Weekendje Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Weekendje Stockholm - Reisverslag uit Stockholm, Zweden van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Weekendje Stockholm

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

27 September 2011 | Zweden, Stockholm

Weer een land op mijn lijstje kunnen zetten: Zweden!
Afgelopen weekend naar Stockholm geweest waar Kia sinds 15 augustus druk aan de studie is.
Uiteraard had ik erg veel zin om hem weer te zien maar een stemmetje in mijn hoofd zei steeds dat het zo jammer is dat hij nu niet in Barcelona meer zit omdat ik het daar altijd zo super naar de zin had... Maar goed, een nieuwe stad ontdekken is leuk!
De reis er naar toe wat minder maar ja, wat wil je ook voor een retourtje Stockholm voor 46 euro.
Met de trein naar Nijmegen, vervolgens met de shuttlebus naar Weeze, onderweg gezellige Mexicaanse jongen ontmoet en gekletst tot we in Stockholm aankwamen.
Op Weeze airport eerst maar goed het weekend ingeluid met een wijntje en een duitse worst.
De vlucht naar Stockholm was prima, ietsje minder dan 2 uur.
Daar aangekomen moest ik nog 1,5 uur in de bus naar Stockholm toe en eindelijk om 22:30 mocht ik Kia knuffelen om vervolgens nog een half uur met de trein verder te reizen naar Kista, waar hij en alle andere studenten wonen.
We mochten logeren in de kamer van zijn Griekse studiegenootje want zij was het weekend in Barcelona bij vrienden op bezoek.

De volgende ochtend werd ik wakker en keek ik naar buiten en zag een mooie strakblauwe lucht en kreeg erg veel zin om de stad in te gaan dus we zijn ook lekker vroeg op pad gegaan. Eerst dus weer een half uurtje met de trein.
We zijn uitgestapt in Gamla Stan, de oude stad, op een van de vele eilandjes gelegen. Erg mooie stad, dwalen door de smalle straatjes en lekkere koffie drinken op een mooi pleintje.
Om 12:00 de wisseling van de wacht gezien voor het paleis, was ook erg leuk!
Daarna naar een naastgelegen eiland gegaan, geen idee hoe het heet.
Daar ook weer rondgeslenterd.
Na al dat lopen, kregen we zo zin in een wijntje en een biertje en zaten zo heerlijk aan het water te genieten... ach, mijn wijntje was maar 8,50.. valt best mee toch.
Wel gratis diner gescored daarna want er was een of andere promotie van een pasta merk.
's avond de Ierse pub ingedoken waar de drank nog enigzins betaalbaar is, zo'n 7 euro voor een drankje.

De volgende dag zijn we smorgens eerst naar Kia zijn kamer gegaan en heb ik zijn kamergenoot ontmoet en stiekem kunnen praten over mijn idee om 5 november weer te gaan en Kia te verrassen voor zijn verjaardag en deze kamergenoot zei direct dat het een leuk idee is en dat ik direct het ticket moest gaan boeken en hij zou wel ergens anders gaan slapen dat weekend en tevens zal hij de gemeenschappelijke keuken in het gebouw tot verjaardagsruimte inrichten. Dus ik heb meteen een retourtje gekocht en extra kilo's gekocht zodat ik de drank en snacks mee kan nemen haha.
Daarna kreeg ik een tour in Kista en op de Universiteit.
Na een home made lunch zijn we weer naar Stockholm gegaan om weer te slenteren, koffie te drinken, mexicaanse wraps te eten om de avond uiteindelijk af te sluiten in weer een Ierse pub waar een band optrad die ook op het Eurovisie Songfestival heeft opgetreden een paar jaar geleden. Een soort van Bon Jovi.
Was echt perfect.

Gisteren moest ik helaas weer terug... en hebben we nog lekker gelunched in de stad.
De busreis naar de airport en de vlucht naar Eindhoven heb ik niets van meegekregen want heb heerlijk geslapen.
Op Eindhoven Airport stond Maris te wachten en waren we binnen 10 minuten bij haar thuis waar we de hele avond lekker op het balkon hebben gekletst.

Nu weer in Hilversum en ga ik nu nog een paar keer alle foto's bekijken.
Ik heb geen ruimte hier meer op waarbenjij dus ze zijn op facebook en hyves te zien!



  • 27 September 2011 - 12:34

    Marije:

    Leuk Marleen! Stockholm is idd erg anders dan Barcelona, maar zeker de moeite waard! Vooral nu Kia daar woont natuurlijk :-;

  • 27 September 2011 - 14:15

    Mams:

    Geweldig leuk weer eens een verhaaltje!!!!
    We zullen binnenkort eens met eigen ogen gaan kijken of het daar wel allemaal zo leuk is.
    Ga zo door.......

  • 27 September 2011 - 18:26

    Pa:

    De foto's die je gestuurd heb zijn ook fantastisch. Ik had niet gedacht dat het zo'n mooie stad was.
    We gaan het zelf maar gauw eens bekijken

  • 27 September 2011 - 19:36

    Emmie:

    Nou, dat moet dan met oud en nieuw ook goed komen toch!
    Ik ga gauw even de foto's bekijken.

    Groetjes!!

  • 28 September 2011 - 08:04

    Corina:

    Hey Marleen,

    Leuke stad he, Stockholm, wij zijn eer een paar jaar geleden ook geweest. Op naar 5 november......

    Groetjes van ons allemaal uit Barneveld

  • 28 September 2011 - 09:38

    Carolien:

    Leuk Marleen; en heerlijk dat je het volgende tripje alweer gepland hebt. Groetjes vqnuit Nice
    xx carolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 578
Totaal aantal bezoekers 312951

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: