Vliegangst en Verjaardag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Vliegangst en Verjaardag - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Vliegangst en Verjaardag

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

07 November 2006 | Maleisië, Kuala Lumpur

Deze 2 woorden hebben niets met elkaar te maken maar hier gaat mijn volgende verhaal o.a. over.

Ten eerste: "Vliegangst". Velen van jullie zullen dit niet verwachten omdat ik altijd superfan was (en nog steeds wel ben) van alles wat maar met vliegtuigen te maken heeft maarrrrr Marleentje heeft dus sinds een half jaar enorm last van vliegangst. Geen idee waar het ineens vandaan komt maar blij word ik er niet van. Ik moet wel toegeven dat ik in mei en juni iedere dinsdagavond naar Crash keek op tv. Zoals jullie al vermoedden gaat dat over vliegtuigongelukken. Met Malaysia Airlines gaat het prima. Er vliegt in Azie ook een goedkope budget maatschappij, Air Asia, hier heb ik wat meer problemen mee en waar ik van het weekend heb ingezeten, slaat echt alles.

Su (collega van het lokale agentschap) en ik waren uitgenodigd door een hotel op een bounty eiland aan de Oostkust, genaamd Berjaya Tioman. Nu is het even grappig om te vertellen dat Berjaya "succes" betekent. De naam van mijn appartementencomplex heet Plaza Berjaya, de luchtvaartmaatschappij Berjaya Air en het hotel op Tioman heet Berjaya Tioman Beach. Dus het zou zoiezo al een 'succes' weekend worden. Dat was het ook wel, afgezien van de vlucht dan he.
Al moet ik zeggen dat het prima ging tot de landing. Doordat het zo klein bakkie was, hadden we turbelentie maar daar heb ik heerlijk door heen gepit. Het landen was niet zo succes want de piloot moest 2 extra rondjes voor het eiland vliegen omdat er een dikke wolk voor de landingsbaan lag en hij kon de baan echt niet zien. Nou echt blij werd ik daar niet van en zeker niet toen we echt vlak boven het water cirekelden.
Uiteindelijk gingen we landen maar zag ik nog steeds alleen maar water. Een paar meter boven het water maakte hij een scherpe bocht en knalden we op de baan. De baan ligt midden in de jungle tussen 2 bergen dus dat gaat blijkbaar niet zo eenvoudig.
Met de handen vol zweet uitgestapt, koffer gepakt en werden we keurig opgewacht door iemand van het hotel. Hij bracht ons naar de kamer, uiteraard weer op een toplocatie. Op het strand en naast het zwembad. Ook stond er een lekkere fruitmand en lagen er badjassen klaar. Op dat moment regende het verschrikkelijk hard dus zijn we maar uitgebreid gaan lunchen. Daarna was het droog en zijn we op het strand gaan liggen.
's Avonds na het eten nog even een wijntje gedronken in de beachbar en vroeg naar bed.
De volgende morgen hadden we hotel inspectie en deze duurde maar liefst 1,5 uur. Het is echt een super mooi resort en heel groot opgezet, midden in de jungle maar toch viel het me tegen want het beloofde witte stranden en helder zeewater. Misschien kwam het omdat we niet in het goede seizoen zaten maar ik heb geen wit strand gezien en ook geen mooie blauwe heldere wateren.
Toen de inspectie er op zat zijn we weer op het strand gaan liggen. Af en toe even schuilen voor een flinke bui.
's Avonds weer lekker gegeten en coctails gedronken in de Beachbar. Toen we opstonden, voelden we hem allebei behoorlijk.
De volgende dag was het super mooi weer en zijn we uiteraard weer op het strand gaan liggen. We hadden beiden ook totaal geen behoefte om iets van het eilandje te zien of om iets actiefs te doen, Om 15:30 werden we opgehaald en om 16:00 vertrokken we weer in dat rot toestel naar KL. In principe was het weer een goede vlucht maar Marleentje heeft zich zelf weer lekker bang lopen maken. Toen we weer in KL waren, begon het verschrikkelijk te onweren dus ik was blij dat we niet een half uur later waren geland.
Het was een heerlijk relaxed weekend en nog gratis ook, dus wat wil je nog meer.

Dan het onderwerp "verjaardag".
Gisteren was mijn vriendje Kia jarig. Ik had al weken geleden op Langkawi een cadeautje gekocht en gelukkig was hij er erg blij mee.
We zouden eigenlijk uit eten gaan maar ik weet dat ik hem er meer een plezier mee doe om lekker thuis te eten. Dus ik gisterenmiddag de supermarkt in en na 100 rondjes te hebben gelopen, ging er een lampje branden en heb ik besloten wat te eten. Het werd een lekkere salade en burito's. Het smaakte heerlijk en ik was echt trots op mezelf want hostessen staan er om bekend dat ze over het algemeen niet kunnen koken. Na het eten zijn we naar de Starbucks gegaan en heeft Kia me getrakteerd op lekkere koffie (erg moeilijk te krijgen in Maleisie) en een mega stuk taart.
Was een gezellig avondje.
Nu zit ik te knikkenbollen hier op kantoor want er zitten wat muggen in mijn kamer en tot een uur of 4 vanacht zijn we op jacht geweest. Helaas geen enkele mug gevonden maar we zijn wel beiden ongeveer 100 muggenbulten rijker...

Nou dit was het wel weer voor nu. Ik ga maar weer aan het werk. Tot de volgende keer!

• 07 November 2006 - 07:20

Mams:

en weer de eerste!!!!
    Ja dat vliegen moet je dan maar op de koop toenemen als je er zulke gaven dingen door kunt beleven. Ziet er weer niet slecht uit daar.
    Geweldige ervaring weer!!!
    Liefs.

• 07 November 2006 - 07:23

Joke:

hoi marleen
    als die vliegangst echt erg wordt moet je maar gewoon in nederland blijven!!!! hahaha
    gewoon ff doorbijten hoor.
    groetjes joke

• 07 November 2006 - 08:23

Marije:

Ben ik effe blij dat het voor mij KLM wordt... Bij je fotootjes van het vliegtuig krijg ik nou niet het gevoel wat ik normaal gesproken bij vliegen wel krijg. Kan me iets van je angst voorstellen!
    Maar eh.... het resort en dan met name jullie huusje zag er niet verkeerd uit :-)

• 07 November 2006 - 17:14

Mieke:

Ha marleen,
    weer een leuk verhaaltje!!!
    Mijn nieuwe baan is leuk.
    Bart is uitgenodigd voor een gesprek. doe je duimen voor hem??
    Liefs Mieke

• 08 November 2006 - 14:43

Sphinx:

Lucky you leen...miss you overhere...I know what you have felt...had the same during the flight from Mexico, remember. I hope you are all right...talk to you soon.

• 09 November 2006 - 09:01

Carolien:

Ziet er weer erg leuk uit allemaal, had het verhaal al gelezen maar bij de foto's deed internet het niet meer de laatste keer. Heb ik nu maar even gedaan, was toch wel benieuwd naar dat vliegtuig!! Ik mail als ik terug in Nederland ben. Ben nu druk, met inpakken en meer. Tot gauw
    liefs Carolien

• 09 November 2006 - 13:31

De Vakantieman:

ziet er niet slecht uit daar

• 11 November 2006 - 20:43

Froukje:

Marleentie, ik ben weer op de hoogte!! ;)
    Ga nu nog even je foto's kijken.
    Dikke kus!