Lift, visitekaartjes, bacardi, zwembad en rood - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Lift, visitekaartjes, bacardi, zwembad en rood - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Lift, visitekaartjes, bacardi, zwembad en rood

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

02 April 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Deze woorden in de titel van dit nieuwe bericht zijn wat steekwoorden over mijn weekend!! En het was een heerlijk weekend!
Het weekend begon alleen iets minder leuk.
Zaterdagochtend had ik om 10 uur een info.
Daarna even mijn mail gechecked en om half 12 weer richting huis. Ik kocht bij de bakker nog even een broodje en een fles water en loop naar mijn gebouw. Ik stap in de lift.. druk op nummer 8, maarrrr helaas zou het noch even duren voordat ik de 8e verdieping zou bereiken want met een paar schokken bleef de lift vastzitten tussen de 4e en 5e verdieping. Heb ik weer. En ik had mijn uniform aan en al snel werd het een sauna binnen. Nou ik heb 10 minuten met mijn vinger op de alarm knop gedrukt. Was niet bang maar vond het ook niet leuk.
Ik probeerde de deuren open te trekken en dat lukte maar de buitendeuren niet, 3 cm ongeveer. Maar ik kon er wel goed door heen schreeuwen.Eindelijk kwam er hulp, 10 mannetjes ongeveer en uiteindelijk kregen ze de deur open en kon ik er uit klimmen en ben naar mijn app gerend. En lag helemaal in een deuk, vond het ineens erg grappig.
Nou toen heb ik even een filmpje gekeken en mijn huis opgeruimd, was gedraaid etc.
Daarna met Annemiek wat gedronken en geshopt.
Daarna ben ik naar huis gegaan.. (Rosti was deze dag in Singapore) en heb ik een bad genomen en lekker getut en ben ik de monorail ingestapt en Annemiek stapte de volgende halte in. Moesten we wel goed timen aangezien dat ding omde 5 minuten gaat maar het ging goed en we hadden de dezelfde.
Aangekomen in de Barstraat zijn we eerst even de barstraat doorgelopen om te kijken wat er te doen was. Het zag er allemaal vreemd uit maar de muziek die uit de discotheken kwam, klonk goed.
We keken onze ogen uit, vooral naar hoe de lokale meiden gekleed waren: kleine stukken stof wat ze aan en om hadden. Ineens zagen wij er belachelijk degelijk uit haha.
We vonden de Beachclub er wel interessant uitzien. We moesten entree betalen, omgerekend 7 euro incl 1 drankje.
Drank was ook niet duur: we hebben een heerlijk drankje uitgevonden: bacardi met lemonsap. Koste omrekend nog geen 4 euro dus dat valt nog mee. We hadden andere verhalen gehoord, dat het heel duur zou zijn.
Nou ja, die lokalen vinden dit een heel groot bedrag voor een drankje.
Eerst dachten we: waar zijn we terecht gekomen maar al snel werd het leuk en gezellig en bleken wij een belangrijke bezienswaardigheid in de discotheek. Ze stonden gewoon te wachten tot ze konden toeslaan om een praatje te maken en ik zal er bij zeggen: Ik weet niet waar ze allemaal vandaan kwamen maar zeker niet van hier maar ze zagen er ongelooflijk mooi uit, de meesten dan. Maar we hebben ons keurig gedragen hoor. Wel vlogen de visitekaartjes je om de oren. Ik heb er maar aan meegedaan en heb er ook wat weggegeven. Schijnt heel normaal te zijn hier. Nou ja, onder het motto van 'aanpassen'doe ik het dus goed!
Om 3 uur gaan alle tenten dicht,lekker handig want je kunt dus geen raxi meer krijgen dan. Dus dan maar lopend naar huis ondanks de blaren die ik al weer had gekweekt. Onderweg kwamen we nog 5 KLM stewardessen tegen dus daar weer poosje mee staan kletsen. Op een gegeven moment moesten we allebei een andere straat in en werkelijk allebei die 2 straten waren bezaaid met mannen. Hmmmm moeten wij daarheen. Tuurlijk we zijn bikkels. Dus al bellend met elkaar hebben we ons appartementen bereikt. In vervolgd als we gaan stappen, blijft ze bij mij slapen, is wel zo handig.
Vandaag lekker lang in mijn bed gelegen, mijn bed is echt weer mijn beste vriend hier haha..Nou om 1 uur gingen we naar het zwembad van een hotel. Zaterdag had ik al flink geslijmd bij de receptie van dat hotel en gevraagd of wij daar mocgten gaan liggen en of ik dan 2 friends mee mocht nemen.
Vandaag dus heerlijk gerelaxed, een poosje waren we zelfs helemaal alleen en hadden we dus echt een prive bad. Lekker gelezen, gezwommen en geslapen. Dat slapen had ik beter niet kunnen doen want ik moet oppassen dat die Malayers me niet op de grill gooien omdat ze me voor een garnaal of kreeft aanzien want ik ben echt verbrand!!
Weer een wijze les: Smeer je ook in als de zon niet schijnt.
Ik heb dus een heerlijk weekend achter de rug. Morgen begint weer een nieuwe week, drukke dag morgen al, 5 infos. Hoop maar dat de gasten op komen dagen.
Aankomend weekend gaan we waarschijnlijk naar de Taman Negara, de jungle!!! Spannend!
Dit was het wel weer, ik ga er vandoor want zoals altijd ben ik weer bevroren door de airco!!! GROETJES

  • 02 April 2006 - 13:30

    Mieke:

    Heel leuk allemaal!!!
    Vind het echt super leuk om allemaal te horen.
    Kunnen ze die alcoholprijzen niet hier in voeren?

  • 02 April 2006 - 13:45

    Sphinx:

    Laat je niet gek maken he leen...freaky story van die lift. Take care next time.

  • 02 April 2006 - 17:15

    Mams:

    Marleen. je maakt echt wat mee he daar, je hebt toch de goeie bestemming gekozen!!!

    Kussie.

  • 03 April 2006 - 17:52

    Esther:

    He Marleentje,

    Goed te horen dat je het daar zo naar je zin hebt! Vergeleken met daar is het hier wel heel saai!

    X Esther

  • 03 April 2006 - 20:23

    Pa:

    Je hebt het daar zo lekker druk. Heb je nog wel tijd om de slingers op te hangen voor je verjaardag donderdag?

  • 04 April 2006 - 17:01

    Mieke:

    Ons Marleneke is bijna jarig!!!
    Jammer dat we er niet bij kunnen zijn!
    maar ik zal er eentje op je drinken donderdag!

    Liefs mieke

  • 05 April 2006 - 09:01

    Jantine:

    He marleen, super dat je het zo naar je zin hebt daar! Nog bedankt voor je berichtje.

    Ciao Chica!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 214
Totaal aantal bezoekers 312998

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: