Shaky shaky - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Shaky shaky - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Shaky shaky

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

20 Mei 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Maandag 19 mei 22:30... Ik lig op de bank met een wijntje en ben "Ik hou van Holland" aan het kijken, opgestuurd door mijn ouders. Heerlijk avondje dus.
Opeens dacht ik duizelig te worden en vroeg me af of dat ene wijntje de oorzaak daar van was.
Toen ik de plant naast de bank als een gek heen en weer zag bewegen, sprong ik van de bank, gritste mijn telefoon en sleutels.. RENNEN!!!! De lift stond al propvol met andere bewoners van mijn gebouw en hebben we met zijn allen een hele poos buiten op het stoepje gezeten in onze pyama's.
Ja ja, het was weer eens zover.. een aardbeving. Normaal gesproken raak ik niet zo in paniek maar na al die verschrikkelijke beelden over China op tv, schrik je toch even.
Uiteindelijk maar weer naar boven gegaan en gaan slapen.
Midden in de nacht nog 2 keer heen en weer geschud in bed.
Ik slaap dan nog op de 8e verd maar een vriend van mij hier in KL, Sebastian, op de 28e en die vond het ook niet zo heel erg leuk allemaal..
Hopelijk blijft het daarbij en blijft een ramp Maleisie bespaart.

Verder ben ik vandaag weer een maand terug na mijn vakantie in Nederland en heb het gevoel dat ik hier al weer maanden ben. Heb al 2 keer bezoek gehad.
Eerste keer waren Marga en Ellen. Marga is de moeder van Marischa, mijn Oad vriendinnetje op Bali, en Ellen is een vriendin van Marga.
Heerlijk zitten schransen bij mijn 2e huis, Santini bij de Twins en daarna mocht een bezoekje aan de Skybar uiteraard niet ontbreken.
Verder ook weer bij Santini gezeten met Marije en haar moeder. Moeders ging mee IPB'en met Marije en zijn samen een week op Borneo geweest en ik heb ze nog een avondje mogen lenen voor een happie en drankje bij uiteraard Santini.
Dat was op 30 april. Op deze dag ben ik ook met Sebastian en Patrick naar de koninginnendag receptie geweest in de Marriot. Hier kwamen we Manuel ook tegen en werd Kampen zo goed vertegenwoordigt.
Uiteraard was iedereen er voor de gratis drank maar nog meer voor de bitterballen.
Mijn bitterbalscore dit jaar was 6!!
Wat een record.
Gisteren ben ik naar de National Zoo geweest met Sebastian.
Het was weer eens een nationale vrije dag hier en dan kan ik na mijn info's morgens kantoor niet in dus dan maar op pad.
Aangezien ik en hij ook inmiddels iedere vierkante meter in KL wel kennen en we ons doodverveelden zijn we dus naar de dierentuin gegaan. Was leuk en past erg goed in de Maleise cultuur want we hebben geen actief dier gezien.
Ze lagen allemaal voor pampus.
Erg grappig.

Kia zit al weken in de stress voor de examens. Hij moet er nog 2 maken en dan zit het er op. Dit was dan het zwaarste semester van alle studiejaren bij mekaar.
Maar het gaat goed, en strax zullen de 10en wel weer gaan vallen.

Helaas vallen de boekingen erg tegen deze zomer. Het gaat niet zo druk worden als voorgaande zomers.
Dus reisburo medewerksters die dit lezen: Boek maar goed veel klanten hier naar toe!

Dit was het nieuws wel weer... Veel Liefs

  • 20 Mei 2008 - 05:18

    Marga:

    Ik zou willen dat ik de reis nog een keer over mocht doen. Ik heb zoveel gezien en beleefd dat niet alles is blijven hangen. Maar goed dat ik een dagboek heb gemaakt.
    Kan ik het nalezen en dan zie ik alles weer voor me.
    Het was echt een droomreis! Morgen weer werken. Das stukken minder!

    groetjes

    marga

  • 20 Mei 2008 - 05:37

    Sam:

    hahah de zoo! de dieren zijn er idd niet zo actief :D grt xoxo.Sammy

  • 20 Mei 2008 - 05:46

    Manuel:

    Goed dat ik er bij was want het waren geen 6 bitterballen maar eerder 16. tjonge wat kun jij schransen zeg... ha, ha. Zelf ben ik me ook een beetje te buiten gegaan, althans ik heb de laaste ronde bitterballen gewoon overgeslagen. Misschien moeten we volgende jaar niet meer zo dicht bij die keukendeur gaan staan. Inderdaad grappig 3 Kampernezen in KL Koninginnedag aan het vieren, het hadden er met Petra nog meer kunnen zijn als het vliegtuig uit Papoea Nieuw Guinea geen dag vertraging had gehad.
    Ik woon op de 21e verdieping, lag wel erg vast te slapen want ik heb niets gemerkt. Misschien kwam dat door de hashrun die dag, was 35km ipv 25km, dus ik lag op apegapen. Laten we hopen dat het verder hier bij blijft.

  • 20 Mei 2008 - 09:52

    Sandra:

    Aaaaaaaaah.. weer eenn aardbeving?? Kreeg net de kriebels van het lezen.. dat voelt echt zo raar..
    En idd ik hoop dat jullie daar nooit "echt" last van zullen krijgen in de vorm van China!

    Wel een leuk verhaal weer!! Enn ik zal hier ook iedereen even aansporen naar KL te gaan.. ik bedoel natuurlijk via msn he.. en vooral boeken bij oad!! :-D

    Liefss
    Sandra

  • 20 Mei 2008 - 11:33

    Aerin:

    NIET MET DE LIFT GAAN TIJDENS EEN AARDBEVING!!! jeez! gewoon de trap pakken, dan kan je ook niet naar beneden lazeren - tenzij je struikeld..

    xxxx Aerin

    p.s. doe voorzichtig!

  • 20 Mei 2008 - 14:32

    Ina:

    Hoi Marleen,
    Gelukkig sta jij met beide benen stevig op de grond!!!
    Ik heb je gemist in Holland, maar alsnog een heeele dikke knuffel van mij.
    Heb je ook zo te doen met je paps en mams? Weekendje Gent, Nulde enz. ... :)

  • 20 Mei 2008 - 18:58

    Marije:

    Hey Marleen,
    Ik ga je nú de foto's sturen... Na Borneo heel druk geweest met eerst kamperen met vriendje lief en daarna met werken, maar nu weer even thuis voor een avondje. Moeders is nog altijd helemaal vol van Borneo, gaaf he? Ik ook hoor ;-)
    Gelukkig zijn bij jou de aardbevingen goed afgelopen...
    Liefs, Marije

  • 20 Mei 2008 - 20:02

    Alice:

    Malleen!

    Wat een verhaal over die aardbeving, eng man! Gelukkig is je een ramp bespaard gebleven! Leuk dat je zoveel bezoek krijgt!

    Hier gaat alles goed, het begint terassenweer te worden, erg gezellig dus!

    Veel plezier en doe voorzichtig daar!

    Kus

  • 21 Mei 2008 - 05:21

    Sebastian:

    Hoi Aerin,

    Zou je denken dat ik genoeg tijd heb om naar beneden te komen met de trap als CP instort?

    Of ik spring gewoon ff naar bedenen zo in de fontein :p

    leen ik lijk nu echt zo'n japannertje

  • 21 Mei 2008 - 19:17

    Emmie:

    Hoi Marleen,
    Klinkt wel een beetje eng hoor, pas je wel goed op jezelf!
    Wij hebben net weer een reuze gezellig weekend achter de rug met jouw pap en mam.Nog bedankt voor de tip over Happy Mosel! Hadden we echt niet willen missen!
    Veel liefs en tot gauw maar weer!!!
    Groetjes, Emmie.

  • 22 Mei 2008 - 11:52

    Ellen:

    Hallo,

    Maleisie lijkt mij een erg mooi land, en ik zou hier dan ook graag een half jaar ongeveer stage lopen. Hiervoor heb ik natuurlijk wel een stage plek (het liefst in een weeshuis of iets dergelijks) en een dak boven mijn hoofd nodig. Heb je nog tips voor mij? Of misschien contacten waar ik wat aan zou kunnen hebben. Het plan was om naar het schiereiland maleisie te gaan en dan ergens aan de oostkust als het kan. Ieder contact is welkom. Bvd.
    Groetjes Ellen Klein Hesselink

  • 22 Mei 2008 - 11:53

    Ellen:

    Ps. mijn email adres is: ikke704@hotmail.com
    is wel handig mocht je contact met mij op willen nemen :P

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 347
Totaal aantal bezoekers 312991

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: