Verhaal nummer zoveel... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Verhaal nummer zoveel... - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Verhaal nummer zoveel...

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

13 September 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ten eerste wil ik jullie allemaal heel hartelijk bedanken voor al jullie reacties bij mijn vorige bericht. Ook bedankt voor de krabbels en Jen en Sam, bedankt voor het telefoontje. Ik vond het echt super.

Diezelfde avond dat Oad me belde met het goede nieuws, ben ik het wezen vieren. Toevallig stond er al een soort van blind-date met 10 Nederlanderse meiden op het programma in de Sky Bar dus dat kwam goed uit. Het was hartstikke gezellig. Later kwam Bob erbij en moesten we natuurlijk als zijn harem op de foto.

Afgelopen weekend ben ik met Sandra naar Singapore geweest.
Je kunt er heen vliegen maar met de bus doe je er al met al net zo lang over en ik kon in mijn straat opstappen en hier werd ik ook weer terug gebracht dus waarom moeilijk doen als het makkelijk kan. Na een rit van 6 uur kwamen we aan in Singapore. Na overlegd te hebben in het hotel wat we allemaal wilden zien, zijn we eerst door het oude koloniale centrum naar de Sirlion gelopen.
Nu lieg ik want het laatste stukje hebben we niet gelopen maar ons laten vervoeren in een fietstaxi die werd bestuurd door Billy Turf, maar ooh wat was ie vrolijk.
Bij de Sirloin even als een echte toerist wat foto's gemaakt en daar op een terrasje gezeten.
's avonds was het dan zover.. eindelijk naar de Boat Quay. Hier keek ik al weken naar uit. De Boat Quay is een lange strip van wel 200 restaurantjes aan de Singapore River. Hier kreeg je het gevoel even niet in Azie te zijn en ook niet in een grote stad maar ergens in een knus straatje aan het strand in een dorp aan de Middelandse Zee. Ja, zo heb ik het goed verwoord. Je moest uiteraard niet omhoog kijken want dan keek je tegen de wolkenkrabbers aan.
Sandra is met een klasgenoot nog wezen stappen maar ik koos voor mijn bedje.
De volgende dag weer op pad na eerst ons helemaal te buiten hebben gegeten aan een hotelontbijt! Eerst zijn we naar Chinatown geweest waar ik de meest fantastische jurk ever heb gekocht.
Daarna heeft Sandra me laten zien waar ze die nacht was wezen stappen. De meeste mooie barretjes en discoteken naast elkaar en ook weer aan het water. Daar hebben we wat tapa's verorbert en waren we per ongeluk getuige van de Duckrace. 2 trucks vol met plastic badeendjes werden de rivier ingestort en als een grote olievlek bewogen de eendjes zich. Het had iets te maken met een protest tegen een speelgoedfabrikant maar tot op heden, snap ik het verband nog niet echt.
Het was echt ontzettend warm in Singapore deze dag en nadat we zwetend door een stadspark strompelden, vonden we het wel tijd om even te relaxen bij het zwembad. Hier heeft Sandra dr 1e ontmoeting gehad met de felle zon. Lees: verbrand...

Dan heeft Marleen de sensatie toerist nog wat te melden:
Ik was in mn badkamer en ineens dacht ik flauw te vallen omdat alles bewoog. Toen ik de handdoeken heen en weer zag zwiepen, wist ik dat het niet aan mij lag. Eenmaal in mijn slaapkamer, zag ik de kast en de kleren heen en weer gaan en in de woonkamer ook de plant. Ik ging op bed zitten, en ook die schudde heen en weer... Toen vond ik het tijd om maar eens naar buiten te gaan.
De security kon me ook niets vertellen. Die zei alleen maar: "yes yes, shaky, but no problem la".
Een half uur later zat ik te eten met de Nederlandse gang en deed ik mijn verhaal en ik bleek de enige die het had gevoeld. Later kreeg ik van mijn collega's op Bali te horen dat het dus niet aan mij lag maar er 2 grote aardbevingen hadden plaatsgevonden in Sumatra zoals jullie allemaal inmiddels wel hebben gezien op tv.
Vanmorgen om 07:45 was het weer raak en werd Kuala Lumpur vibrerend wakker.
Er zijn een aantal tsunami alarmen afgegeven maar die zijn inmiddels weer ingetrokken.

En zo heb ik 3 berichten in een week geschreven. Vele berichten zullen volgende ze maanden want er staan veel leuke tripjes en bezoekjes op het programma.

Dit was het weer.... Liefs uit KL

  • 13 September 2007 - 08:06

    Sandra:

    Hahaaa.. heerlijk was het he.. lekker zo rood als een kreeft.. maar wel mooi weer.

    En shaky shaky was het zeker.. vandaag weer!!! echt eng!

    Maar we gaan dr weer een mooie tijd van maken ;-) op naar het nieuwe avontuur ennn weer een nieuws verhaal!!

    Liefssss

  • 13 September 2007 - 08:09

    Froukje:

    Ella Marleentje!! Ik ben zowaar de eerste die reageert!! En dat voor mijn doen haha, niet te geloven ;) Wat een heerlijk verhaal weer. Ben blij voor de extra info dat je op de wc zat hahaha.
    Ga nu even de foto's bekijken en je even krabbelen. Tot zo
    Kusss

  • 13 September 2007 - 08:47

    Mir:

    Haha ik moest echt weer om je verhaal lachen...Shaky shaky no problem lah:)!Ze blijven leuk die mensen :D.Veel plezier nog!! xxxies Mir

  • 13 September 2007 - 09:26

    Dewi:

    Hee Marleen,leuk verhaal en mooie foto's!

    Groetjes van een Dewi die moe en weer net in Nederland aangekomen is!

    xxx

  • 13 September 2007 - 10:21

    Joke:

    hoi
    lekker shaky shaky ben toch wel blij dat we daar in nederland geen last van hebben sta toch liever stevig op de grond
    hahaha pas je wel op als je te veel gedronken hebt lijkt het soms ook net shaky shaky
    groetjes joke

  • 13 September 2007 - 12:09

    Jildou:

    Ik ken dat gevoel van flauwvallen met een aardbeving. Had hetzelfde tijdens mijn Spaanse les in Guatemala :)
    Ik zie dat je alweer een hele club NL vriendinnetjes hebt opgetrommeld in KL. Doe je goed.
    Kom maar op met de nieuwe verhalen over excursies en tripjes, zoals ik niet zelfs die kant op kan, moet ik het maar met jouw verhalen doen. Al zou de keuze Tenerife - Maleisie niet zo heel moeilijk moet zijn, zou je denken ;)
    liefs Jildou

  • 13 September 2007 - 15:49

    Bert En Ina:

    Ik ben even een paar berichten terug gaan lezen, want ik zag dat ik wat gemist had! Zo, mag jij in KL blijven deze winter!? Nou Marleen, van harte gefeliciteerd!!
    Met Bert zijn bedrijfje gaat het goed. Hij staat nu zo trots als een pauw zijn nieuwe bus voor het huis op te poetsen! Marleen wij wensen jou samen met Kia alvast een hele goede winter!

    Een dikke pakkerd van Bert en Ina

  • 16 September 2007 - 18:28

    Tess:

    He Marleentje en... ehm moet je ook nog wel eens werken? ;)

  • 23 September 2007 - 19:15

    Ton En Emmie:

    Hola Marleen,zelf net terug van een fantastische vakantie!Lezen net dat je mag blijven en zijn enorm blij voor jullie!Nog heel veel mooie avonturen toegewenst en heel veel werkplezier,maar dat zal wel lukken,groetjes Ton en Emmie.

  • 01 Oktober 2007 - 13:41

    Stephanie:

    Hoi!
    Ik ben Stephanie en ik ben op zoek naar een stage in KL, zit nu in Indonesie voor studie!
    Zou je me misschien wat kunnen vertellen over het bedrijf waar je werkt?
    mijn e-mailadres is stephanie_lopulisa@hotmail.com
    Onwijs bedankt!
    Stephanie

  • 02 Oktober 2007 - 11:27

    Mams:

    Sorry voor de late reactie, maar we waren een paar weekjes op vakantie.
    Onze belevenissen vallen in het niet bij jouw verhalen, maar we hadden geen "shaky" tenminste . Nou meissie ben blij dat alles goed gaat met je daar!!!!!!, geniet er maar van.
    Kussie

  • 04 Oktober 2007 - 14:30

    Simone:

    Hi Malleen,

    Hartstikke bedankt voor je berichtje! Sorry voor de late reply, beetje hectisch geweest de eerste week hier in KL. Het lijkt me hartstikke leuk om een keer mee te gaan borrelen :D
    Ik zit hier momenteel met nog 2 nederlanderse collega's
    Als het oke is neem is ze graag mee, tenzij het borrelen alleen voor dames bedoelt is ;)
    Laat me maar weten wanneer er iets geplanned staat :D

    Groetjes,

    Simone

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 312974

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: