Bezoek & Sinterklaas - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Bezoek & Sinterklaas - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Bezoek & Sinterklaas

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

07 December 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

*** Waarschuwing: Pak een kop thee of koffie en ga er goed voor zitten want het is een erg lang verhaal geworden***

En bij deze weer een nieuw verhaaltje vanuit Maleisië.
Er is weer van alles gebeurd maar wilde even wachten tot Marischa eerst haar verhaal zou hebben geplaatst.. kan ik mooi alles kopieren.. Geintje!

Bij mijn vorige bericht heb ik nog een hele lading foto’s geplaatst van het feest van de lokale agent op Penang. Vooral de foto in roze ondergoed is very charming ;-).

Verder is het de afgelopen 2 weken weer een gezellige boel geweest in huize Marleen hier in Kuala Lumpur.
Aangezien Marischa (collega Oad) erg lang vakantie heeft tussen de bestemmingen door en er te veel mooie plekken zijn op de wereld waar ze heen zou willen, koos ze voor de beste optie: Maleisië!
En dat vond ik zelf natuurlijk ook heel leuk.. altijd fijn om vrienden over de vloer te komen want alleen is maar alleen in zo’n grote miljoenenstad.

Om half 8 s’morgens stond ik slaapdronken op Centraal Station haar op te wachten. Er kwamen allemaal locals uit de trein die luchtig gekleed waren en een blonde Hollander, in 4 lagen kleding.
Ze kwam er al snel achter dat dikke kleding hier niet nodig is.

‘s Avonds heb ik haar uiteraard direct kennis laten maken met de Twin Towers.
We hebben hier heerlijk een vette pizza weggegeten en gelukkig was ze nog niet moe en zijn we direct de Skybar ingedoken waar ik me nu bedenk dat we er helemaal geen foto’s hebben gemaakt

De volgende dag moest ik op hotelinspectie naar Pangkor en ging Marischa mee.
Hier hebben we een middagje in de zon kunnen liggen en heerlijk kunnen bijkletsen onder het genot van allerlei lekkere verse sapjes en hebben we van het overheerlijke dinner mogen genieten.

Daarna moest er door mij gewoon gewerkt worden in Kuala Lumpur en ging Marischa verder naar de Cameron Highlands. Na wat pech onderweg, lokale bussen, bussen die niet reden, kwam ze toch goed aan en heeft ze het hele gebied gezien.
Bij terugkomst was Kia er ook en zijn we lekker wezen eten in de noodlebar. De ex-KL’ers weten natuurlijk wel over welk restaurant we het hebben. Kia en ik hebben haar uiteraard ook nummer 9 aangepraat en ze likte nog net het bord niet af… ;-)

Een paar dagen later gingen we weer samen op pad. Aangezien mijn visum weer bijna was verlopen, moest ik het land uit en met zijn 2en is natuurlijk net zo gezellig.
Op Air Asia kun je zien wat op een bepaalde datum de goedkoopste vlucht is. Dit keer kwam een retourtje Phuket er als goedkoopst uitrollen… Dan moet dat maar he ;-)

We vertrokken rond het middaguur en kwamen er ook rond het middaguur aan. We hebben geen seconde verloren aan reistijd omdat het er een uur vroeger is en ook een uur vliegen is.
In dat uur heb ik weer flink zitten zweten van de angst en werd Maris gek van de pijn in haar oren. We zouden blij moeten zijn toen we in de taxi zaten op weg naar het hotel maar dat was ook een dodenrit. We hebben een paar keer moeten zeggen dat we het niet erg vonden om 10 minuten later op de plaats van bestemming aan te komen. Wat een Schumacher.
Het hotel was nog niet geboekt maar op aanrader van Sandra, hebben we hier even een kijkje genomen en deluxe-loom was prima dus na het overhandigen van onze loomkey en het droppen van onze bagage gingen we maar even kijken waar we terecht gekomen waren.
Na een liter verse sap, een kroket (En oh oh wat smaakte deze goed), het boeken van een tour en onze ogen te hebben uitgekeken naar alle leuke shopjes was het tijd om ons klaar te maken voor de avond. En wat voor avond…..
Na eerst heerlijke Thais te hebben gegeten in een restaurant aan de boulevard gingen we de Bangla Road verkennen.
Deze straat is de meest bekende en beruchte straat van het eiland. Hier speelt het zich allemaal af. De gemiddelde toerist is van het mannelijk geslacht, gescheiden of alleenstaand en rond de 50 jaar. Nu hebben jullie vast al wel een idee wat voor soort toerisme zich hier afspeelt.
Als je er niet te veel bij nadenkt, is het allemaal best grappig om te zien, hoe die meiden hun best doen om een nacht door te brengen met zo’n man.
Ook lopen er heel veel ladyboys rond. Bij sommigen zie je nog wel wat mannelijke trekjes maar bij de meesten is de verbouwing echt formidable gedaan.
Wij hebben onszelf op een terrasje gezet, lekkere pina colada erbij en mensen kijken…
We zaten recht voor de ingang van een andere discotheek dus we keken onze ogen uit.
Ook kwamen de travestieten van een of andere show zich op straat even voorstellen. Echt te geweldig.
De volgende morgen zie je dan ook overal in de hotels bordjes hangen met ‘niet storen’ en tijdens het ontbijt zie je de meiden uit de hotels komen die hun werknacht er op hebben zitten.

Aangezien wij niet de hele dag op het strand wilde liggen op de enige dag dat we er waren, hebben we een tour geboekt naar Pgang Nga. Dit is een natuurgebied in het Noorden van Phuket.
Na een hele lange rit kwamen we aan bij de 1e stop: een rubberplantage.
We waren het er al snel over eens dat Phuket de ideale plek is voor deze plantages en ze vast niet erg afhankelijk zijn van de export van dit produkt maar het eiland het zelf ook goed kan gebruiken… ;-)

De 2e stop was bij een tempel in een grot. En zoals bij veel grottempels hielden hier ook apen de wacht. De tempel zelf stelde niet zo veel voor, had het idee dat die boedha beelden er pas in gezet waren. We waren er snel uitgekeken en nadat ik eindelijk eruit durfde –zaten veel heel veel aapjes voor de ingang-, hebben we ons alvast volgegeten aan gebakken banaan.
Na weer een klein stukje rijden kwamen we aan bij het punt waar we de longtailboten ingingen. Aziaten kunnen niet zwemmen en denken gelijk dat de hele wereld niet kan zwemmen dus goed ingepakt in een zwemvest, voeren we door de mangrove bossen en rotseilandjes.
We stopten bij een vissersdorpje wat boven het water is gebouwd, dus op palen en planken. Helaas hoorden wij dit te laat en hebben we er niet kunnen rondkijken.
Na hier ook de lunch te hebben genuttigd gingen we hetgeen doen waarom we deze tour in eerste instantie geboekt hadden… Kayakken!!
Nadat door Maris haar schuld een gids het water inviel (nee hoor, dat is een grapje, we weten nog steeds niet zeker of zij dat deed), en wij heelhuids de kano instapten, stapte onze eigen peddelgids in en begonnen we aan het avontuur. Het was schitterend weer, kalm water en niet al te druk dus wat wil je nog meer. We hebben prachtige dingen gezien, mooie natuur.
Ook moesten we een paar keer gaan liggen omdat we anders onze koppies zouden stoten aan de rotsen. Onderweg hebben we bij een drijvende bar een verse kokosnoot besteld. De melk is niet te drinken maar het gaat om het idee he!
Na het kayakken voerde onze longtailboot ons naar de laatste stop van de dag: James Bond Island. Hier schijnt dus een James Bond film opgenomen te zijn maar die heb ik in ieder geval nog nooit gezien.
We hebben hier een hele fotosessie gehouden, een aantal erg geslaagde foto’s zal ik zo bij dit bericht plaatsen.
De dagen op Phuket waren erg leuk en gezellig, we vonden het bijna jammer dat we weer terug moesten naar Kuala Lumpur.

In Kuala Lumpur zijn we een avond nog naar de Sri Melaya show geweest. Het restaurant was omgetoverd tot een oud Maleis huis en het eten was echt super lekker, alleen maar Maleise gerechten.
Het toetje was echter heel vreemd en verder dan 2 hapjes kwamen we dan ook niet: Geschaafd ijs (gewoon van ijsblokjes), mais, zwarte en groene bonen, zoet siroopje en nog meer veel produkten wat volgens onze denkwijze echt niet matchend is met elkaar.
Tijdens het diner werd er een culturele dansshow opgevoerd. En zoals altijd was ik weer eens de pineut en moest ik ook mee het podium op om mijn voetjes van de vloer te gooien.

Daanrna is Marischa naar Kuching gevlogen. Helaas heeft ze daar niet alles kunnen ondernemen wat ze graag had willen doen omdat het er 24 uur per dag regende. Voor meer verhalen over Kuching, zou je even op marischa.waarbenjij.nu moeten kijken.

Haar laatste dag in KL hebben we erg nuttig besteed door te doen waar Kuala Lumpur zo bekend om staat: Precies… shoppen!!
En als ‘laatste maal’ hebben we weer een bord noodles gehaald in mijn noodlebar.
En zoals aan al het goede en leuke een eind komt, moest Marischa helaas op 5 december weer vertrekken. Ik heb haar tot Centraal Station weg gebracht.

Bij het wegbrengen van Marischa heb ik Sinterklaas opgehaald (niet echt natuurlijk) en naar Cynna bar gebracht. Hier hebben we Sinterklaas gevierd met een heel stel Nederlanders.
Was erg gezellig. We hebben allemaal 3 cadeautjes gekocht en middels een dobbelspel weer verdeeld. Ik ben er aardig goed van afgekomen en de buit was: een chinese waaier, een kerstmanbeeldje en een oogmasker.
Ook kreeg ik een sigaar maar die heb ik weer terug gegeven aan de koper.
Kom ik direct even op het volgende belangrijke punt: IK BEN GESTOPT MET ROKEN!
Dit keer gaat het me lukken want ik heb de zware test in die bar doorstaan!

Sinterklaas is trouwens echt aangekomen in Kuala Lumpur. Per klein bootje kwam hij aan in Putrajaya, de stad waar de regering zit, klein uurtje rijden van KL vandaan. De foto’s die ik zo bij dit bericht hiervan zet, heb ik van een andere site ‘geleend’.

Mijn excuses voor het ontzettende lange verhaal maar als ik eenmaal op dreef ben met schrijven is er een houden meer aan.

Ik zal nu nog wat leuke en mooie foto’s plaatsen en dan gaan we allemaal weer snel aan het werk!

Veel liefs uit Maleisië

  • 07 December 2007 - 07:39

    Sam:

    Lekker al die hapjes en dat ijsje heb ik ook wel zin in ABC!!! hehe Kuss sam

  • 07 December 2007 - 07:59

    Tony:

    Jaloers jaloer jaloers!!! Niet naar Phi phi gegaan? Phuket vond ik maar een smerig sextoerise plaatsje!!!

    Geniet daar nog een tijd!!!

  • 07 December 2007 - 08:39

    Ay:

    ik heb het verhaal gwoon in twee keer moeten lezen... mijn god wat lang ;-) maar wel leuk

    hoi hoi

  • 07 December 2007 - 08:42

    Pa:

    He kanjer, je verhalen kunnen mij niet lang genoeg zijn.
    Dikke kus.

  • 07 December 2007 - 08:57

    Claire:

    Gaaf hoor Leentje... Er komt een dag dat ik ook langs kom. Maar deze winter wordt het toch echt NL verkennen met Deniz.
    Dikke kuzz XxX

  • 07 December 2007 - 10:56

    Marischa:

    Nu mijn verhaal nog!!! Haha. Komt eraan.

    Liefs,
    Marischa

  • 07 December 2007 - 12:59

    Bert En Ina:

    Hoi Marleen, Nou ik ben er maar even voor gaan zitten hoor! Je hebt het weer prachtig verwoord allemaal. Mooie foto's van Phuket. Lief die wens voor oma's verjaardag. Dus Sint komt ook naar KL?Marleen het duurt nog even maar alvast een fijne kerst! Wij gaan de Dickens markt in Kampen weer bewonderen.
    Een knuffel van Bert en Ina

  • 07 December 2007 - 15:05

    Carolien:

    He Marleen,
    Ik heb het allemaal even snel gelezen, kom net terug van de cursus. Ik mail je gauw weer en zal in Oostenrijk even uitgebreid gaan lezen. Morgen vertrekken.
    Heb er weer zin in!
    Tot gauw
    Liefs Carolien

  • 07 December 2007 - 15:33

    Joke:

    Ik wordt helemaal jaloers van die heerlijke verhalen kan ik ff lekker weg dromen want als ik hier naar buiten kijk en die stromende regen zie heb ik echt zin om het eerste vliegtuig te pakken maar helaas weer de loterij niet gewonnen
    geniet maar lekker hoor
    xxx joke

  • 07 December 2007 - 15:40

    Aerin:

    Ge-wel-dig! Ik heb echt genoten van je verhaal :-) Dat toetje heb ik ook gehad en vond ik ook super ranzig. Wat the hell is dat toch met die combinatie van ijs,bonen en mais?! Die foto van sinterklaas is echt hilarisch! En by the way, je comment over de rubber-business in Thailand lag ik echt helemaal onder de tafel! Mn collega's keken een beetje raar op maar hey wat maakt mij dat uit! Ik mis KL super veel!!!

    Kus,

    Aerin

  • 08 December 2007 - 16:10

    Mieke:

    Hey scheteke!!
    wat weer een ontzettend leuk verhaal!
    Ben zoals gewoonlijk weer eens jaloers!!!
    Ik heb niet veel gedaan met sinterklaas.
    Je bent trouwens echt veel afgevallen.
    super goed van je!
    Nou ik ga snel wat koken, want vanavond ga ik ff bij de carnavalszitting kijken.

    dikke kus Mieke

    P.s. nr...... is onderweg.
    Laat meff weten of hij aan komt ben benieuwd!

  • 09 December 2007 - 14:40

    Marga:

    Hallo Marleen,

    Onze tickets zijn geboekt. We komen 20 april dat mooie oord van je daar met eigen ogen bekijken.
    We verheugen ons er al erg op.
    En op jou en marischa's site ziet het er allemaal erg gezellig uit.

    groetjes

  • 11 December 2007 - 13:02

    Mams:

    Zie opeens dat ik nog niet gereageerd had, maar wat moet ik nog zeggen na al die leuke reacties? Fijne tijd nog daar en op naar het volgende avontuur!!!!

  • 12 December 2007 - 11:54

    Oe Breurtien:

    hey leentje je zou een column moeten gaan schrijven voor de krant he.
    mooi verhaal weer beetje lang wel.


  • 12 December 2007 - 19:36

    Jildou:

    Nog steeds naar je zin, lees ik, haha, helemaal goed! Ik ben erg gelukkig op Tenerife op dit moment. Wat een heerlijke bestemming na Kreta!
    Liefs Jildou

  • 13 December 2007 - 11:15

    Mirjam:

    Haha eindelijk je verhaaltje uitgelezen:P maar wat een geweldige foto, zwarte pieten met een moskee op de achtergrond :). En respect dat je het toetje hebt geprobeerd hoor:P ik wist op voorhand al dat ik t niet zou lusten haha ;)

    Spreek je snel! Xxx Mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 294
Totaal aantal bezoekers 312986

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: