Gewoon een verhaal uit KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Gewoon een verhaal uit KL - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Gewoon een verhaal uit KL

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

28 December 2007 | Maleisië, Kuala Lumpur

En dus geen palmboom, coctail, blauwe zee en witte stranden verhalen dus je kunt het weer met een gerust hart lezen!

Niet dat ik stil heb gezeten in Kuala Lumpur want dat is in zo grote en gezellige stad haast onmogelijk.
De weken voor de kerst werd het steeds drukker en gezelliger in de stad en dan vooral in de malls. De meest grote kerstbomen, ballen en versieringen werden er aangebracht. Tegelijkertijd werd het ook knetter druk in de malls omdat er overal een SALE is.. en dan heb ik het niet over 10% maar minstens 50% dus het is een paradijs, als je de 1000en locals die voor je voeten lopen niet meetelt :-(

Ben alvast op zoek geweest naar winterkleren.. niet dat ik nou al zo snel naar huis kom, maar ik heb echt niets met lange mouwen of lange broeken in de kast hangen dus ben alvast op zoek gegaan.
Als alles mee zit, ben ik begin April denk ik terug in Nederland. Hopelijk is dat enkel en alleen voor vakantie en mag ik daarna weer terug. Meer zekerheid hierover krijg ik in de laatste week van januari als Oad de zomerplanning weer bekend maakt. 2 weken geleden heb ik DE brief weer gehad en Kuala Lumpur op 1,2 en 3 gezet. Je had ook de mogelijkheid om aan te geven waar je absoluut niet heen wilde... heb "de rest" opgeschreven dus hopelijk komt de boodschap over.

Nu moet ik even diep in mijn geheugen graven, wat heb ik na het vorige verhaal meegemaakt...

Nadat Marischa en Sinterklaas waren vertrokken, kwam Kia het weekend en hebben we weer een paar gezellige dagen uiteraard. In die week erna heb ik een paar gezellige avondjes gehad.
Het begon op een woensdag. Renee en Paulien wilde na alle verhalen wel eens weten wat er nou zo speciaal was aan de noodlebar. Na ons buikje weer volgevreten te hebben, zouden ze bij mij thuis nog even wat drinken alvorens ze gingen stappen. Hier is niets meer van gekomen en hebben we wat flessen wijn en zakken chips verorbert en hebben we iets heel sneu's gedaan.... namelijk de kerstshow van All you need 2006 gekeken. Maar het was heerlijk en we kregen zo waar in een land vol Aziaten waar het altijd 30 graden is, een kerstgevoel.

De dag erna zouden we naar de bios waar een Nederlandse film zou draaien maar door het overgrote taxi probleem in KL, hebben we de film gemist en vond ik het tijd dat ze ook eens kennismaakten met de Luna Bar. Wat we hier hebben gevonden is werkelijk waar fantastisch. De naam van de coctail zal ik niet vernoemen wegens de jeugdige lezers maar je waande je in de 7e hemel... en dat keer op keer.
Een long drink glas vol met baileys en nog veel meer maar je had het idee of je pure baileys dronk.
Dat en uitzicht vanaf 33 hoog over de stad, maakte het nog perfecter.
Ik heb in deze Luna bar trouwens nog een geweldig feest mee mogen maken. De bar bestond 3 jaar en had heel wat bedrijven uitgenodigd. Na wat flauwe spelletjes en een lekker buffet kwam er een DJ. Deze stond op een podium in een zwembad.
Raar hoor, een feestje on top of the world!

Het weekend erop hebben Sandra, Renee, Paulien en ik heerlijk gelunched, poging gedaan tot winkelen maar nadat we ongeveer 100 kleine Aziaatjes omver gelopen hadden, zijn we naar de karaoke box gegaan en hebben we hier een box gehuurd voor ons viertjes en de hele middag gezongen, nou ja gezongen, het was meer bléren, had er een dag later nog keelpijn van.
Als je ons in actie wilt zien, klik dan op de volgende link:
http://www.youtube.com/watch?v=teGBQqCZikQ&feature=user
(ik kan helaas geen filmpjes op deze site zetten)

Dan hebben we het 1e afscheids-etentje al gehad en de 2e trouwens ook al weer.
Zul je altijd zien, wordt het net weer gezellig, gaan ze er allemaal weer vandoor.
De eerste was Ayla, maar zij is verkocht aan Azie dus zal vast snel weer terug keren.
Ook is Sandra sinds vanmorgen weg uit KL maar zij komt nog een paar keer terug maar dat is dan alleen om over te stappen op de luchthavens. Haar vriend is 1e kersdag aangekomen en samen gaan zij 5 weken door Azie reizen.
Gelukkig zie ik haar begin feb nog een keer dus dan komt pas het echte afscheid.

En aangezien de 6 maanden weer om waren, werd het weer tijd voor Marleentje om te gaan stappen. Heb me over laten halen om mee te gaan naar Zouk. Maar eerst zouden we even gebruik maken van de gratis drank (iedere woensdag ladies night) in een bar. Daar aangekomen waren we de enigsten en nadat was gebleken dat het deze avond niet gold omdat het de avond voor een public holiday (zoooo veel van hier) was, zijn we er maar snel weggegaan en naar de Zouk gegaan. Hier was een Mambo Jambo party met muziek uit de 70 / 80 jaren. Het was super en heb de hele avond gedanst en meegezongen met de muziek. Heerlijk avondje gehad.

Dan is het hier natuurlijk ook kerst geweest. De dagen voor kerst, had ik nog wel een kerstgevoel maar op de dag zelf (er wordt hier maar 1 dag kerst gevierd) was het ver te zoeken..
Al was het smorgens wel heel leuk. Cd met kerstliedjes op, lekker ontbijtje en daarna met Kia bij de boom gezeten en al onze cadeautjes uitgepakt. Ik ben goed verwend. Het weekend voor de kerst kwamen er nog een paar pakjes bij omdat er een pakket van mijn ouders was aangekomen, na veel zoeken en bellen is ie terecht gekomen.
Via deze weg wil ik iedereen bedanken die wat heeft geschreven op de kaart.
Ik kreeg er tranen van in mijn ogen.
EEN DIKKE ZOEN AAN JULLIE ALLEMAAL!

Als kerstdiner hebben Kia en ik tapas gegeten met een Nederlands tintje... c1000 tapas pakket haha.
Om 2e kerstdag toch een beetje te vieren zijn we uit eten geweest met wat Nederlanders. Bedoeling was om te gaan finedinen.. een sjiek restaurant gevonden op internet met leuke prijzen.
Helaas waren we vergeten dat bij finedine restaurants, erg kleine porties horen dus vandaar dat we daarna nog even een coctail in de Luna Bar hebben gehaald. Jaja, die perfecte uiteraard weer!!

Tsja, en dan zit je dan weer op kantoor. Voor me ligt een foto gemaakt op 2e kerstdag bij pa en ma thuis. Familie van mamas kant staat erop.
Toch raar om te zien. Ik heb dit jaar meer moeite gehad met kerst dan andere jaren. Ik had heel graag in Nederland willen zijn. Het jaar duurt nu wel erg lang hoor en ik heb zo zin om mijn familie en vrienden weer te zien, te shoppen met mama, te schaatsen met papa, wijntjes te drinken met vriendinnen.. de zwangerschap van mijn beste vriendin te volgen..

Ik heb aan jullie allemaal gedacht met de kerst en niet alleen met kerst, dat doe ik iedere dag. Heb geen heimwee maar mis jullie allemaal wel heel erg.
Ik heb het hier ontzettend goed naar de zin maar kijk ook uit naar vakantie in Nederland.

Via deze weg wil ik ook even Mieke, pa en ma, Mirjam, Johan & Corina en Stobbe uit Canada bedanken voor de kerstkaarten. Dat is alles wat ik tot vandaag heb binnengekregen...

Ondanks dat ik geen uitstapjes heb gemaakt, is het toch weer een lang verhaal geworden.
(Dit heb ik speciaal gedaan voor alle Nederlanders in KL die nu op MSN zitten en zich vervelen ;-))

Even denken wat er in de planning staat:
-12 januari komt Froukje (tegenwoordig KLM-stewardess) aan voor een paar dagen dus daar verheug me ik uiteraard heel erg op.
-15 januari gaat Kia naar Iran voor 2 weken. Hij heeft dan 2 jaar zijn familie niet gezien dus ik mag eigenlijk niet klagen aangezien ik in maart nog thuis ben geweest.

Ik wens jullie allemaal een prettig weekend en uiteraard een hele goede jaarwisseling, wees voorzichtig en pas op voor knallende kurken.
Via via ben ik uitgenodigd voor een feestje bij iemand thuis. Vanaf de 19e verdieping zal ik met mijn glaasje champagne naar een schitterd vuurwerk kijken. Als het bij jullie 17:00 is, is het voor mij al 2008!!

!! EEN HEEL GOED, GEZOND & GELUKKIG 2008!!

Veel Liefs Marleen

  • 28 December 2007 - 07:33

    Paulien:

    Lief van je dat je speciaal voor ons een berichtje op je site zet! Heb weer 5 minuten mn stagetijd kunnen vullen! Toch nog een leuk verhaal geworden terwijl je "alleen maar in KL" bent geweest!!
    We zien je dit weekend vast wel en gaan sowieso samen 2008 in knallen!!
    Hoop dat de meeste vellen dat weg zijn van mn gezicht! Kusss

  • 28 December 2007 - 07:34

    Ronnee:

    Heee!!

    Aaah als ik t zo lees hebben we afgelopen weken toch behoorlijk veel leuke dinge gedaan! We gaan snel weer naar Luna voor ultiem genot oke!? OUD EN NIEUW KOMT ER EERST AAN! heb er zin an;)

    Doeeeeeeggg

  • 28 December 2007 - 08:11

    Mams:

    Leuk verhaal hoor, toch nog wel wat meegemaakt he? Hee zyn jullie daar ook voorzichtig met vuurwerk? We spreken je nog wel, fijne dagen.
    Kus

  • 28 December 2007 - 11:10

    Marije:

    Lief Marleentje!
    Wat een mooi verhaal! En wat een geweldige foto's van jou en Kia bij de kerstboom!!! Mooie kerstvrouw ben je trouwens! Geniet verder van je leuke dingen in KUL en april komt snel!
    Knallen met die kurken maandag!
    Liefs, Marije

  • 28 December 2007 - 19:22

    Karin:

    raar om zo in je zomerse outfit kerst te vieren. Wij waren hier eigenlijk niet veel van plan met kers.Tot we alle collega's hadden uitgenodigd een dag vantevoren. Ja dan moet je toch ook voor wat kerstsfeer zorgen/. Het avondje stappen ervoor was de enige mogelijkheid. En ja hoor bij de club die we verlieten stond keurig een kerstboom bij de ingang. Rara waar staat die boom. Versierd met kaarten, srpentines en al hetgeen wat we in huis konden vinden. Maar het was gezellig. op naar oud en nieuw

    groetjes Karin
    en in april ben ik van de partij hoor

  • 29 December 2007 - 17:20

    Joke:

    hoi
    leuk kerst in de zon lijkt mij ook wel wat. de melkbussen knallen hier al weer "vrolijk" dus je mist niets behalfe dan het schaatsen hahaha
    veel plezier en een gelukkig 2008
    groetjes Joke

  • 29 December 2007 - 20:50

    Emmie:

    Wat nou:gewoon een verhaal, genoeg meegemaakt weer of niet dan? Hele leuke foto,s trouwens,ook die uit Kampen.We wensen jullie nog een hele gezellige jaarwisseling en voor 2008 alles wat je maar te wensen hebt, zoals in K.L. mogen blijven werken!!!Groetjes van ons allemaal,en tot het volgende verhaal maar weer!!!

  • 30 December 2007 - 12:48

    Mieke:

    Wat kun jij vals zingen hahahahaha!

  • 31 December 2007 - 10:05

    Sandra + Mattinnn:

    Haaa gekke meid..
    Zelfs ik krijg tranen in mijn ogen van je berichtje.. Ik weet hoe graag je naar huis wilt.. nog even wachten!! Maar dat gaat je lukken!!!
    Enne dat afscheid komt goedd!! We gaan vast nog wat leuks doen!!

    liefsss vanuit Miri, Sarawak
    Martin & Sandra

  • 19 Januari 2008 - 14:21

    Stephanie Paulis:

    Hey Marleen,

    Ik zag op de site van waarbenjij.nu een reactie van al enige tijd geleden. Ik ga 20 februari stage lopen in Kuala Lumpur en ik vroeg me af of er inmiddels nog een plaats vrij is in het appartmement. Zo niet, heb jij enige tips voor me waar ik het beste kan zoeken voor een appartement. Ik hoop dat je mij een beetje meer informatie kan geven, want via google alleen kom ik niet ver. Mijn email adres is: stephaniepaulis@hotmail.com

    Alvast heel erg bedankt en ik wens je nog een super tijd in KL!

    Groetjes Stephanie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 424
Totaal aantal bezoekers 313324

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: