Groetjes vanaf Penang Island - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Groetjes vanaf Penang Island - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Groetjes vanaf Penang Island

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

16 Maart 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Hello!! Ik zal eerst weer even beginnen met te vertellen waar ik dit bericht zit te typen: In een kantoortje van de manager van het hotel waar ik nu 2 nachten verblijf op het super mooie eiland Penang. Klik op de landkaart om te zien waar dat is.
Ik ben hier dinsdagochtend om 10:00 geland na een korte vlucht van 40 minuten.
Een chauffeur van het agentschap haalde me op en bracht me naar het eerste hotel om te checken, was een vrij saai stadshotel waar ik dan ook zo klaar was. Daarna naar kantoor om mijn collegas aldaar te ontmoeten. Daarna met Merlene (zei is de "hostess" voor Oad op Penang en Margaret (de manager van het agentschap op Penang) wezen lunchen en eindelijk iets normaals gegeten: lekkere pasta... nou alsof er een engeltje over je tong piest. Daarna met Merlene nog 4 hotels gechecked.. Erg vermoeiend maar wel super mooie hotels gezien. Als we daar klachten krijgen, vreet ik mijn beide schoenen op.
Daarna ingechecked in mijn hotel, ik heb een hapje gegeten, ben in bad gegaan en ben daar al in slaap gevallen en ben toen verhuist naar het kingsize bed en heb heerlijk geslapen. De volgende dag had ik 2 excursies pfff. Nou ik had er veel zin in maar de gids had het behoorlijk verpest voor me. Hij stelde zich niet eens voor en heeft de hele dag niets gezegd uit zichzelf, alleen als je zelf iets vroeg. Na een paar uur vroeg ik hem of er leuke wetenswaardigheden en interessante dingen te vertellen waren over Penang en hij antwoorde met de vraag: "Like what?".... Nou laat maar zitten dan.
In de ochtend werd ik bij allemaal dingen gedropt waar je uiteraard ook wat moest kopen.. nou mooi niet dus. Even denken wat ik heb gezien: Oha ja we begonnen met een Batik fabriek, daar maken ze die mooie sjaals en sarongs. Daarna naar een fruitkraam in de bergen vor het proeven en kopen van lokaal fruit. Ik weet niet of jullie er wel eens van gehoord hebben maar hier groeit de Dorian en die stinkt zo enorm erg... het mag zelfs niet een bus of een hotel in. Het schijnt wel lekker te zijn maar ik wacht er nog maar even mee.
Daarna gingen we naar en slangentempel, geen uitleg gekregen, werd snel naar een ruimte geleidt waar je met slangen op de foto kon.. ook daar bedankte ik maar voor. Daarna naar een goudcentrum en werd me van alles aangesmeerd en daar waren ze heerlijk opdringerig en de gids was aan het wachten totdat ik wat kocht. Aangezien ik als geen ander weet hoe het in zijn werk gaat bij een goudcentrum, ben ik dus nergens in getrapt.
De middag tour was wel leuker. Met een treintje de Penang Hill opgegaan, 800 meter hoog en ontzettend steil.. Onderweg renden er allemaal aapjes mee, heel schattig.
Bovenop de Hill natuurlijk een prachtig uitzicht. Daarna naar de grootste tempel van Azie.. Een boedistische tempel voor Chinezen. Echt, ik had daar het gevoel alsof ik in de film 7 years in Tibet was. Enige was er niet was, Brad Pit, haha! Nee zonder gekheid, het was echt geweldig mooi. Ik werd er stil van.
In de avond heb ik met Merlene gegeten en zijn we nog even over de avondmarkt gelopen.

Net heb ik nog een hotelinspectie moeten doen in het hotel waar ik verblijf en heb kunnen regelen dat ik over 5 minuten een massage heb... een full body massage van een uur onder een afdakje bij het zwembad voor het enorme bedrag van maar liefst 12 euro haha. Dus ik moet snel gaan.
IK heb ook mega veel fotos gemaakt tot nu toe, Ik zal ze dit weekend op mijn site gaan zetten!

Groetjes Marleen

  • 16 Maart 2006 - 07:04

    Mama:

    O Marleen wat ontzettend "saai"weer allemaal. Geniet er maar van hoor , misschien moet je volgende week wel hard werken.
    Kus

  • 16 Maart 2006 - 09:42

    Kim:

    Zit ik dan, achter mn bureau te kijken naar het fantastische grijze weer hier............Volgens mij ben je weer in een waar paradijs beland. Geniet er maar lekker van!

  • 16 Maart 2006 - 13:16

    Sphinx:

    Goed om te horen dat je het goed hebt daar. Keep in touch... ;-)

  • 16 Maart 2006 - 16:57

    Joke:

    hoi marleen
    kun je die vent van die massage hier ook ff heen sturen? geniet er van
    doei

  • 16 Maart 2006 - 18:20

    Marischa:

    Hoi Marleen,
    Wat bof jij toch weer met zon paradijs.
    Geniet er maar lekker van!
    Groetjes

  • 16 Maart 2006 - 18:43

    Mieke:

    Ik ben jaloers!!!

  • 16 Maart 2006 - 20:01

    Tinque:

    hola chica quapa,

    nou zo te horen heb je het weer heel zwaar allemaal!!!
    Geniet van alles wat je ziet en maak maar hele mooie foto's! Ik kan bijna zeggen dat ik jaloers op je ben!!!
    Ik heb zo heerlijk vakantie en ga dus ook optimaaaaaaaaaal genieten :). SNAPPIE!!! hi hi
    veel plezier daar scheetje en tot hoors

    Un beso grande
    Houdios!!

  • 17 Maart 2006 - 13:56

    Oma:

    Ik heb alles gelezen en ben blij dat het goed met je gaat, en nu het grote nieuws op 6 mei vertrek voor 3 weken naar CANADA.
    Dikke kus van mij !!!!

  • 17 Maart 2006 - 13:58

    Jenneke:

    Hoi meid, ik wil even laten weten dat wij weer veilig van uit Kootwijk thuis zijn aangekomen !!!
    Het weer was echter niet vergelijkbaar hoor.
    Dikke kus van ons.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 216
Totaal aantal bezoekers 313001

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: