Nieuw verhaal uit Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Nieuw verhaal uit Maleisie - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Nieuw verhaal uit Maleisie

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

23 Oktober 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

En weer een nieuw verhaaltje vanuit Maleisie. Ik ben zojuist 2 uur bezig geweest om de foto's erop te krijgen dus ik smeek jullie.... kijk ze asjeblieft!!! haha.
Nou er valt weer genoeg te vertellen en ik heb geen idee hoe ik moet beginnen.

3 dagen nadat mijn ouders waren vertrokken, was het volgende bezoek weer in aantocht: Mieke is 3 weken geweest en we hebben echt een super gezellige tijd gehad en veel kunnen doen, wat werk betreft was het erg rustig dus dat was mazzel hebben.

In het eerste weekend dat ze er was zijn we naar de Taman Negara (jungle) gegaan. Daar ben ik in april ook al heen geweest maar ik had er natuurlijk geen enkel probleem mee om nog eens te gaan. Een dag van te voren hadden we geboekt. Goed onderhandeld dus weer voor een prikkie die kant op. Alleen jammer dat de rit er naar toe zo lang duurt. Eerst 3 uur met de bus en dan nog eens bijna 3 uur met de boot... wel een mooie trip maar duurt net iets te lang. In de Taman Negara hadden we een super leuk huisje, direct naast de receptie dus we hoefden niet ver te lopen. 's nachts deed je haast geen oog dicht door de herrie in de jungle en de vele wilde zwijnen die onder ons huisje door liepen en zo nu en dan de hoofd wel eens stootten.
We hebben ons er goed moegemaakt. We hebben een aantal tours gemaakt: Een jeepsafari in de avond, bedoeling was om op zoek te gaan naar dieren maar verder dan een uil en een wilde kat zijn we niet gekomen maar de tocht was leuk. Je rijdt immers niet iedere dag in het pikkedonker door een palmolie-plantage. De volgende morgen hadden we de jungle walk. Het was weer zwaar want we moeten behoorlijk klimmen. Daarna de Canopy walk, dat is de touwbrug. 's middags zijn we even zelf wezen wandelen en kwamen we nog een vreemde neushoorn tegen...
In de namiddag zijn we naar de Orang Asli's geweest. Dit was een vreemde ervaring. Er leven 200 tot 300 van deze mensen in de jungle en ze hebben echt werkelijk waar niets. Het zijn de oorspronkelijke bewoners van Maleisie en willen ook niet modern worden. Ze krijgen wel kleren van omringende dorpjes maar verder willen ze niets. Erg primitief allemaal en na een uurtje hadden we het wel gezien.

Mieke is nog naar de Cameron Highlands geweest. Dat is het gebied wat bekend staat om zijn vele theeplantages en aardbei boerderijen. Ze heeft het daar goed naar de zin gehad. Kwam wat Nederlanders tegen en heeft een leuke excursie geboekt en gelukkig kwam ze terug met een pot aardbeien jam... zo lekker.

Uiteraard zijn we veel wezen shoppen en heeft ze op een middag echt voor assistent gespeeld en ik ben er met heel wat nieuwe kleren weer thuis gekomen.
Ook hebben we in een weekend gebowld met Kia er ook bij. Uiteraard won hij weer.
De dag erna op een luie zondag zijn we met Kia en Pieter naar Sunway Lagoon gegaan. Na een uur pret en zon was het afgelopen en zaten we vast onder een afdakje en kwam de regen met bakken uit de hemel en hier kwam Mieke erachter wat een Maleisisch onweer is...

Verder zijn we in de laatste week nog naar Langkawi geweest. Dit eiland is echt mijn favoriete plek op de wereld! We hebben er en taxi gepakt naar het backpackers strand en een huisje op het strand geboekt... alleen vonden we het later toch niets en zijn we een half uur later toch nog verhuisd naar een huisje ernaast. Dit was echt top. Schoon en groot en zo op het strand. Dat kun je op de foto's goed zien. We hebben er op de de eerste avond mega garnalen gegeten. Ze smaakten nog steeds goed. Verder was het 's avonds erg uitgestorven dus lagen we al weer vroeg op bed. De volgende morgen werden we dus ook weer vroeg wakker en hebben we het hele strand even wakker gegild met onze hulpkreten om de bedjes... Want die kwamen pas om half 11 's morgens.... vonden we toch wel erg hoor ;-)
De volgende dag was Mieke jarig en heb ik een taart geregeld en die kwamen ze brengen terwijl we op het strand lagen... Gelukkig kreeg Mieke toen een verjaardagsgevoel. 's avonds hebben we een borrel gehaald in een Ierse pub met erg gekke barmannen. Het was super gezellig. Ze hebben zelfs 2 keer voor Mieke gezongen. Helaas achtervolgde deze gekke barmannen ons de volgende dag ook op het strand. Op Langkawi hebben we echt gerelaxd en zijn we goed bruin geworden.

Nou jullie lezen het al weer... Het was erg gezellig.
Nu moet er weer gewerkt worden maar eerst weer even wat leuks. Overmorgen ga ik samen met Kia op pad met de auto om in 4 dagen door Maleisie te rijden om iets nieuws voor Oad te checken. Ik kan natuurlijk niet zeggen wat, maar het gaat vast gezellig worden. Kia heeft nu nog 2 weken vakantie dus hij vindt dit ook heel leuk om te doen.

Dit was het wel weer voor nu. Ik ga een dvd kopen en dan lekker op de bank hangen!

  • 23 Oktober 2006 - 13:04

    Tampie:

    Leuk verhaal weer!
    In volle afwachting tot de volgende!!
    xx

  • 23 Oktober 2006 - 13:08

    Kim:

    Nou inderdaad wat een vervelend uitzicht vanaf je strandbedje......het is dat de zon hier af en toe nog een beetje schijnt maarreh......verder is het gewoon ordinair-ik word depressief-herfstweer hier.Veel plezier van de week!
    kus uut kampn

  • 23 Oktober 2006 - 13:22

    Mieke:

    Ha Marleen la,
    Ik ben weer thuis la!
    Was super leuk la!
    Mis je nu al la!
    Groetjes aan lonnie la~!


    Kus Mieke

  • 23 Oktober 2006 - 14:32

    Eva:

    kei tof dat mieke er was, en wat lief van je om een taart te bestellen voor haar verjaardag, mieke moest je dit lezen, GELUKKIGE VERJAARDAG, je ziet er goed uit, leuk kapsel... jij natuurlijk ook he marleen , dikke kussen eva

  • 23 Oktober 2006 - 16:22

    Mams:

    In een woord super, en zulke mooie foto,s echt geweldig !!!! Deze bestemming zul je nooit vergeten.

  • 23 Oktober 2006 - 17:20

    Tinque:

    hhhhhheeeeeeeeee marleentje

    super zeg die foto's! Leuk dat jullie het leuk hebben gehad samen. Alvast heel veel plezier die 4 dagen met Kia. Geniet ervan scheet.

    un beso grandisisisisimo

  • 23 Oktober 2006 - 17:25

    Marloes:

    Super dat je het zo leuk hebt!
    Geniet van je 4 "vrije" dagen samen met Kia!!!

    Liefs Marloes

  • 23 Oktober 2006 - 19:54

    TEss:

    Inderdaad heel vervelend uitzicht... Super foto's!

  • 23 Oktober 2006 - 21:25

    Niels:

    nou jullie en de neushoorn hebben weer leuke dingen meegemaakt zie ik al wel.
    grtz

  • 24 Oktober 2006 - 08:14

    Marije:

    Aan de foto's en je lachwekkende commentaren te zien, hebben jullie onwijs veel lol gehad. Supersonische bowlingschoenen trouwens! Veel plezier op je autotrip met Kia.

    Groetjes, Marije

  • 24 Oktober 2006 - 16:18

    Linda:

    Hey Marleen,

    Wat een mooie foto's zeg. Ziet er echt uit als in een droom op sommige. Ik heb nu vakantie, maar helaas zit ik gewoon op mijn computer met slecht weer buiten. Heel veel plezier met Kia.

    Liefs Linda

  • 27 Oktober 2006 - 04:01

    Jos En Lilian:

    Hallo Marleen,
    We hebben ons kostelijk geamuseerd met het bekijken van de fotoreportage. En dan te bedenken dat dit maar een selectie is. Je kunt echt zien dat jullie veel pret hebben gehad!
    Maak er zelf ook nog een fijne werkperiode van, wie weet komen wij ook nog eens een keer een kijkje nemen.

    Groetjes van ons mam en ons pap

  • 27 Oktober 2006 - 10:03

    Mieke:

    En dan kom ik weer mee met ons pap en mam!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 233
Totaal aantal bezoekers 312980

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: