Citytrip Istanbul met moeders! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Citytrip Istanbul met moeders! - Reisverslag uit Istanbul, Turkije van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Citytrip Istanbul met moeders!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

07 Maart 2011 | Turkije, Istanbul

Na een zeer gehaast vertrek waarbij we echt bijna ons vliegtuig miste, kwamen we na een vlucht van ruim 3 uur aan in het mooie Istanbul.
Nadat we onze koffertjes in het (prima) hotel hadden gedropt, zijn we er direct op uit gegaan en kwamen we erachter dat we in een hele gezellige wijk zaten.
Na een heerlijke durum gegeten te hebben, zijn we naar de Agia Sofia en Blauwe moskee gelopen, nog geen vijf minuten van ons hotel vandaan.
Daar onze ogen uitgekeken en vervolgens een heerlijk wijntje gedronken.
’s Avonds lekker Turks gegeten en daarna een hele lange wandeling gemaakt langs het water van de Bosphorus.
De volgende dag was het super mooi weer, koud maar met een blauwe lucht.
Na een lekker Turks ontbijtje zijn we naar de Grand Bazaar gegaan; een overdekte markt met 4000 winkeltjes... je werd er knettergek van alle aanspraak maar als je dat negeerde, was het echt genieten van al het moois wat er verkocht werd.
Daarna zijn we nog naar de kruidenbazaar gegaan om vervolgens uit te komen bij de Galata Brug.
Het was zo mooi weer dat we maar meteen besloten om een boottochtje te maken over de Bosphorus, anderhalf uur lang genieten!
Weer aan wal hebben we op een klein krukje, tussen honderen turken de beroemde balik ekmek gehad, oftewel, het broodje vis. Erg leuk en lekker.
Daarna weer rondgesjokt en ’s avonds weer ergens Turks gegeten en koffie gedronken op de 5e etage in een restaurant met een super uitzicht over de moskeen en de Bosphorus.
De volgende dag zijn we met het trammetje naar de overkant gegaan, naar het Taksim plein en door de lange winkelstraat gelopen, vonden we niet zo heel erg leuk, de andere kant is zoveel mooier.
Hierna zijn we nog naar een andere mooie moskee geweest waar we ook weer onze ogen uitkeken.
Vanzelfsprekens ’s avonds weer Turks gegeten en in een soort van Ierse pub nog lekker wat gedronken.

We hebben alles gezien wat we wilden zien, het was echt grandioos.
Helaas geen foto ruimte meer beschikbaar hier, foto’s staan op facebook.

Iyi Aksamlar (goedenavond)

• 07 Maart 2011 - 19:56

Marije:

Marleen! Klinkt als een super trip, ik ga de foto's bekijken op FB.
    Liefs

• 07 Maart 2011 - 20:14

Feike:

En ik (haar moeder) was met haar mee op deze SUPERTRIP, op naar de volgende!!!!!

• 07 Maart 2011 - 20:40

Joke:

Nou dat was weer genieten en zo gezellig samen met moeders de bloemetjes buiten zetten.
    Nog even en het volgende tripje kan al weer beginnen.jullie kunnen de koffers beter aan de voordeur laten staan haha.
    Nou groot gelijk hoor beter de bloemetjes buiten zetten dan achter de geraniums zitten.

• 08 Maart 2011 - 07:59

Ina:

Jullie hebben weer een leuke trip gehad zeg! Hartstikke leuk! Gezellig zo met z'n tweeen. Geniet er maar lekker van!!
    Lieve groetjes van Ina

• 08 Maart 2011 - 11:29

Carolien:

He meis,
    Leuk te horen dat jullie zo genoten hebben!! Ik zal straks de foto's eens gaan bekijken. tot gauw
    xx Carolien