4 weken in Nederland - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu 4 weken in Nederland - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

4 weken in Nederland

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

19 Januari 2009 | Nederland, Kampen

Het is niet alleen in KL zo.. ook hier in Nederland vliegt de tijd.
Vandaag ben ik al weer 4 weken terug en wat heb ik veel gedaan. Ik heb de agenda er even bij moeten pakken om te kijken wat voor leuke dingen ik al heb mogen doen.

Natuurlijk begon het goed met het koudefront… oh oh oh wat heb ik de weergoden vervloekt zeg, Ik had natuurlijk heel geen warme kleren en mijn fantastische muts en ik werden dikke vrienden.

Na de gezellige feestdagen hier in Kampen en in Hilversum ben ik met pa, ma en Jeroen een dagje naar Amsterdam geweest. Dat is een traditie. Als ik in Nederland ben, dan doen we dat.
We gaan dan niet winkelen maar gewoon lekker rondslenteren, naar de Albert Cuijp en vooral cafeetje in en uit om te borrelen en te snacken.

Hierop volgde O&N. Ik voelde me niet helemaal lekker, was denk ik nog onderkoeld van het dagje Amsterdam ;-) dus heb lekker thuis gezeten met pa, ma en Jeroen.
Het was erg gezellig. Overdag heb ik nog wel even Jeroen en zijn kameraden opgezocht die de hele dag volop hebben geknald met de melkbussen en de show stalen met de zelfgemaakte kar waarmee ze ook nog het nieuws op TV Oost hebben gehaald.

In het nieuwe jaar was pa ook nog een paar dagen vrij en ik voelde het al aankomen.. op nieuwjaarsdag bij de familie in Amersfoort kwam het onderwerp schaatsen ter sprake.
Nadat ik aangaf geen schaatsen te hebben, kreeg ik er een paar te leen aangeboden en zo heb ik (een poging tot) geschaatst met papa. Het was errug leuk alleen dachten mijn hakken en enkels er minder enthousiast over maarrrr het is gelukt en ook wij kwamen op het nieuws bij TV Oost.. is dat toevallig of niet?

Nadat ik in de eerste week al had bijgekletst met Kim, Esther en Mascha was in het eerste weekend van het nieuwe jaar tijd om naar het Noorden af te reizen, naar Ljouert waar ik bij Tess ben geweest en hier heb ik voor het eerst gewii’d, volgende dag meteen spierpijn maar het was gezellig. Nadat ik nog een blind date had met voormalig collega Jildou kon ik me weer naar huis laten brengen door de NS en genieten van een prachtig wit landschap onderweg; de eerste sneeuwvlokken vielen.

In de derde week ben ik met mama wezen winkelen in Emmen. Het is een vrij onbekende winkelstad maar het is echt heel leuk en gezellig en alle winkels zijn er.
Bedoeling was om wat winterkleren te kopen maar ging toch weer huiswaarts met zomerkleren ;-)
Vrijdags ben ik naar Amsterdam afgereisd om Hilde op te zoeken. We hebben ons als echte toeristen gedragen en hebben een rondvaart per boot door de Amsterdamse Grachten gemaakt, was voor mij de eerste keer. Wat een nep-Hollander he!
De volgende dag met Oma op pad en zondag verjaardag in Amersfoort waar weer veel familie was dus altijd gezellig (heb de schaatsen maar weer ingeleverd, wat jammer nou ;-) )

De vierde week was ook leuk!! Een aantal zaken geregeld en bij Chantal op bezoek geweest, over Maleisië gepraat, altijd goed!
Donderdag ben ik naar de Vakantiebeurs geweest met KL-matties Benny en Samantha.
De beurs zelf viel me tegen maar het was een hele gezellige middag en we hebben zelfs heerlijke satay ayam kunnen eten. Nadat we alle 3 pootje over gingen van de vele Amarula’s die we hebben genuttigd werd het tijd om te gaan en kwamen we per ongeluk langs de Malaysian Tourism stand waar we uiteraard nog even hebben gestaan.
’s Avonds zijn we met nog meer KL-matties wezen wokken in Breda. Erg lekker en gezellig.
Avond afgesloten in een stuk of 5 kroegen. Breda is echt een hele leuke stad.
De volgende dag ging de trip verder naar Veldhoven waar ik op bezoek ging bij Marischa. We hebben heerlijk relaxed in haar paleisje en de 2e dag gesmuld van de hutspot die haar moeder had klaargemaakt.
Zondag bracht de NS me verder naar Limburg, naar Mieke. Gezellig bij Mieke haar ouders koffie gedronken en daarna uit eten geweest bij de Griek. Het is maar goed dat er nu niemand bij me in de buurt zit, lang leve de Tsatiziki!!

Deze week ga ik Arnhem onveilig maken en daar andere helft van de KL-matties opzoeken.
Verder staat er in februari ook weer heel wat op het programma.. druk hoor, zo’n vakantie haha.
Maarrr volgende week eerst maar eens echt met vakantie.. de 31e januari ga ik met mams naar Malaga.. 5 dagen tapa’s eten, sangria drinken en genieten!

Helaas is het ook al 4 weken geleden dat ik Kia voor het laatst heb mogen knuffelen maar zo is er altijd wel wat he.. ik kan nooit helemaal tevreden zijn maar voor nu heb ik het echt goed naar mijn zin en dankzij belpiraat.nl en de webcam houden Kia en ik het nog wel even vol!

Ik wil nog even iedereen bedanken voor de goede zorgen! En toch fijn dat de rosé en de filet amercian overal koud stond :-)

  • 19 Januari 2009 - 17:15

    Aerin:

    Mijn excuses voor mijn achterlijke hoofd op de toch o zo leuke foto.

    Marleentje, ik lees het al je hebt een behoorlijke drukke tijd daar in NL. Kan t me voorstellen hoor, geniet ervan en hopelijk tot snel hier in London of daar in KL.

    xxx Aerin

  • 19 Januari 2009 - 17:15

    Inburgingszaken:

    Die schaatsen staan je goed. Veel plezier nog in Arnhem (vlak bij mij in de buurt). Dat je nog van vele bakjes filet american mag genieten. Hier staat er ook een koud voor als je je verveeld, maar dat was geloof ik niet het geval. Fijne tijd nog hier en tot horens.

  • 19 Januari 2009 - 17:32

    Sandra:

    Jeuhhhhhhhhhhhhhh deze week zijn wij aan de beurt :-p ahhahaha!
    We gaan ook hier de buurt onveilig maken hoor!!
    Tot donderdaggg!! Heb er zin in!

    Liefs,
    Sandra

  • 19 Januari 2009 - 18:33

    Ina:

    Leuk die foto's Marleen. Gezellig!!
    Groetjes van Ina

  • 19 Januari 2009 - 18:51

    Mieke:

    Malakaaaaaa!!!!
    Filakia!
    Tzaziki!!!

    was gezellig!
    tot onze romantische date!!!

  • 20 Januari 2009 - 09:53

    Daniela :

    Ziet er goed uit! Was zeker wel erg wennen die kou....maar het heeft ook wel weer wat. Is weer eens wat anders dan regen en tropische warmte. Hoelang ben je nog in Nederland? Geniet er nog maar van...en stuur effe een frikandel speciaal deze kant op....zo'n zin in!!! X Daniela

  • 20 Januari 2009 - 13:35

    Marije:

    Marleen, wat een ontzettend gezellige foto's allemaal! Ik hoop dat er snel wat foto's van gezellig borrelen Haarlem bij komen!
    Heel veel plezier in Malaga met je mams en de sangria!
    Liefs, Marije

  • 20 Januari 2009 - 18:19

    Sam:

    En heb je al een fles Amehoela aangeschaft???:P

    Maar goed dat je alles in je agenda had staan;) xoxox Sam

  • 20 Januari 2009 - 21:21

    Joke:

    Ik stond ook nog in de agenda hoor en dinsdag je bikini niet vergeten hoor haha
    groetjes joke

  • 20 Januari 2009 - 22:00

    Ons Mam En Pap :

    Hallo Marleneke,

    Het was gezellig sat we je weer eens in Gennep mochten begroeten en niet zoals je schreef alleen voor de koffie.......
    Jammer dat de Amehoella op was. Maar wat in het vat zit verzuurt niet, nietwaar?!

    Groetjes Jos en Lilian

  • 21 Januari 2009 - 08:07

    Mirjam:

    Heeej Marleentje!

    Leuke fotos :D, de sate op de vakantiebeurs was erg lkkr ;), voor de zomervakantie werd mij aangeraden om toch maar weer naar Azie te gaan :P. Geniet nog in Nederland en nogmaals Terima Kasih voor t shirt, hij viel erggg in de smaak :D...

    XXx Mir

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 197
Totaal aantal bezoekers 313022

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: