Hari Merdeka 2008 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Hari Merdeka 2008 - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Hari Merdeka 2008

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

03 September 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

En zo is dit al weer het 3e Merdeka bericht wat ik schrijf.. de tijd gaat zo ontzettend snel.
Hopelijk mag ik ook het 4e Merdeka bericht maken maar dat weten we uiterlijk 12 september dus allemaal nog even blijven duimen voor me please!

De maand augustus is ook voorbij gevlogen dus ook de drukste maand van het jaar zit erop.
Mijn aankomsten vielen tegen, vorig jaar was het drukker.
In de stad was het wel erg druk en dan waren het met name de Arabieren die de stad 'bezetten'.
Afgelopen maandag is de Ramadan begonnen dus is de stad weer leeg, de locals sjaggerijnig van de honger en mag ik mijn lunch niet achter mijn computer opeten om situaties van kwijlende collega's te voorkomen.

In augustus ben ik tevens op stap geweest als in de zin van UITGAAN... Jaja Marleen en uitgaan.. was ook weer een jaar geleden!
De avond begon met Nynke in een discotheek met de Chinese jetset. Hier ontmoetten we Jeff, een Nederlandse jongen die ook stage loopt in KL.
We hebben nog een aantal andere discotheken opgezocht tot in de late uurtjes... euh vroege uurtjes.
De volgende dag had ik zwaar de behoefte aan een vette hap (hoe kan dat toch) en hebben Nynke en ik de lekkerste sate in town gegeten.

Om dan toch even terug te komen op Merdeka Day, onafhankelijkheidsdag afgelopen zondag.
Maleisie vierde deze dag 51 jaar onafhankelijkheid wat in werd geluid met een mooi vuurwerk en deze nacht gaan de locals zwaar op stap. Helaas voelde ik me na het vuurwerk niet zo lekker dus zijn Nynke en Jeff zonder mij de discotheken onveilig wezen maken en zijn Kia en ik dus naar huis gegaan.

Vorige week heeft Hubertien een hele lekkere curry gemaakt en heb ik alle ingredienten en handelingen opgeslagen en heb het deze week voor Kia gemaakt. De slijmerd vond het de lekkerste curry ever dus bij deze nodig ik alle lezers uit om bij mij langs te komen hier in KL zodat ik deze curry ook ga maken voor JOU! Hahaha.

September is de maand van de reisjes:
12 sep naar Kota Kinabalu met de produktmanager om in 1 dag alle hotels aldaar te checken en te contracteren.
22 sep naar Penang en 29 sep naar Langkawi om de hotels te inspecteren en een middag met de lokale reisleiding mee te lopen om te kijken of ze alles doen zoals ik het wil :-)

Dit was het wel weer... foto's nog even kijken en dan snel weer aan het werk!

Liefs uit KL

• 03 September 2008 - 05:36

Nynke:

die Hari Kanari dag was geslaagd! Heerlijk zo'n spuitbus met sneeuw in je gezicht!!:P Zoek maar een mooie bowlingbal uit want jullie gaan eraan! haha

• 03 September 2008 - 06:12

Mireille:

Hoi Marleen, Hier is het de vakantie net voorbij, Anniek gisteren op de middelbare school begonnen en vandaag haar eerste lessen. Spannend hoor. groetjes Mireille

• 03 September 2008 - 07:08

Jenny:

Yo Marleentje.. Ik bedenk me net dat ik helemaal geen Merdeka heb meegemaakt!! Hopelijk mag je nog een tijdje langer blijven, want heb besloten deze keer in NL stage te gaan lopen en dan flink te gaan sparen voor mn droomreisje terug naar Azie ;) Ik snap dat je geen eten meer mag opeten achter je bureautje, maar wil je ook geen fotos meer plaatsen van de lekkerste curry ever en die satey!!!? Het water loopt me in de mond.. en het is hier pas 0900 sochtends!! haha.

Dikke kus, Jenny

• 03 September 2008 - 08:47

Sam:

Hey Leentje peentje, heb wat fotos op de hyves gezet (eindelik) leuk weer een verhaaltje te lezen ik mis het zoooo (nog steeds) haha:P Ik mail je snel want heb al enige updates over mijn mogelijke stage in Indo-land, want dan kan je mij mooi bezoeken en ik jou we zijn dan maar 1 klein-Singapore landje van elkaar verwijderd:D Ps. B to the Enny is al volop bezig met zijn Selamat Makan Tours als ik hem zo steeds hoor praten op msn over zijn food-try outs hahaha xxxxxxx

• 03 September 2008 - 09:37

Jeff:

Donderdag worden we afgemaakt door Nynke

Komt goed ;)

• 03 September 2008 - 12:31

Carolien:

He meis,
    Je vermaakt je dus wel zo te lezen! Spannend zeg dat je weer moet wachten op de uitslag. Het zal vast wel goed zitten toch? Ik ben erg benieuwd in ieder geval!
    Hier vliegt de tijd ook, de 18e oktober vliegen we al naar huis. Vanmorgen afscheid genomen van marco, dus vandaag heb ik een behoorlijke offday..
    Nou meis, rustig aan en we mailen!
    Liefs Carolien

• 04 September 2008 - 09:01

Aerin:

ik heb honger...

• 04 September 2008 - 17:51

Mirjam:

Marleentje...aaah die sate zooo lekkerrr ben jaloers:)..of nouja eigenlijk alle foto's..ik wil ook weer weg :D...in Zuid Afrika hadden ze ook veel Malay food keilekker...veel plezier op je tripjes, spreek je snel weer!xxx

• 05 September 2008 - 09:35

Joke:

Ik duim voor je dat je terug mag naar KL.
    maar ach voor je het weet is het al de 12e van de maand
    geniet er van
    groetjes Joke

• 10 September 2008 - 17:47

Daniela :

Hoi Marleen,

Ik zal voor je duimen maar je mag ongetwijfeld terugkomen! Foto's zien er goed uit, die curry...weet ik niet....wat drijft daarin? haha
    Hier in Turkije alles nog steeds COK IYI!

Veel plezier nog daar, leuk hoor die verhalen!

Xus Daniela

• 14 September 2008 - 12:58

Claire:

Hee Leentje...
    Het schijnt dat we waarschijnlijk toch wat tijd hebben om in de winter bij te gaan kletsen he... Flexwet? Toch? Wanneer vlieg je weer terug? Ikke nog niet weten maar de laatste terugvlucht vanaf DLM voor de gasten is 28 oktober dus dat ik ook weer best snel!
    Dikke kuzz en hoop alles goed met je!
    XxX