Eerste Echte Maleisie Verslag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Eerste Echte Maleisie Verslag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Eerste Echte Maleisie Verslag

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

12 Maart 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

ZO..... daar zit ik dan... in een heerlijke lui stoel en in een mega groot internetcafe op de 5e verdieping van een mall waar ze alleen maar eletronica verkopen. Dit internetcafe is 24 uur per dag open en is achter de flat waar ik woon dus dat is weer mooi makkelijk.

Ik ben hier nu 4 hele dagen maar ik heb het gevoel dat ik er al 4 hele weken ben... ik heb al zo veel gezien en gehoord.
Ik zal even bij het begin beginnen en nu moet ik echt heel diep graven want ben het al behoorlijk kwijt wanneer en wat ik allemaal heb gedaan.

Woensdag om 15:00 lokale tijd zette het vliegtuig van KLM de wielen aan de grond op de luchthaven van Kuala Lumpur. Ik vloog met een 747-400 en daar gaat 526 man in en hij was niet eens tot de helft gevuld dus ik had een hele rij voor mezelf en achter me zat niemand dus ik ben meer dan de helft van de vlucht in een ver dromenland geweest.
Anja, de Oad-hostess die ik hier aflos- stond al op me te wachten en zijn er met de auto naar Kuala Lumpur gereden... Wel echt vreemd hoor want stuur zit aan de andere kant want ze rijden hier dus links. Het is een hele oude auto maar ik zal hem toch haast niet gaan gebruiken.
Aangekomen in KUL keek ik mijn ogen uit, wat een mega grote stad en er komt geen eind aan de wolkenkrabbers.
Maar goed, deur open van mijn appartement en ik wist niet wat ik zag.. echt vet groot: Grote woonkamer met 2 banken en stoel, grote tv met tv meubel, eettafel. Badkamer 1, grote keuken met alles er op en eraan. Slaapkamer 1 met een 1pers.bed, slaapkamer 2 met een 2pers.bed en een badkamer aan de slaapkamer vast met een bad... jahoe!!!
Die zal ik vullen met ijskoud water om af te koelen want ik kan de hitte nog niet echt goed verdragen pfffffffffff.
Even een beetje gerelaxed en zijn we naar de Twin Towers gereden en daar onder hebben we gegeten, dat was super en ik had het gevoel dat ik een film zat.
De volgende dag ben ik mee geweest met Anja naar de infos in de hotels.. stelt weinig voor. Iedere keer 2 man of ze komen helemaal niet. Daarna naar kantoor (echt mega groot) en rondje voorstellen gehad.
Daarna zijn we thuis op de bank gaan liggen en er ook niet meer vanaf gekomen tot ik mezelf versleepte naar bed.
De volgende dag weer rondje hotels en kantoor en daarna thuis alle uitleg gekregen over de lijsten.
"s avonds gegeten bij een chinese fastfood keten... rijst natuurlijk. En het koste omgerekend nog geen 2 euro per persoon.
Daarna nog beetje rondgesjokt over Bukit Bintang (dat is het shop en flanneer gebied), over de hawkersstreet (waar iedereen op straat eet) en daarna op huus an. De volgende dag rondje hotels gedaan... echt zo mooi en luxe. Daarna zijn we naar Bangsar gereden, dat is een buitenwijk van KUL en daar wonen alle rijke lokalen en de buitenanders. Lekker op het terras gezeten en in de mall gewandeld maar die was saai want alleen maar dure sjieke winkels.
's avonds op de bank gehangen.
Vandaag (zondag) ben ik op excursie geweest naar Melaka... Dat is ook een grote stad op 2,5 uur rijden ten zuiden van KUL.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik dit een beetje vond tegenvallen maar wat wel heel leuk is, is dat deze stad door de Portugezen, maar vooral door de Nederlanders, is gesticht en dat zie je ook overal weer. Een molen, een dorpsplein met een stadhuis (staat er ook in het nederlands op). De heerenstraat.
Ook heb ik lekker gewandeld in Chinatown.
Smiddags kregen we een lunch en ik had echt veel honger maar toen een groepgenoot begn te eten, had ik ineens geen honger meer en dat komt vrijwel nooit voor bij marleen.
Hij begon namelijk met zijn handen te eten en waanzinnig hard te smakken... nuo daar moet ik dus allemaal nog erg aan wennen.
Morgen ga ik weer wat doen, mee met de ochtendwandeling door KUL onder begeleiding van een gids, krijg ik alle belangrijke bezienswaardigheden te zien. Ook gaan we de KL Tower op en die is iets van 425 meter hoog dus dat uitzicht zal waanzinnig zijn.
Dinsdag vlieg ik naar Pemang en daar blijf ik tot donderdag om dat eiland te verkennen en de hotels te checken want ook de gasten die daar verblijven gaan mij bellen op de noodtelefoon als er iets is.
Maar ja, ik heb er geen probleem mee natuurlijk. Vrijdag moeten Anja en ik alle laatste dingen regelen.. en de overdracht van alles en zaterdagochtend gaat ze weg en vanaf dat moment sta ik er alleen voor.
Wat werk betreft wordt het geen pronleem want alles is me wel duidelijk.
Wat prive leven ook vast niet.. wonen zo veel mesnen hier.
OOk heeft een vriend van me, ramy, een kennis in KUL en hij heeft mjin nummer aan haar gegeven dus zji zal me nog bellen. Ze loopt hier stage... ben benieuwd.
Nou verder heb ik niet veel nieuws meer... het is wel even voldiende zo he!!
Tot de volgende keer!!!! xxxxxx

  • 12 Maart 2006 - 15:49

    Je Vader En Moeder:

    Klinkt allemaal heel goed Marleen , wel wat anders dan Kampen he. Dus vanaf zaterdag ga je er helemaal voor. Veel succes joh en we weten zeker dat het helemaal goed komt met jou.Veel succes hoor , we zijn heeeeel erg trots op je!!
    Pa en ma.

  • 12 Maart 2006 - 17:17

    Jenneke & Gert:

    Hallo lief meisje, uit je verslag merken we dat je het naar je zin hebt gelukkig maar, toch kunnen we je nog wel jaloers maken hoor!!!! Wij vertrekken morgen met z'n 2en voor een midweek in kootwijk, zo nu ben je zeker wel jaloers he!!!! (zou het??) dikke kus van ons allevier

  • 12 Maart 2006 - 20:28

    Tinque:

    Ooh Marleen het klinkt echt geweldig gewoon. Nou geniet er maar van zolang je kunt. Je vind je weggetje wel en je zult het super gaan krijgen. Kijk maar naar mij! Ik heb mijn vlucht geboekt dus ik ga 1 weekje richting Marmaris!! Joehoeeeeeee!!!
    Ik kijk weer uit naar je volgende verslag.
    Heel veel plezier en je doet het echt TOP!!!
    kus

  • 12 Maart 2006 - 22:26

    Mieke:

    Ik kan maar een 1 dibng zeggen: Kei gaaf!!!!

  • 13 Maart 2006 - 17:28

    Oe Broertien:

    hey goed om te lezen dat je het noar de zin hebt doar. hou vol! zo gauw ik de lotto gewonnen heb stap ik op de plain die kant op.eg woar

  • 14 Maart 2006 - 15:49

    Bert En Ina:

    Hee wereldreizigster!!
    Nou Marleen als ik dit zo lees ben je echt in een andere wereld beland, met wolkenkrabbers en al!!
    Wij wensen je heeel veeel succes daar.
    Een dikke pakkerd van ons allemaal.

  • 15 Maart 2006 - 11:37

    Karin:

    wat een verhaal. dat is heel wat anders dan Corfu,hahaha. Ik zit op het moment in Santiago de Compostella. nog een weekje reizen en dan weer richting Griekenland. We spreken elkaar wel via onze sites. de groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 205
Totaal aantal bezoekers 312967

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: