Het was weer gezellig!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Het was weer gezellig!!! - Reisverslag uit Kuala Lumpur, Maleisië van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Het was weer gezellig!!!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

29 Juni 2009 | Maleisië, Kuala Lumpur

Het waren weer gezellige weken in KL.

3 weken geleden op pad geweest met Ina (mijn leidinggevende)en haar vriendinnen. Zij kozen Maleisië uit voor een geweldige vakantie.
De dagen in KL ben ik mee op stap geweest. Uiteraard zijn we naar Santini, de Skybar, Jalan ALor, Chinatown en de KL Tower geweest en voornamelijk lekker en veel gegeten. Ze zijn alledrie gek op rosé dus het enige restaurant in KL met rosé, La Bodega, had een goede aan ons.

Toen het langverwachte bezoek.. de ouders van Kia.
Het duurde op de luchthaven allemaal erg lang omdat de bagage niet mee was gekomen maar uiteindelijk was het moment daar.. ze konden elkaar weer knuffelen.
Nadat ik de keuring had doorstaan, proosten we direct met wijn en bier op het weerzien.

De volgende dag zijn ze op sjouw geweest met zijn 3en en 's avonds hebben we ze kennis laten maken met al het lekkere eten op de Jalan Alor.

Zondag zijn we naar de Cameron Highlands geweest. Hertz had ons weer een mooie bak mee gegeven en na 4 uur scheuren door de bergen, zijn we naar de thee plantages en aardbeien farmen geweest.
Ze vonden het er heerlijk.
Nadat we hadden ingechecked in het hotel, zijn Kia en ik even gaan zwemmen en regelden we iets leuks voor zijn moeders verjaardag.
We hadden een balkon van het restaurant voor onszelf.
Toen we later weer terug kwamen, hadden ze er allerlei kaarsjes bij gezet en leuk aangekleed. En we zaten dus buiten op het balkon, met een dikke trui aan, genieten was dat.
Het is er zo'n 10 graden kouder dan in KL dus echt een paradijs voor ons.
Nadat we het eten ophadden, kwam al het personeel al zingend aanlopen met een mooi taartje voor zijn moeder. Verrassing was geslaagd want ze vonden het erg leuk.
De volgende morgen vertrokken we weer vroeg, ik moest smiddags gewoon werken. We hebben onderweg nog aardbeien geplukt, een insectenfarm en een vlindertuin bezocht.
Het was een geslaagd mini-weekendje.

Verder zijn zij nog naar Pangkor geweest, een bounty eilandje hier aan de westkust. Daar hebben ze over het strand gebanjerd en vooral veel gezwommen en gerelaxed.
Gisteren zijn we weer wat shoppingmalls onveilig wezen maken en 's avonds op het grootste scherm van Azie de film Transformers2 gezien wat echt weer de moeite waard was.

Over een paar uurtjes vertrekken pa en ma weer terug naar Iran.
Ik hoop dat het afscheid niet al te heftig zal zijn want niemand weet wanneer ze mekaar weer zien.
Een ticket hier naar toe betalen is geen gemakkelijke opgave voor beide partijen.
Ze hebben in ieder geval een top tijd gehad hier en hopelijk kunnen ze daar even op teren als ze weer terug zijn in dat vreselijke corrupte land. Daar hoef ik vast verder niets over te zeggen want we kijken allemaal het journaal.

Trouwens.. na 3,5 jaar KL iets nieuws ontdekt, dankzij de meiden hier. In de Luna bar is iedere woensdag gratis drank te verkrijgen... ze noemen het coctails maar het is gewoon goedkope wodka met ranja haha maar dat neemt niet weg dat we er een heerlijk avondje hebben gehad, erg gezellig!!!
Hopelijk gaat het nog een keer lukken binnenkort maar eerst woensdag even stinken bij La Bodega!

Door al dat bezoek is de tijd wel snel gegaan en hoef ik zelf nog maar 44 nachtjes te wachten voor ik mijn bezoek kan knuffelen.... :-)

Een goede werkweek gewenst en liefs uit KL

• 29 Juni 2009 - 05:03

Sanne:

Leuke foto's! Fijn dat ze het zo naar hun zin hebben gehad :) Succes vanavond op het vliegveld! Woensdag lekker weer uitgebreid bijkletsen met Alioli en rosé binnen handbereik :)

X

• 29 Juni 2009 - 07:42

Corina:

Hoi Marleen,

Fijn dat het zo gezellig is geweest. Daar kunnen beide partijen vast wel een tijdje op teren.

En zo zie je maar, zelfs na 3,5 jaar heeft KL voor jou nog verrassingen in petto
    :-)

Groetjes.....

• 29 Juni 2009 - 07:50

Froukje:

Fijn dat jullie t zo gezellig hebben gehad. De fotosessie bij de KL tower mocht natuurlijk niet ontbreken ;) En nu lekker uitkijken naar je mama!
    Dikke kus

• 29 Juni 2009 - 10:17

Marije:

Hey Marleen!
    Wat een drukke, maar oer gezellige dagen! Geweldig dat Kia zijn ouders na zo'n tijd heeft kunnen zien en dan met name zijn vader, was nog langer geleden natuurlijk! Nu jij bijna.... :-D
    Liefs, Marije

• 29 Juni 2009 - 11:59

Margriet:

he buuf

wat fijn dat het zo gezellig was allemaal. Je hebt het maar druk met al je bezoek. Ziet er mooi uit daar hoor!

yassou!!

• 01 Juli 2009 - 21:11

Emmie:

Hoi Marleen,
    ook wij hebben het buitenland avontuur er weer op zitten ,en wel met je paps en mams!
    Was weer erg gezellig!
    Voor de ouders van Kia en voor jullie zit het er dus ook weer op.
    Wel leuk geweest he!
    En nu maar hopen dat het in het thuisland ook weer eens wat rustiger wordt! Zal wel naar geweest zijn om ze weer te laten gaan, terwijl je weet wat daar gebeurt!
    Mooi dat ze het zo naar hun zin hebben gehad bij jullie!
    Nou ,groetjes maar weer en tot de volgende keer!!!