebben erg veel informatie te verwerken gekregen en ook al veel 'gevallen' geoefend. Zo hebben we al een gebroken been in Canada gehad en een hartaanval in Japan, om maar even iets te noemen.
Ik zit op afdeling Medisch, ik ben dan ook een Medische Hulpverleenster. Ik heb 55 collega's ongeveer en nu 5 collega's in mijn klasje. In 4 maanden tijd worden wij opgeleid tot allround hulpverlener. Uiteraard gaan we stapje voor stapje want er komt ontzettend veel bij kijken maar het lijkt me super. Ik heb het idee dat ik helemaal op mijn plek zit daar.
Ik werk nu nog van 08:30-16:30 maar over 7 weken ga ik de wisseldiensten in en kan ik op de gekste tijden moeten beginnen maar daar verheug ik mij wel op want deze tijden vind ik helemaal niets.
Het wonen bij Oma is ook erg gezellig en ook daar zit ik goed op mijn plek tot ik mijn eigen paleisje heb gevonden maar die zoektocht heb ik op een laag pitje gezet.

Kia spreek ik vaak en uiteraard zien we mekaar vaak op de webcam. Hij heeft net bezoek gehad van zijn moeder en tante en nu is hij druk met een Engels examen dus ook hij heeft niet veel tijd om mekaar te missen en in spanning te zitten wat de visum uitslag betreft maar missen doen we mekaar al wel een beetje :-(

Ik verheug me al weer op maandag.. weer naar het werk voor training week nummer 2.
Ook ga ik vanaf maandag sporten bij een nieuwe sportschool in Amersfoort en zal ik ook moeten beginnen met de Duitse cursus waarvoor ik mij heb aangemeld... dat was namelijk wel even nodig aangezien ik die taal vloeiend moet spreken bij SOS.

PRETTIG WEEKEND ALLEMAAL EN TOT DE VOLGENDE KEER!

  • 06 Februari 2010 - 14:55

    Fleur:

    Nou Marleen, ik vind het juist hartstikke leuk om te lezen! Een welkome afleiding in dit weekend vol verslagen!
    Top dat je daar zo op je plek zit en ik had ze de vorige keer al gezien, maar nog niet gezegd; superleuke foto's van jullie!
    Succes met alles!

  • 06 Februari 2010 - 17:41

    Joke:

    hoi hoi nou zo te lezen heb je dus weer een "saai" leventje. En ik heb natuurlijk weer met veel plezier tot aan de laatste letter gelezen. Zo gaan de weken ook lekker snel en voor je het weet heb je een positieve uitslag van de visumaanvraag voor Kia.
    groetjes aan oma
    Joke

  • 06 Februari 2010 - 18:01

    Bert En Ina:

    Wat fijn joh dat je nu al het gevoel hebt dat je bij SOS helemaal op je plek zit! Als je een keer zin hebt in een kopje koffie kom je maar gezellig buurten bij ons.

    Groetjes -ook aan Oma :-)

  • 06 Februari 2010 - 18:07

    Emmie:

    En of we het willen weten! Blijft leuk om je te volgen hoor!
    Nog een knap intensieve training die je krijgt he, ik dacht dat je meteen kon beginnen!
    Kom je in ieder geval goed beslagen ten ijs (weer zo'n Hollandse uitdrukking).
    Naar welke sportschool ga je trouwens?
    Succes verder en tot gauw!

    Lieve groetjes, Emmie (en ook van Ton natuurlijk!)

  • 06 Februari 2010 - 19:41

    Carolien:

    He meis,
    Lekker blijven schrijven hoor! Ik vind het super leuk om je verhalen te lezen.
    Knap hoe je het allemaal doet zo. Ik hoop echt dat het lukt met de visumaanvraag voor Kia.
    X Carolien

  • 06 Februari 2010 - 21:26

    Claire:

    Hee Leen,
    Ben echt blij voor jou en ik hoop met al mijn hart dat het allemaal lukt! Laat me weten en hopelijk kan ik je nog zien (als je zin hebt :) voor ik weer ga!
    Dikke kuzz

  • 06 Februari 2010 - 22:29

    Sam:

    Hey Marleentje!

    Ben blij dat je het naar je zin hebt:D

    Heel veel succes verder en ik spreek je weer snel eens;)

    x!

  • 07 Februari 2010 - 09:16

    Marco:

    Hey nicht,

    Hoe gaat het? Bevalt het een beetje in Amersfoort?

    Waar ga je sporten?

    Groetjes Marco

  • 07 Februari 2010 - 09:43

    Corina:

    Hey Marleen,

    Jouw verhalen vervelen nooit, dus lekker blijven schrijven, blijven wij lekker lezen.

    Klinkt goed allemaal, zeker dat je na een weekje al denkt dat je daar helemaal op je plek zit. Heb je de goede keuze gemaakt.

    Geniet van je tijd bij oma, vindt zij ook vast erg gezellig dat je er bent.

    Suc6 met je Duitse cursus en groetjes maar weer.

    Johan, Corina, Niels,
    Bas en Maaike

  • 07 Februari 2010 - 19:26

    Mireille:

    we blijven gewoon lezen hoor. Fijn om te volgen hoe het ook in NL met je gaat. veel succes met je nieuwe job.
    Groetjes ook aan oma

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 313349

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: