Hoe sluit je jezelf buiten? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Hoe sluit je jezelf buiten? - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Hoe sluit je jezelf buiten?

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

06 Mei 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Altijd, uit gewoonte, vraagt Kia voor hij de deur dicht trekt, of ik in mijn sleutels bij me heb.
Altijd antwoord ik met 'jahaaaaa'.. alsof mij zou overkomen dat ik de sleutel niet mee zou hebben.

Zondag 4 mei, 20:30, even samen naar het internetcafe.
Ineens stapt Kia van zijn gewoontes af en vraagt deze keer niet of ik mijn sleutel bij me heb alvorens hij de deur achter zich dicht trekt, in het slot.
En uiteraard is het deze keer dat ik de sleutel niet bij me heb.
We lopen naar de security waar ik het volgende te horen kreeg:
'Sorry ma'am, this is your problem, not ours. You are to person who has to solve the problem'. Gelukkig weten ze niet wat 'stelletje stomme mafketels' betekent...

Het telefoonnummer van de slotenmaker heb ik wel... die hangt binnen in mijn appartement dus dat schiet ook niet erg op.
Kia en ik splitsen ons op en na wat tips van locals hebben we dan eindelijk een slotenmaker gevonden.
We moesten echter wel even een kwartiertje wachten, hij moest immers eerst even zijn noodels naar binnen slurpen.
Eenmaal zijn buik vol, gooit hij wat gereedschap in een plastic tasje van de supermarkt en loopt mee.
Bij de deur aangekomen, stopt ie een naald in het slot en binnen een minuut was de deur weer open.

Wat heb ik hiervan geleerd:
a) Blaf nooit je vriend of iemand anders af als hij of zij vraagt of je je sleutels wel hebt meegenomen.
b) Sla het telefoonnummer van de dichstbijzijnde slotenmaker op in je mobiele telefoon, liefst de werktelefoon aangezien je die toch altijd bij je hebt.
c) Hang een briefje op de deur waarop je jezelf vraagt of je de sleutels in je tas hebt gedaan.

• 06 Mei 2008 - 08:48

Kim:

Goh dat heb ik nou nog nooit gehad.....sleutels vergeten...haha.
    Vandaar dat ik tegenwoordig standaard 2 bossen heb, zodat ik ( als het goed is) iig altijd 1 bos bij me heb....
    Fijn dat je je huisje weer in kunt!
    Ciao!
    Kus Kim

• 06 Mei 2008 - 10:19

Marischa:

Eind goed al goed!
    Maar dit probleem kennen we allemaal, je bent echt niet de enige.
    Fijn dat het wel snel is opgelost.

Groetjes Marischa

• 06 Mei 2008 - 14:17

Mams:

Ja, wat zal ik zeggen?

Kus

• 06 Mei 2008 - 15:13

Sam:

... en daarom heeft mijn ma een hele grote brief bij onze voordeur met sam - heb je je sleutels? - is de verwarming uit? - zijn de ramen dicht? .. gevolgd door nog meer niet te vergeten dingetjes hahahahaha xxxx Sam

• 06 Mei 2008 - 18:26

Jildou:

Of misschien moet je gewoon een naald ergens verstoppen buiten. Zo is die sleutelmaker toch ook weer binnen gekomen?? ;)
    Jildou x

• 07 Mei 2008 - 06:28

Claire:

Hee Leentje...
    Ik doe altijd, portemonnee, cigaretten, telefoon, sleutels hardop zeggen! Helpt ook! Hahaha, en iedereen mij maar uitlachen!
    XxX

• 08 Mei 2008 - 20:51

Emmie:

Hoi Marleen,
    ik kan me nog iets herinneren van sleutels in een kofferbak op Corfu!!!!
    Alleen duurde het toen wat langer.
    Maar was ook wel weer leuk!!
    Groetjes!

• 14 Mei 2008 - 15:26

Joke:

ach overkomt ons allemaal wel eens hoor alleen mij wat vaker dan jou denk ik
    maar ben al specialist in inbreken in m'n eigen huis hahahah
    groetjes Joke

• 18 Mei 2008 - 11:04

Marga:

Ach, ik vergeet mijn boek uit het vliegtuig mee te nemen. En Ellen probeert met de afstandbediening van de tv de Airco te bedienen! Dus hoe dommer kunnen we nog zijn! haha!
    Ik heb van Maris begrepen dat ze je de foto's ondertussen gestuurd heeft.

groetjes

marga

• 21 Mei 2008 - 05:10

Sebastian:

Les d) als een slotenmaker je slot binnen een minuut openkrijgt met een naaldje, regel dan een beter slot in de toekomst. Een Pro-inbreker zal niet veel langer nodig hebben.