Marleen meldt zich weer... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Marleen meldt zich weer... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Marleen meldt zich weer...

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

27 Maart 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het is weer maandag, het weekend is weer voorbij tralalala.
Nou ik vind het heerlijk dat het maandag is, want kan weer lekker aan het werk. Ik vind het werk namelijk helemaal geweldig hier want de infomeetings met de gasten zijn zooo leuk en gezellig.
Vanmorgen bijvoorbeeld had ik 4 info's en de gasten zijn gelukkig allemaal komen opdagen en je bent zo een uur met ze aan het kletsen want gasten hebben ook veel te vertellen want KUL is niet hun enige bestemming, KUl is slechts een 'tussenbestemming' waar ze een paar dagen verblijven. Dus ik krijg hele verhalen van waar ze al geweest zijn en waar ze nog naar toe gaan. Ook heel interessant voor mij want zo leer ik van de gasten.
De gasten zijn ook erg aardig en geen zeurvolk. Veel ervaring met reizen, scheelt ook al erg. En ze bedanken me voor de info.
Dus ik voel me erg nuttig en gewaardeerd hier! En dat is wel eens anders geweest.

Wat heb ik verder meegemaakt:
Die woensdag ben ik dus naar de luchthaven geweest en heb ik Rosti opgehaald.
's Avonds hebben we bij de Twin Towers gegeten, zelfde restaurant waar ook Anja me mee naar toe had genomen op mijn eerste avond. De volgende dag moest ik weer gewoon info's doen en kantoor. 's avonds hebben we ergens in een lokaal restaurant op Bukit Bintang (dat is DE straat hier waar alle winkels en malls zijn) gegeten, lekker pittig eten..Oh en je hebt het al zo heet en dan ga je ook nog heet eten...
Daarna zijn we naar de Salsabar geweest. Echt super mooie luxe tent met goeie salsa muziek en live band. En wat gewoon onwerkelijk is dat er dus 30 chinezen etc staan te dansen op die salsa muziek en zo waanzinnig goed. Lijkt net of er iets niet klopt aan dat plaatje.
Vrijdag had ik geen info's dus heb lekker uitgeslapen en de verdere middag op kantoor gezeten en de lijsten tot 15/04 afgemaakt. Was nog een hele klus want geen een boeking is hetzelfde hier. Echt een gepuzzel maar leuk hoor, echt iets voor mij.
's avonds zijn we wezen eten in het restaurant op de begange grond van mijn appartementgebouw. Was super lekker en tot nu toe het goedkoopst en dan praat ik over 16 ringits met zijn 2en, dat is dus ongeveer Euro 3,50... Het is toch niet te geloven. En ik begin al behoorlijk krenterig en kieskeurig te worden want een maaltijd van 3 euro per persoon vind ik al duur dus nu.
Oh wat zal ik na dit jaar moeten afkicken in Nederland.
Maar goed, vrijdagavond niet veel meer gedaan dan op de bank gelegen.
Zaterdagochtend info's en kantoor en om 13:00 gaat kantoor dicht en moet ik dus ook opgehoepeld zijn. He wat vervelend nou.
Dus mijn weekend begint dan al.
Nou en ik heb zaterdag iets gedaan.... ben nog trots op mezelf. Ik ben helemaal naar de Batu Caves boven Kuala Lumpur gereden. Nou zou je denken: Ja, en. Is dat zo geweldig.
Nou reken maar van wel. Want het is hier een nachtmerrie om met de auto op pad te gaan. Ik vind dan ook dat ie prima staat in de garage. Maar Rosti wilde perse met de auto daar heen..Nou ja, vooruit dan maar.
Maar het ging goed, geen 1 keer verkeerd gereden.
De Batu Caves vond ik erg mooi en indrukwekkend, vanaf de snelweg konden we al zien liggen. De grotten zijn te bereiken via een trap en ik zal even zeggen hoeveel treden: 273!!! HOEVEEL??? JA 273 ja.
De eerste 50 treden doe je vrolijk en met frisse moed maar daarna, oooh dan gaat het niet meer en die hitte.Maar goed, je kan moeilijk halverwege weer terug gaan dus ff doorzetten. Het was echt wel de moeite waard. Een aantal grotten met tempels en apen. Heel apart. Zodra ik weer mijn fotogeheugen vol heb, zal ik ze op cdrom branden en dan kan ik ze op deze site zetten.
Daarna zijn we verder gereden naar Templerpark,een minijungle met wat natuurzwembaden. Beneden waren families met de kids aan het zwemmen en wij gingen weer omhoog natuurlijk dmv steile trappen (ik kan echt ff geen trap meer zien). We kwamen weer bij een plateau waar een zwembad was en daar waren alleen maar mannen...en ze kwamen gewoon echt op ons af stormen en wilden met ons op de foto. We keken elkaar aan en gingen er snel vandoor.
Was wel een mooi park. We waren tussen de caves en de park verdwaald en wisten echt niet meer waar we waren en toen vroegen we het ergens en toen zaten we nog goed ook.
Nou eenmaal thuis aangekomen hebben we een duik genomen in het zwembad... JAAAAA ik heb een zwembad: gevonden op de 4e verdieping van mijn gebouw. Klein maar fijn. Ook 2 squashbanen, fitness en sauna. En dat allemaal gratis.
's Avonds hebben we op Jalan Alor gegeten.
Dat is de hawkerstreet met alle lokale tentjes midden op straat. Was ook weer een hele belevenis. Je drinken, rijst, sate, groenten, vlees / vis bestel je bij allemaal verschillende obers en het eten en drinken wordt overal vandaan gehaald en moet je dus ook steeds apart betalen. Grappig maar leuk en lekker. Daarna naar Chinatown gegaan, naar de avondmarkt. Vond het helemaal geweldig. Wat een zooitje daar en alles illegaal. Nepmerken etc.
Gisteren (zondag) niet veel gedaan want Rosti is ziek dus die lag de hele dag op de bank in dr pyama te mekkeren.
Ik ben lekker in bad geweest, boodschappen gedaan, huis gepoetst en s'avonds ben ik naar internetcafe gegaan en daarna koffie gedronken met Annemiek.
Nou en vandaag dus weer begin van nieuwe week. Heb er weer zin in. Ik heb rosti net gebeld en ze was nog ziek. Als ze morgen beter is gaat ze paar dagen reizen en ik moet zeggen dat ik dat niet erg zou vinden want dit is erg vermoeiend aangezien ik nog zoveel aan mijn hoofd heb en nog aan het inwerken ben zeg maar!
Nou werkse allemaal maar weer en veel groetjes vanuit een snikheet Maleisie!!

  • 27 Maart 2006 - 06:12

    Tony:

    Marleentjuhhhh,

    Wat een mooie verhalen zeg, wordt er helemaal jaloers van!!! Als ik straks naar Aussi ga, kom ik als het kan zeker langs!!! Geniet daar verder van de dingen die je doet, want Nederland is MAAR Nederland!!!
    Kussss Tony

  • 27 Maart 2006 - 10:10

    Linda:

    Hey Marleen,

    Echt fijn dat je het zo naar je zin hebt. Is ook helemaal te merken aan je leuke verhalen.Ik zit hier nu in mijn klas en kijk naar een grijze lucht. Hoezo? Jaloers.

    Groetjes en ik wacht nu alweer op je volgende verhaal.

    DOEI XXX Linda

  • 27 Maart 2006 - 20:43

    Mieke:

    Ha Marleentje,

    Is mijn kaartje al aangekomen?
    Heb je mijn smsjes nog ontvangen?
    Leuk hoor al die verhalen!
    Hier weinig nieuws!
    Alleen dat het weer beter!

    Kus Mieke

  • 28 Maart 2006 - 19:29

    Mamsie:

    wat een verhaal weer joh, je bent toch wel een echte"workaholic" he maar ik vind het zooo fijn dat je het daar naar je zin hebt.
    Dikke kus van mij!!!!

  • 28 Maart 2006 - 20:54

    Marije:

    Nou, jouw baan klinkt anders ook niet echt vervelend! 't Is weer eens wat anders dan FUE :-)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 182
Totaal aantal bezoekers 312993

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: