Selamat Pagi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Selamat Pagi - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Selamat Pagi

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

28 Mei 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

oftewel een hele goedemorgen........
Bij deze weer een verhaal, na vele verzoeken van jullie. Alleen ben ik aan het piekeren wat ik te vertellen heb. Ik zie in mijn vorige verhaal dat ik schreef dat ik de volgende dag de KL-Tower in zou gaan. Dit ben ik ook wezen doen.
De toren staat op een berg dus ik vond het wel een prima plan om met de taxi te gaan.
Nadat ik een kaartje had gekocht werd ik naar de lift gestuurd en in 25 seconden was ik boven en stond ik op 421 meter boven Kuala Lumpur. Ik kreeg een headset en begon ik bij Raam 1 en via de headset kreeg ik precies te horen wat ik allemaal door dat raam zag. Zo ging het 12 ramen verder. Was echt super. Ook heb ik veel foto's gemaakt maar die zet ik er de volgende keer wel op want ik zit weer in het verkeerde internetcafe. Ook hangen er posters van de 10 hoogste torens ter wereld en geloof het of niet maar Jawel, de Euromast hangt er ook tussen op plaats nummer 8. Erg grappig.
Ik ben best lang boven geweest want ik kon geen genoeg krijgen van het uitzicht. Ook kon ik mijn appartement goed zien, erg leuk.
Het weekend erna zijn we weer de Beachclub onveilig wezen maken. We hebben 2 gezellige jongens uit Iran leren kennen en we hebben eerst bij mij thuis wat gedronken. De beachclub was weer gezellig zoals altijd.
De zondag erna met Annemieke weer bij het zwembad van een hotel gelegen. Ook weer erg prettig. De rest van de week overdag druk met werken en 's avonds iedere keer wel wat te doen. Ook voor het eerst in Maleisie naar de bios geweest. We wilden naar de da vinci code maar die was toen al uitverkocht en zijn we naar Poseidon geweest, een mix van de Titanic en de Tsunami maar hij was wel lekker spannend. Er was mij verteld dat het een vrieskist is, in de bioscopen dus ik helemaal voorbereid. Ik had zelfs sokken mee maar deze zaal was denk ik een uitzondering want koud was het er niet.
Ik ben ook lekker tapas wezen eten met een medewekster van Hertz, het autoverhuurbedrijf waar Oad hier mee samenwerkt. Was natuurlijk ook gezellig en hebben gepraat over alle soorten geloven, ik heb er heel wat van opgestoken.

Verder zag ik gisteravond op CNN dat er een aardbeving is geweest op Java, wat dus erg dichtbij Maleisie ligt. Ik weet niet of men er hier wat van heeft gemerkt maar ik in ieder geval niet. Erg veel doden, en 10000 dakloos. Verschrikkelijk. De Nederladnse reisorganisaties, waaronder dus ook Oad, hebben laten weten dat al hun reizigers ongedeerd zijn.

Wat ik erg jammer vind, is dat ik de voorpret van de WK mis. Ik hoorde dat het in Nederland een gekkenhuis en dat soms hele straten knal oranje zijn. Wel zijn ze hier behoorlijk voetbal gek en staan er van de belangrijkste voetbal landen een soort bushokje met posters en text over het land. Uiteraard staat Nederland er ook tussen. Erg leuk om te zien. Ook zie ik van Nistelrooij wel eens voorbij zoeven want die staat op de bussen van de luchthaven. De lokalen hier kunnen alle namen van de Nederlandse voetballers opnoemen. Zelf heeft Maleisie een team van niets. Komt ook omdat ze er geen drol voor betaald krijgen hier daarom geven ze de voorkeur aan lui voetbal kijken. Annemieke en ik zijn al wezen rondkijken naar Oranje kleding want we gaan echt van top tot teen in het Oranje. Dat wordt lachen.

Nou verder heb ik niet veel te vertellen.. Volgend weekend ga ik naar Singapore om mijn visum te verlengen. Daarvan volgende week weer uitgebreid verslag!!

Groetjes Marleen

  • 28 Mei 2006 - 09:13

    Mams:

    Leuk verhaal weer joh, hoop dat het lukt met de oranje kleding, hier kun je genoeg kopen hoor!!!
    Groetjes en een knuffel!!!!!

  • 28 Mei 2006 - 09:18

    Kim:

    hallo, ach gaat vast goed komen met de oranje outfit hahaha vallen jullie wel op. ach zoveel voorpret is hier nou ook niet gister nederland-kameroen 1-0. nou wat een feest!!. he maar geniet er lekker van.

  • 28 Mei 2006 - 10:16

    Niels:

    klinkt leuk, oranje pret merk ik hier ook niet zo veel van, betekent dat je zelf alleen maar meer pret moet maken!!
    Have fun

  • 30 Mei 2006 - 19:06

    Mieke:

    Reserveer maar alvast zo'n kaartje voor die lift want dat lijkt me echt super gaaf! Succes met het zoeken naar oranje kledingstukken, hier wordt je er mee doodgegooit!! Maar dat mag natuurlijk de pret niet drukken! Kan niet wachten tot oktober maar dat wist je natuurlijk al!

    Liefs tu Amiga Mieke

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 200
Totaal aantal bezoekers 312956

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: