Vinos en Cervezas - Reisverslag uit Begur, Spanje van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Vinos en Cervezas - Reisverslag uit Begur, Spanje van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Vinos en Cervezas

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

14 Oktober 2012 | Spanje, Begur

Buenos Dias,

Even een zonnig verhaaltje op deze zondagmorgen.
We zijn weer terug van een weekje Spanje. Het was saai, slecht weer, vreselijk hotel, het eten was niet lekker en we hebben geen wijn en bier gehad... Dacht t niet he, alles was top. Lees maar mee...

Na een prima vlucht van 1,5 uur kwamen we aan op de luchthaven van Gerona. We moesten helaas wel even wachten op de auto, want iedereen had bij Goldcar geboekt leek het wel.
We kregen een Fiat cinquecento maar wilden graag een Fiat 500. Bleek dat we onze hersenen nog op Schiphol hadden laten staan want we stonden mooi voor gek toen diie mevrouw van Goldcar zei: It’s the same...

Het was ongeveer 1,5 uur rijden naar het hotel. Daar aangekomen kregen we een upgrade maar het uitzicht (lees: bomen) zat ons niet lekker. We hadden immers geboekt voor een kamer in het oude gebouw en dus wilden we die toch graag even zien. We zagen die kamer en waren meteen verkocht. Erg mooi, oud en romantisch. Met een schitterend uitzicht over de baaitjes.
Even heerlijk een wijntje en een biertje gedronken en toen naar Begur gereden waar we voetbal wilden kijken. Het was de avond van El Clasico; Barcelona tegen Madrid. Helaas waren wij niet de enigen die wilden kijken wat iedere bar en restaurant was vol maar het is uiteindelijk wel gelukt.

De volgende dag, na een heerlijk ontbijtje, in de stralende zon, de strandspullen in de auto gegooid en rijden maar. We zijn eerst naar het Noorden gereden maar dat vonden we allebei niets, te uitgestrekt.
We eindigden in Agiablava, schitterende baai waar we heerlijk hebben gegeten, gelezen en gesnurkt.
’s Avonds heerlijk gegeten in Begur bij de Italiaan.

Dinsdag ochtend naar Pals. Mooi middeleeuws dorpje, heerljk gestruind. Daarna naar Calella de Parafrugell. Eerst gelunched en daarna weer op t strand gelegen. Lezen, snurken, zwemmen.
De zee is wel wat koud maar prima te doen.

Woensdag zijn we naar Tossa de Mar gegaan en daar de hele dag gebleven.
Gewinkeld, gestruind door het oude gedeelte, langs het kasteeltje, op het strand gelegen en ’s avonds in het oude centrum gegeten. We gingen pas laat terug en vonden een weggetje langs de kust met zo’n beetje 378 bochten.

Donderdagochtend zijn we wat dorpjes gaan bekijken, lekker struinen, koffie drinken. Lekker op het gemakkie. In Llafranc lekker tapas gegeten. ’s Middags nog even door Begur gelopen en ook de berg op gewandeld waar we beloond werden met een super uitzicht. Het werd wat frisser dus zijn we daarna in de Spa beland van het hotel waar verder niemand was. ’s Avonds weer gegeten in Llafranc.

Vrijdags zijn we de hele dag in Barcelona geweest. De auto geparkeerd bij een hotel in Granollers waar we nog even jasje moesten halen van een kennis. Toen met de trein verder naar Barca en daar aangekomen belanden we in een zware bui dus na een bakkie koffie liepen we naar het centrum en stonden we ineens tussen duizenden Catelanen die zichzelf graag Spanjaarden zouden willen noemen.
Lekker genlunched op Plaza de Reial. Daarna naar de Ramblas en haven. Vervolgens alle tapas er weer afgelopen richting de Sagrada.
Met de trein weer terug gegaan naar waar de auto stond maar helaas weer een zware bui dus met de taxi. Bij terugkomst in Begur weer gegeten bij de Italiaan.

Helaas kwam er weer een eind aan deze top week..
We hebben echt genoten van Spanje, het weer, de tapas, de drankjes, de mensen, de dorpjes, de strandjes en van mekaar. De foto’s zal ik op fb zetten