Weer een maand verder - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Weer een maand verder - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Weer een maand verder

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

22 Augustus 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

En zo is het al weer even geleden dat ik een verhaaltje heb geplaatst.
Er is in de tussentijd vrij weinig gebeurd maar op verzoek van velen bij deze een teken van leven.

Ten eerste heb ik gisteren weer van iemand afscheid moeten nemen. Benny heeft Maleisie weer verlaten. Iedere keer maak je vrienden die je na 6 maanden weer gaan verlaten, is niet leuk!
Maar goed, het was weer een super leuke tijd!

Dan heb ik de afgelopen weken gezellige etentjes en lunches gehad.
De ouders van Nynke en Benny waren hier, toevallig in dezelfde periode.
Door beide ouders werd ik uitgenodigd voor een etentje en dat moest natuurlijk op de gezelligste plek in Kuala Lumpur, bij Santini! De ex-KL-stagiares zullen nu heftig JA knikken :-)

Verder heeft de moeder van Nynke nog heerlijk karbonades gebakken bij mij thuis.
Verhaal is dat Nynke verzot is op karbonades maar in een hotel hier woont en dus geen kook mogelijkheden heeft dus was de keuken van Marleen nodig en dat vond ik natuurlijk he-le-maal niet erg want dat lust ik ook wel.. en of het lekker was!!

Op het moment is een Oad college hier op vakantie dus daar heb ik ook gezellig mee gelunched en gegeten en uiteraard mocht een bezoekje aan de Skybar niet ontbreken.
Leuke tijden dus!!

We zitten nu in week 34 als ik me niet vergis.. 4 weken later worden aan alle Oad collega’s die van de winter mogen werken de bestemmingen bekend gemaakt.
In deze zelfde week word mij verteld of ik na mijn winterstop (verplicht 3 maanden stoppen) weer terug mag naar mijn KL! Ik weet dat ik vorig jaar heb gezegd tijdens mijn feestje dat ik voorgoed terug zou komen naar Nederland maar ik geloof dat ik hier niet lang niet uitgekeken ben op het land.
Het is gewoon zo’n prettig leven wat ik hier leid en daar zou ik graag nog wat langer van willen genieten en uiteraard wil ik graag bij Kia blijven!
Met hem gaat het goed, hij is en blijft een studiebol en tegenwoordig praat meneer al een behoorlijk woordje Spaans sinds hij 2 maanden geleden met dit extra vak begon.
Gisteren had hij een midterm examen.. en hoe kan het ook anders.. hiervoor had hij een 10!

Langzamerhand word de stad in de kleuren rood en blauw gekleurd, de basiskleuren van de Maleise vlag.
31 augustus is het weer zover.. Merdeka Day, Onafhankelijkheidsdag. Dit valt dit jaar op een zondag en de regel hier is dat als een feestdag op een zondag valt, de maandag er na ook een vrije dag zal zijn.
Dus dat wordt een gezellig weekend maar zo gezellig als vorig jaar zal het nooit worden!
Dat kunnen sommigen van jullie vast nog wel herinneren!

Om weer verder van de hak op de tak te springen zijn Kia en ik nog naar een 3D film geweest, Journey to the center of the middle earth heette deze film.
Omringd door alleen maar kinderen die keihard lachden, schreeuwden of jankten zaten we met zo’n geweldig trendy brilletje de film te volgen. Was leuk maar nooit meer overdag want wat kunnen kleine Chineesjes een herrie maken zeg.

Oh ja, ook nog leuk om te vertellen.. Een paar weken geleden stond Nynke voor de deur die even haar die dag opgedane kennis uit de clublounge in praktijk wilde brengen.
Van het het snackbuffet in het hotel waar ze stage loopt, mocht ze de overgebleven kazen meenemen en kregen Kia en ik eerst de uitleg en daarna mochten we aanvallen op oa de brie en boursin.. jammie!!

Jullie zijn weer een beetje op de hoogte van het wel en wee in KL.. ik ga er weer vandoor!

Een prettig weekend gewenst en veel liefs uit KL.

  • 22 Augustus 2008 - 05:04

    Nynke:

    HEERLIJK waren ze!! haha! Gister met mijn stagebegeleidster van school en een vriendin naar Santini's geweest (heb een bord nachos in mn eentje op haha!en toen nog de sizzling kip) en daarna ook skybar. Jammer dat je net weg was. Om de avond goed af te sluiten zijn we nog naar de Rum Jungle gegaan wat resulteerd in een brakke Nynke op het werk !haha! Wel grappig, die vriendin van mijn stagebegeleidster woont gewoon bij Benny in huis!(in Breda dan heh!) te toevallig gewoon!!
    Morgen stappen?:D

  • 22 Augustus 2008 - 05:10

    Nynke:

    ow en om het nog even erger te maken voor mijn brakheid, word ik zojuist op de foto gezet voor de organization chart (namen+foto+functie) !Heerlijk moment!

  • 22 Augustus 2008 - 07:37

    Renee:

    Ooooooooh marleen! Als ik je verhalen lees krijg ik heimwee! Leventje was daar ook echt relax! Als je in NL bent spreken we wel ff af okee! niet alles nu al van voor tot achter volplannen;)

    Kusss reneeee!

  • 22 Augustus 2008 - 07:43

    Jildou:

    Meid,
    ik begin vast met duimen voor je! Ik hoop voor je dat je mag blijven.
    Als ik nog eens een grote zak met geld vind, boek ik eindelijk eens dat ticket naar KL. Nu, met een vaste baan enzo, blijft het voorlopig even bij dromen. Dus hoe langer jij daar zit, hoe langer ik de tijd heb om die zak met geld te vinden. :)
    Pas goed op jezelf!
    Liefs Jildou

  • 22 Augustus 2008 - 09:39

    Sebastian:

    Koud hier in NL. Bah.

  • 22 Augustus 2008 - 10:05

    Aerin:

    Klinkt goed daar! De snottenbellen hangen hier uit mn neus en dat terwijl ik vanavond Samsonite moet ophalen :( Wish I was there!!!

    xxx Aerin

  • 22 Augustus 2008 - 10:42

    Mams:

    Zo te lezen (spreek je bijna nooit, en al die verhalen zijn nieuw voor me)bevalt het je nog steeds daar. Nu nog effen wachten op het nieuws van september.
    Kus

  • 22 Augustus 2008 - 10:49

    Sandra:

    Hoi Marleen,

    Wat goed van je dat je toch nog door wilt gaan in KL. Ik vind het heel knap dat je toch deze beslissing hebt genomen..en echt super om te horen dat je toch nog steeds geniet van Maleisië..:-D! Super meid! Ik hoop voor je dat je zeker weer mag blijven... maar zoals ze van OAD al gezegd hebben, jij hebt echt je vaste plekkie daar! Enne ze kunnen jou er niet zomaar vanaf stoten, want je bent echt de beste!!

    liefs Sandra

  • 22 Augustus 2008 - 11:31

    Jenny:

    Nou ik ben benieuwd wat het nieuws zal zijn uiteindelijk... Je had beloofd daar te blijven tot dat wij je weer kwamen opzoeken ;) Nog even daar blijven dus!!! Haha dikke kus xxx

  • 22 Augustus 2008 - 11:46

    Paulien:

    Heeee Marleen!
    Iedere keer krijg je het weer voor elkaar om mij jaloers te maken met je Santini en Skybar! Vandaag is het voor ons precies een jaar geleden dat we richting KL gingen, zoo snel voorbij gegaan! En tijd om weer opnieuw te gaan zou ik bijna zeggen! Renee vertelde dat een ticket nu "maar" 700euro is, aangezien jij daar nog wel ff zit, is het voor ons misschien een extra reden om weer te gaan sparen;) Ik hoop voor je dat oad je daar nog even laat blijven, maar ik verklaar ze voor gek als ze de echte prof wegsturen!! Geniet ervan daar want hier is het maar koud en over een week is de vakantie ook weer voorbij!! Kus!!

  • 25 Augustus 2008 - 08:16

    Mirjam:

    Hee marleentje,

    Leuk om weer wat over KL te lezen:)..

    Kuss uit Namibie!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 221
Totaal aantal bezoekers 312998

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: