Wederom in het paradijs!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Wederom in het paradijs!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Wederom in het paradijs!!!

21 September 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

FOR ENGLISH SCROLL DOWN

En ik ben weer terug op 1 van mijn favoriete plekken ter wereld: Het Mutiara Burau Bay hotel op Langkawi....
En ik ben niet de enige die het hier mooi vind want pa en ma waren een hele poos sprakeloos en dat zegt heel wat hoor :-)
Vanmorgen zijn we hier aangekomen na eerst 2 nachtjes op het eiland Penang te hebben geslapen. Ook daar hebben we het super naar de zin gehad. de vlucht er naar toe ging perfect en we zaten alle 3 bij het raam en hadden dus ieder 3 stoelen. Denk dat er ongeveer 50 man in dat toestel zaten.
Bij aankomst op Penang naar het hotel gegaan en lekker gezwommen in het zwembad en even wat gedronken op het strandje.
's Avonds zijn we naar het toeristische dorpje Batu Ferengghi geweest. Penang staat bekend om zijn goede hawker eten dus dat wilden we uiteraard wel even gaan testen.
Een hawkerplein is een groot terras met tafeltjes en stoeltjes met daarom heen allerlei kraampjes die verschillende soorten eten aanbieden. Na 2 rondjes te hebben gelopen hadden we het een en ander besteld en ik heb sinds ik in Maleisie ben, nog niet zo lekker gegeten. We besloten toen meteen dat we dat de volgende avond ook maar moesten doen. Na deze eerste keer hawker eten zijn we nog even over de avondmarkt gelopen en kwamen we per ongeluk bij een heel leuk strandtentje terecht waar we nog even koffie hebben gedronken.
De volgende dag hebben we de toerist uitgehangen en zijn we naar de Penang Hill geweest. Een stijl treintje brengt je in een half uur naar de top welke 700meter hoog is. Daar een beetje rondgewandeld en ook o.a. een Hindoe tempel bezocht. Hadden pa en ma nog niet eerder gezien uiteraard en dat maakte veel indruk. Om nog even into tempel te blijven zijn we daarna naar de Kek Lok Si tempel gegaan. Dit is de grootste Boedischtische tempel van Zuid Oost Azie. En of ie groot was, er kwam geen eind aan en ze zijn nog steeds aan het bijbouwen. 's Middags hebben we gerelaxed bij het zwembad en 's avonds dus weer het hawkerplein onveilig gemaakt. Vanmorgen moesten we vroeg op want om 08>30 vertrok de ferry naar Langkawi. Na wat verhalen van anderen waren we wel een beetje bang maar het leek net alsof we over een goede asfaltweg reden. Vrijwel geen golven (sorry janneke).
De lokale agent van Oad haalde ons op en bracht ons naar het hotel waar we rond 1 uur waren. We hebben een schitterend huisje midden in de jungle en aan het zwembad. Pa en ma liggen nu bij het zwembad en ik er ook maar weer snel heen. Voor morgen heb ik net een auto gehuurd en gaan we een beetje over Langkawi crossen.
Zoals jullie lezen: Alles gaat goed en ze komen voorlopig nog niet terug hoor!!

***

Some of you don't know this but my parents are here in Malaysia to visit me and it is to boring to stay in KL for 2 weeks so already a long time ago I booked a mini holiday for us. At this moment we are on the island Langkawi. We arrived here this morning by ferry from another island Penang where we arrived by plane 3 days ago.
Penang was great. We did some sightseeing there. By train we went up to the Penang Hill which is 700meter. Also we visited the biggest boedistic temple of South east asia. This tempel is so old and still not finished. In the afternoon we relaxed at the swimmingpool. In the evenings we went to town to try the local hawker food. And it was so great. Already on or first night we decided to eat there again the next evening. So this morning we came to this beautiful island. You can not compare this with Penang. It is not busy here and the resorts are so big and nice. We have a great bungalow. Today we are just doing nothing, swimming and sunbading.
Tomorrow we are going to drive a car and I will show all the nice things here to my parents. So... now it is time to swim again. Bye!

• 21 September 2006 - 15:26

Mieke:

Boek mij ook maar zo'n ticket!!!haha.
    Nog maar 1,5 week!!!
    Joepie!!

• 22 September 2006 - 15:17

Marije:

Ik ben weer benieuwd naar foto's....!

• 23 September 2006 - 09:03

Janneke:

Nou Marleen, ik ben onwijs blij voor jullie dat jullie geen golven hebben gehad... onze tocht was een ramp maar blijkbaar is dat dus niet bij iedereen zo. Nou geniet nog maar van dat prachtige eiland... Het is er GEWELDIG.. pas trouwens op voor apen in je slaapkamer en leguanen in het zwembad hahaha.. Groetjes Janneke