Weer echte verhalen uit Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Weer echte verhalen uit Maleisië - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Weer echte verhalen uit Maleisië

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

11 Oktober 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

Na het gebrabbel van vorige week, nu weer echte verhalen van echte avonturen. We beginnen even met vertellen van afgelopen weekend wat echt een onwijs gezellig weekend was.
Eigenlijk begon het al op de woensdag ervoor toen ik na een half jaar weer met Marije kon bijkletsen. Marije vliegt nu voor de KLM en had natuurlijk snel een retourtje KUL aangevraagd vanaf het moment dat ze ICA (Intercontinentaal) mochten vliegen. Na de AH-tas te hebben uitgepakt, vol met lekkere dingen van pepernoten tot ontbijtkoek, en Marije dr eerste Starbucksje had genuttigd was het dan eindelijk tijd om haar kennis te laten maken met mijn 'stamkroeg' de Skybar. Daar hebben we heerlijk tapa's gegeten, wijn gedronken en vooral bijgekletst. Daarna hebben we nog geborreld en gedanst met haar collega's.

Vrijdags stonden Sandra en ik om 22:00 op Centraal station te wachten op het volgende bezoek. Nicollete en Marjan.
Nicolette en ik zaten samen in het Oad team in 2004 in Marmaris.
Zij studeren in Bangkok en en een weekendje KUL is dan erg aantrekkelijk.
Aangezien we allemaal konden uitslapen de volgende morgen, zijn we nog even een coctailtje wezen drinken.
Zaterdag zijn we de hele dag met een huurauto op pad geweest waar ik de chauffeur van was. Het was heerlijk om weer eens te rijden. We zouden eerst naar de Batu Caves gaan en daarna naar het junglepark FRIM maar nadat we de afslag gemist hadden, zagen we borden waar FRIM op stond dus hebben we de route maar omgedraaid.
Het FRIM park stelde niet zo heel veel voor maar was toch leuk om gezien te hebben. Bij de Batu Caves kwamen we aan in de stromende regen en moesten we schuilen in een Hindoe tempel en waren wij ineens de toeristische attractie. Het was er ontzettend druk want zodra het droog zou worden, zouden ze verder gaan met het filmen van een nieuwe Bollywood film, er liepen dus ook bekende Bollywood acteurs rond maar wie.. geen idee natuurlijk. Ik heb de meiden daar kennis laten maken met Roti Canai, een echt Indisch gerecht, een soort hartige pannekoek. Nadat het eindelijk droog geworden was, konden we de trappen op. 272 treden maar bikkels dat we zijn, we renden er zowat op.
De bekende apen waren nergens te bekennen maar toen een verkoper daar wat pinda’s strooide, kwamen ze van alle kanten aanrennen. Toen er ongeveer 50 apen om me heen stonden, vond ik het welletjes en ben ik maar weer snel naar beneden gaan.
Ik ben niet zo held met dieren.
Die avond zijn we bij Santini wezen eten, mijn favoriete restaurant onder de Twin Towers. Vervolgens de voetjes van de vloer in de Rum Jungle. We kwamen gratis naar binnen omdat we zeiden dat we bij de KLM werken! Fijn dat ik weet dat het werkt, dit ga ik dus fijn iedere keer proberen. Later op de avond werd het steeds drukker en stonden we met zo’n 25 Nederlanders bij elkaar. Jaja, de KLM heeft de bar ook ontdekt.

De volgende dag allemaal beetje brak en moe. Dus niet al te actief en lekker als een echte toerist gedragen door mee te gaan met de Hop on Hop of bus. Deze bus rijdt door heel KL en stopt 25 keer. Wij zijn maar liefst 1 keer gestopt, bij de KL Tower, waar we ook naar boven zijn geweest. Voor de rest vonden we het wel goed.
‘s Avonds naar de Sky Bar geweest, was ook weer super natuurlijk. Alleen jammer dat we met regen binnenkwamen.

Voor zover een super gezellig weekend, Teringmekassie allemaal!

Dit bericht type ik vanaf Langkawi. Deze week was het weer tijd voor de werkbezoekjes aan Penang en Langkawi. Heb 2 nachtjes op Penang geslapen en heb daar alle hotels weer gechecked en meegelopen met de lokale Oad hostess.
Vandaag alle hotels op Langkawi gechecked en ook een rondleiding gekregen in een nieuw Oad hotel: Four Seasons. Allemachies zeg… wat een kasteel en mega mega mega mooie en grote kamers. Je moet dan ook wel zo’n 200 euro per persoon per nacht neerleggen maar dan heb je ook wat.
Ik zelf heb ook in heerlijke hotels geslapen. Nu zit ik een 5 sterren hotel, geweldige kamer met een balkon op palen in het meer. Heerlijk kunnen relaxen gisteren want er stonden gisteren geen afspraken gepland. Ben helaas wel een uur bezig geweest om een vreselijke irritante vogel uit mijn kamer te jagen… tsjaa eigen schuld he, moet ik mijn balkondeur maar niet open laten staan.
Om nog even papa, mama en Mieke jaloers te maken: Ben natuurlijk uit eten geweest bij Orkid Ria… en oh oh oh wat smaakten ze weer goed. Dit keer een gegrilde met knoflook. Ik heb het natuurlijk over de jumbo prawns.

Dit was het wel weer. Ik ga me klaarmaken voor nog een garnalen diner en dan naar de luchthaven en terug naar KL waar Kia me op staat te wachten. We hebben elkaar 2 weken niet gezien omdat hij zo veel moest leren voor zijn final exams maar nu heeft ie 3,5 week vakantie dus blijft ie gezellig al die tijd bij mij in huis.

Sorry dat het weer zo lang verhaal is geworden!

Jumpa Lagi en veel liefs van mij…

  • 11 Oktober 2007 - 09:06

    Sam:

    ......en je blijft maar naar Santini gaan he:P

  • 11 Oktober 2007 - 09:10

    Aerin:

    Jeetje marleen wat zie je er goed uit zeg! Ben super jaloers! Ik wil ook lekker crossen in een huurauto en stagkroegen in de Skybar. Ik leef mee met Kia, ik ben ook al twee weken non-stop aan het leren! Ik spreek je snel weer.

    Kus,

    Aerin

  • 11 Oktober 2007 - 10:14

    Jildou:

    In een woord: jaloers!! ;)

  • 11 Oktober 2007 - 10:57

    Jenny:

    WOW! marleen je hebt het echt goed voor elkaar meid! leuke foto´s weer.. X

  • 11 Oktober 2007 - 11:41

    Pa:

    Ik ben niet jaloers maar die prawns waren volgens mij wel het lekkerste wat ik in KL gegeten heb, maar jaloers ......
    Het is weer een prachtig verhaal en wat moeten al die passanten blij zijn met zo'n gids!

    Dikke kus,
    Pa

  • 11 Oktober 2007 - 13:45

    Mams:

    Ja hoor daar is ie weer, een superverhaal(behalve over die garnalen) jij maakt nog eens wat mee daar!!!!!
    O ja leuk dat je gisteren om kwart voor negen even belde om te zeggen dat je op het strand lag, zooo fijn om te weten.
    Hee meissie, geniet maar hoor en doe je de groetjes aan die studiebol van je.
    kussie

  • 11 Oktober 2007 - 18:58

    Tony:

    Ophouden met die fotos bij de twin towers!!!

  • 12 Oktober 2007 - 11:38

    Carolien:

    He Marleen,
    Iedereen is maar aan het afsluiten en jij kunt lekker blijven! Nog 2 weken te gaan en dan zit het er hier al op. Raar hoor! Je hebt weer leuke foto's.
    Geniet ze he met Kia.
    LIefs carolien

  • 12 Oktober 2007 - 16:28

    Mieke:

    Ik jaloers????????????????hoe kom je erbij!!!grrrrrrrrrrrrrr....
    Je ziet er zo goed uit!
    wel moeilijk om het cadeau niet open te maken.
    22 en 23 al gearriveerd???
    Nou fijn weekend, ik ga wijntjes drinken. we hebben lekker kermis in het dorp. hiephoi

  • 16 Oktober 2007 - 04:00

    R & P:

    heee Malleeen
    Heb je het hele weekend zonder ons moeten doen! Wij hebben de taak zorgen voor Sandra dit weekend maar op ons genomen zodat jij rustig kon genieten met je vriend! ;)
    Wel leuk om te zien dat jij je na al die tijd nogsteeds hier vermaakt..wij hebben nog maar 98 dagen:(
    We zien je deze week weeer!
    xxxx

  • 16 Oktober 2007 - 09:46

    Marije:

    Nog meer flauwe foto´s coming up..... :-D

  • 16 Oktober 2007 - 17:27

    Karin:

    He Marleen,

    Geniet daar nog lekker. Ik ben een week aan het genieten van mijn vakantie ( je raad het al.... op Kefalonia)
    Na bijna 2500 km lopen ga ik hier lekker de benen laten rusten:-))

    Groetjes

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 366
Totaal aantal bezoekers 312979

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: