Verhuizen en tapas - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Verhuizen en tapas - Reisverslag uit Barcelona, Spanje van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Verhuizen en tapas

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 Oktober 2010 | Spanje, Barcelona

Lieve allemaal,

Vandaag is mijn laatste vakantiedag van de 10 dagen die ik had.
Ik heb het idee dat het er wel 100 waren, zo veel is er gebeurd en heb ik gedaan.

Het begon op 1 oktober. Om 11:00 's morgens hadden papa en ik in Haarlem alle verhuisdozen en koffers 8 trappen naar beneden gesjouwd en ingeladen in een busje.
Nadat de eigenaar van dat appartement in Haarlem had gezegd dat hij zo eerst even ging schoonmaken en dat hij het netjes had achtergelaten 6 maanden geleden (aaaaaaargh, het was toen zoooo vies) vertrokken we naar Hilversum om daar de sleutel te mogen ontvangen van mijn paleisje.
We hebben alles gedropt en zijn naar Kampen gereden voor papa's verjaardag. De dagen erna hebben we (pa, ma en Jeroen) we schoongemaakt, dozen uitgepakt, Ikea leeg gekocht en meubels in mekaar gezet.
Het is super mooi geworden en het is vooral heerlijk dat alles nu van mezelf is (de studio zelf niet uiteraard) na 8 jaar lang op andersmans bank te hebben gezeten.
Foto's van mijn paleisje komen later als ook de bank is geleverd, hier moet ik nog even een maandje op wachten.

En toen..... naar Barcelona!!!!
Het was uiteraard een heerlijk weerzien met Kia. We hadden mekaar 5 weken niet gezien dus we hebben heel wat wat afgeknuffeld ;-)
Ik kwam een uur of 21:00 aan op BCN en hebben tot middernacht al vast van de tapas gesmuld en rode wijn en lekker bijgekletst.
De volgende ochtend moest Kia gewoon naar de Uni en ben ik naar de Rambla gegaan en heb ik er heerlijk rond geslenterd en daarna door de Bario Gotic. Vervolgens heb ik de metro gepakt naar de Uni waar ik van Kia een rondleiding kreeg. Super om te zien waar hij zich dagelijks bevindt.
Kia heeft ook nog vrij weinig gezien in Barca omdat hij zo druk was net van alles regelen en organiseren dus de verdere 4 dagen hebben we heerlijk de toerist uitgehangen:

- De Sagrada Familia bezocht
- Tapas gegeten in een overvol klein tapas barretje tussen de Spanjaarden.
- Camp Nou bezocht, het voetbal stadion van FC Barcelona.
- Nog meer tapas gegeten in een geweldig oud tentje bij Kia om de hoek.
- Geslenterd over de Rambla en koffie gedronken op de Plaza de Catalanya.
- Paella gegeten en sangria gedronken op het strand en later nog vele surfers gespot die genoten van de hoge golven na een nachtje noodweer.
- Naar Parque Guell geweest en kwamen daarna weer een prettig tapas barretje tegen.
- En we zijn naar de fontein geweest waar een magische kleuren watershow zou zijn maar deze was helaas 3 weken out of service. Blijf er tenministe iets over voor de volgende keer :-)

Foto's zijn hieronder weer te vinden.
Hasta Pronto!

  • 11 Oktober 2010 - 15:12

    Emmie:

    Hoi Marleen,
    je reist en verhuist wat af he!
    Fijn dat je zo blij bent met je nieuwe stekkie!
    Heb wel foto's gezien maar ben erg benieuwd hoe het er aangekleed uit ziet!
    De fonteinen bij Barcelona moet je echt nog eens gaan zien! Echt schitterend!
    (Mont Luige heet het volgens mij(o.i.d.)
    Nou bedankt maar weer dat je ons zo lekker op de hoogte houdt en geniet er van!!
    Groetjes!!

  • 11 Oktober 2010 - 16:05

    Ina:

    Oh Marleen, wat heerlijk dat je Kia weer hebt kunnen knuffelen en samen hebt kunnen genieten!!
    Groetjes van ons

  • 11 Oktober 2010 - 18:03

    Ina:

    Enne... kan jij eigenlijk wel 5 minuten stilzitten Marleen? :) :)

  • 12 Oktober 2010 - 13:02

    Joke:

    hoi
    Ik begin mij af te vragen of jou leven ooit saai zal worden haha.
    maar over 50 jaar of zo zit je in een oude schommelstoel te mijmeren over wat je allemaal in je leven hebt gedaan. Ga zo door dus.

  • 13 Oktober 2010 - 10:53

    Carolien:

    Het water loopt me in de mond bij het zien van al die lekkere tapas, paella en sangria!
    Jullie hebben wel genoten zo te zien. Heb je het volgende tripje al gepland?
    x Carolein

  • 13 Oktober 2010 - 12:54

    Bert:

    Hey Marleen<

    Leuke foto's! Kan zien dat je de toerist hebt uitgehangen. Je hebt dezelfde foto's. Zelfs het tapasbarretje! Zit aan het eind van de Ramblas, of niet?


  • 18 Oktober 2010 - 11:15

    Lies:

    Wat een heerlijke 10 dagen moeten dat geweest zijn... Die had je wel verdiend! En wat fijn dat je weer met Kia hebt mogen genieten in Barcelona!
    Ik kom snel je Nederlandse paleisje bezoeken!

    Liefs!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 369
Totaal aantal bezoekers 313367

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: