Ik heb het heen en weer - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Ik heb het heen en weer - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Ik heb het heen en weer

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

01 Oktober 2008 | Maleisië, Kuala Lumpur

Ik heb zojuist mijn tas opgeruimd en vond er onder andere 4 vliegtickets en alle vluchten waren in september.
Ik heb 4 retourtjes gemaakt in deze maand en wat een feest is dat voor iemand die vliegangst heeft zeg...:-(

Na Kota Kinabalu ben ik nog naar Penang en Langkawi geweest.
Dit moet ik 2 keer per jaar doen om alle accommodaties te bezoeken, de text in de gids checken, de boeken en borden checken en de lokale vertegenwoordiging volgen tijdens de bezoekuren.
Op beide eilanden bleef ik 1 nachtje en heb ik in 2 dagen gedaan wat ik moest doen en alles ziet er weer picobello uit.
De lokale vertegenwoordiging doet nu voor 95% wat ik van ze verwacht. Toen ik net begon hier was dat zeker minder dan 50% dus we hebben heel wat vooruitgang geboekt.
Op Penang ben ik met Merlene, de lokale hostess, lekker uit eten geweest in mijn favoriete strandbar, Sunset Bistro.
Merlene voelde zich niet zo lekker dus is na het eten direct naar huis gegaan. In het plaatsje waar deze strandbar is, is 's avonds een markt, iedere dag.
Heb de hele markt afgesjouwd en 11 dvd's gekocht en maar liefst 10 bleken een perfecte kwaliteit te hebben. Dat is echt uniek hier.
1 seconde nadat ik had afgerekend en ze in een plastic tasje kreeg aangereikt, kwam er een Maleisier aarennen en schreeuwde "Police, police". En werkelijk waar binnen 10 seconde was het hele stalletje verdwenen!! Dan kunnen ze ineens wel hard werken die Maleiers haha!!

Gisteren was ik nog op Langkawi en had ik verschillende momenten niet gedacht dat ik dit verhaal nog zou kunnen typen. Het was weer dolle pret tijdens de vluchten:
Eergisteren er naar toe was echt een drama: het hele vliegtuig zat vol, de helft waren jengelende en kotsende kinderen :-(. Ze werden zo misselijk doordat we heen en weer geschud werden alsof we in een blender zaten.
Allememachies, wat een turbelentie.
Was ik eindelijk veilig op Langkawi geland, moest ik direct weer de volgende uitdaging aan: een bootje de wilde zee op.
We hebben namelijk een nieuw hotel op een prive eiland.
Heen ging nog wel maar nadat we eerst 2 uur hebben gewacht omdat de schipper niet wilde varen, had ik weer een geweldige reiservaring.
Een klein half uurtje lang (langer had t ook niet moeten duren want dan was ik over boord gesprongen) werden we door heel de boot galanceerd en zag ik heel wat foute films voor me.
De haven op het vaste land ligt beschermd achter een soort van dijk wat ook de baan van de airport moet beschermen. Maar om in dit stuk te komen moest de boot onder een soort bruggetje van pilaren door.
Een van die pilaren paseerden we op nog geen 5 cm.. leuk joh!!!

Op Langkawi was het zoals altijd, ondanks de saaie hotelbezoeken, weer erg leuk.
Lee, Oad host aldaar, sleept me overal naar toe en we hebben er weer verukkelijk gegeten.
Voor de garnaal-langkawi-kenners onder ons: Orchid is out of the picture, ik heb een nieuwe ontdekt en heb er heel asociaal het bord later nog afgelikt haha.
Ach, die lui hier zijn wel wat gewend aangezien ze zelf ook geen manieren hebben.
De terug weg met het vliegtuig ging behoorlijk goed, heb maar 1 minuut gedacht dat we neerstortten.

Afgelopen zondag zijn Nynke en ik weer naar de pedicure geweest en we lopen de shop uit en er gaat direct een lompe local met zijn grote lompe poten op mn tenen staan.. daaag nagelak dus ik kon mooi weer terug.
Tijdens de pedicure behandeling hebben Nynke en ik een start gemaakt met "Ik snap nietjes" over Maleisie, de inwoners en gebruiken en gewoontes.Aan deze lijst wordt morgen verder gewerkt dus deze zet ik volgende keer op deze site.
Oproep aan ex-KL'ers.. hebben jullie mooie "Ik snap nietjes" voor ons?
(voorbeeld: Ik snap niet dat ze Thank You zeggen als je zonder iets te kopen een winkel verlaat).

Dan hebben we nog de longen uit ons lijf geschreeuwd, zingen kon je het niet noemen, tijdens een karaoke avondje in Times Square.
Aangezien Jeff en Nynke bang zijn dat al de geweldige filmpjes ontdekt worden door producers hebben zij het online zetten hiervan wat vertraagd dus later de link naar ons in actie!

Vandaag en morgen staat het leven in Maleisie stil behalve de kaken van de Maleisiers want die hebben heel wat te verwerken.
Einde van de Ramadan wordt gevierd en ze eten dan heel de dag!!

Om iedereen die denkt dat ik een luizenleventje heb hier nog even verder te plezieren, of te vervelen:
11 oktober ga ik naar.... Cambodja!!!
Is dat gaaf of gaaf.
Het wordt weer tijd voor een nieuw visum en Air Asia (altijd jammer dat je moet vliegen om wat leuks te doen hier) had een super aanbieding hiervoor.
Jeff had er ook wel oren naar dus die gaat gezellig mee.
We gaan naar Siem Reap en er zijn al kamers geboekt in een hostel die wordt beheerd door een Nederlander.
We gaan daar de Angkor Wat bezoeken, een van de grootste tempels van de wereld, dacht ik.
Op de dag dat ik dan terug kom uit Cambodja begint er ook weer een super leuke week want na het werken ga ik winkelen, eten, borrelen, massages doen en vooral heel veel bijkletsen met vriendinnetje Froukje.
Meneer de KLM heeft dit reisje ingepland in het rooster.
Helemaal super en ik verheug me er enorm op!

Oh ja, en in november gaan Kia en nog een dagje naar Singapore.
Kia wil daar zo graag heen en zo heb ik mooi een verjaardagscadeautje voor hem.
En het eerst volgende tripje daarna, wordt een lange vlucht van 12 uur...

Kia zijn examens starten maandag dus hij is deze week aan zijn studieboeken vast gelijmd.
Laat de 10en maar weer komen!

Ik heb het idee dat het een beetje een brabbelverhaal aan het worden is, dus ik brei er een eind aan.

Fijne dag en liefs uit KL,
(En een speciale verjaardagsknuffel voor mijn papa!)

Marleen

  • 01 Oktober 2008 - 06:56

    Froukje:

    Ella Marleentje, gelukkig heb je de vlucht overleefd, wat had ik anders over een weekje alleen in KUL moeten doen??? ;) TOT HEEEEEL SNEL!!!!
    Dikke kus

  • 01 Oktober 2008 - 08:16

    Sam:

    Hey Marleen! Cambodja wat gaaaaaafffff!! ik wil ook wel mee om Angkor Wat te bezoeken heel cool hoor;) heel veel liefs van mij xoxoxox

  • 01 Oktober 2008 - 08:19

    Marije:

    Hey Marleen!
    Geen gebrabbel hoor, erg gezellig verhaal! Heb gelachen! Wanneer vertrek je uit KUL? Wordt het KLM of andere maatschappij? Ik wil proberen of ik in november je nog even kan opzoeken!
    Veel plezier in Angkor Wat, het schijnt fantastisch te zijn! Enjoy!
    Liefs, Marije

  • 01 Oktober 2008 - 09:20

    Emmie:

    Hoi Marleen,
    lekker spannend hoor,maar zeker de moeite waard als ik het goed begrijp.
    Zou haast geen vliegreis meer durven te boeken,maar daar moet ik me dan toch maar even overheen zetten he!
    Bedankt voor je mooie verhaal maar weer,is altijd weer leuk om te lezen!
    Trouwens,gefeliciteerd met je paps he!!
    Groetjes, Emmie.

  • 01 Oktober 2008 - 09:36

    Jenny:

    Ooooooh marleentje ik word jaloers na je verhalen! Nu weer naar Cambodja ;) Erg hoor dat dat visum weer verlengd moet worden haha! Geniet er nog even van. We contacten snel weer :)

    Liefs Jenny

  • 01 Oktober 2008 - 10:12

    Carolien:

    Zo jij hebt nog wat leuke tripjes op je programma staan of niet.
    Is er verder al nieuws??
    Ik mail je gauw. Hier is het echt koud aan het worden nu. Nog 2,5 week en ik tel af, haha!
    Tot gauw
    Liefs Carolien

  • 01 Oktober 2008 - 10:39

    Jildou:

    Wat een naar leventje heb je daar zeg! beetje vervelende bijkomstigheid dat je niet van vliegen houdt, maar ik zou bijna zeggen dat is bijzaak ;)
    Cambodja klinkt goed, geniet er van!
    Jildou
    x

  • 01 Oktober 2008 - 11:57

    Mams:

    Sorry niet de eerste dit keer, wat een verhaal(als dit een kort stukkie was omdat je niet veel had meegemaakt), Marleen wat maak jij dingen mee daar!!!!
    En wat zal het leven SAAI zijn in Kampen , maar je moet toch maar hierkomen.
    Kus

  • 01 Oktober 2008 - 19:29

    Melanie:

    Wat een straf is dat toch... Hier in NL is het nu eindelijk koud, maar de eerste 4 weken waren super. Die Nederlanders toch, altijd maar klagen :-) ps Werk ik super leuk xx

  • 04 Oktober 2008 - 17:18

    Mikaaaa/ Nymkiiiii :

    Ik snap niet dat alle ATM machines na 00.00uur op non-actief gezet worden (op 1 na)
    Ik snap niet dat ze bij de manicure magazines neerleggen als je toch niet kunt bladeren omdat ze met je handen bezig zijn!
    (en zo gaan er nog veel meer volgen!)

  • 05 Oktober 2008 - 10:40

    Luz&Edwin:

    Hey Marleen,

    Je boottocht klinkt erg bekend, die van ons was ook van milkshake kwaliteit. En wat ga je een hoop leuke dingen doen...geniet maar lekker, je werkt er hard voor.

    Ik snap niet...waarom Maleiers ongegeneerd hun snot flink ophalen en het vervolgens midden op straat uitspugen.

    Dag Marleen,tot weder,

    X Luz&Edwin

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 312996

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: