Singapore was top! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Singapore was top! - Reisverslag uit Singapore, Singapore van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Singapore was top!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

26 Oktober 2009 | Singapore, Singapore

3,5 jaar zeg ik tegen iedereen dat ik Singapore ongezellig en te georganiseerd vind.
Ik ben van gedachten veranderd. Zo erg zelfs, dat ik er best een jaar zou willen wonen!
Kuala Lumpur is nog steeds erg leuk hoor, begrijp me niet verkeerd maar vergeleken met Singapore... oe lala... wat is het daar heerlijk! Het is er schoon, de bevolking zo vriendelijk, er gelden verkeersregels.. zo kan ik nog wel even doorgaan.
Hierbij het allerlaatste reisverhaal:

Voor mijn definitieve vertrek moest ik nog 1 keer het land uit. Aangezien ik alles al had gezien wat ik wilde zien en Kia zo graag een keer naar Singapore wilde, was de beslissing snel gemaakt.
Afgelopen donderdag vroeg in de morgen vlogen we er naar toe. Het is opstijgen en landen, heerlijke vlucht voor 30 euro per persoon retour. Oh wat zal ik Air Asia gaan missen.

Na een ‘speciaal welkom’ zoals Kia het graag zelf noemt (extra vragen door douane beambten dankzij zijn Iraans paspoort), vonden we al snel de trein die ons naar het centrum bracht.
Voor 1 euro zaten we een half uur in een superluxe trein en konden we zo voor ons hostel uitstappen.
Nadat we onze tassen in ons hostel-hok hadden gedropt, vertrokken we te voet richting Merlion Park.
Hier staat de Merlion; het standbeeld van het symbool van Singapore: half vis / half leeuw.
Het verhaal erachter weet ik nog steeds niet.
Op weg er naar toe genoten we al van de ruime straten, mooie gebouwen, mooie auto’s en vriendelijke bevolking. Op en top vakantie gevoel. We passeerden het Raffles hotel, erg bekend in Azie, waar we even binnen zijn geweest om een kijkje te nemen. Zag er toch wel wat beter uit dan ons hostel haha.
Na een toilet check in een ander 5 sterren hotel kwamen we dan bij de Merlion.
Na wat foto’s gemaakt te hebben en na 5 minuten glimlachend naar de vele camera’s van Japanse toeristen (wij waren ineens de toeristische attractie) zagen we onze favo koffietent, zo langs de rivier; de Coffeebean. Hier hebben we even uitgepuft... want man oh man, wat is het heet in Singapore.
Na de break zijn we verder gelopen naar de Boat Quay. Dit is een rivier met heel veel restaurants en hier staan ook alle wolkenkrabbers. Je zou zeggen dat ik gewend ben aan wolkenkrabbers maar in KL staat alles verspreid, in Singapore alles op 1 plek waardoor het echt een bijzonder plaatje is.
Hierna zijn we terug gegaan en een douche genomen in het washok wat prima was, niet bij nadenken dat je dat douchehok met 30 anderen moet delen haha!
Tijd voor het diner: Terug naar Boat Quay. Met al die lichtjes en bootjes die langs voeren was het echt een genot om hier te eten. Lekker biertje en wijntje er bij, dan ben je ook vrij snel blut trouwens. Het is zeker 50% duurder dan in KL.
Na het diner zijn we naar de Clarke Quay gelopen. Dit is ook een rivier maar hier zijn alle barretjes en fine dine restaurants. We keken onze ogen uit, zo gezellig. Hier hebben we een bakkie gedaan. Ik heb Kia hier ook de term ‘bakkie doen’ en ‘lekker bakkie’ uitgelegd, erg grappig.
Daarna was het tijd om naar de Stamford te gaan. Dit is een hotel met 70 verdiepingen en op de 70e verdiepingen is de Asia Bar. Boven aangekomen was ik even duizelig maar dat was snel over toen ik het uitzicht zag, wat een plaatje zeg. De bar was niets aan, het was een discotheek en de ramen waren bedekt maar een verdieping lager in een soort van lobby hebben we heerlijk gezeten en genoten van een pracht uitzicht.
Daarna zijn we weer naar de Merlion gegaan omdat dat ’s avonds zo prachtig is met al die lichtjes en het verlichte theater aan de overkant. Niets bleek minder waar en toen we dan ook eindelijk weer in ons hok waren, vielen we direct in slaap!
Na een heeeeel simpel (ben beter gewend als verwend mormel in de hotels van Oad hier) ontbijt vertrokken we met de trein naar de Universiteit van Singapore. Kia wilde dat zo graag zien!
Hierna zij we met de trein naar het zuidelijkste punt gegaan om de monorail te pakken naar Sentosa Island. Dit is een (volgens mij kunstmatig) eiland met allerlei hotels, strandjes en attracties.
Wij hebben Underwaterworld en de dolfijnenshow bekeken en over het strand gebanjerd.
Alsof het zo had moeten zijn, was ook daar weer een Coffeebean, op het strand nog wel. Top!
Daarna zijn we naar Chinatown geweest. Wereld van verschil met Chinatown hier.
Heel veel gezellige straatjes waar de mooiste spullen worden verkocht en uiteraard vele vreterijen.
En.... een Bratwurst kraam.. gerund door een heuse Duitser. Hier hebben wij uiteraard even gesmuld van een broodje worst.

Daarna vertrokken we naar de Night Safari. Het was er knetterdruk omdat er een Halloween thema night was maar uiteindelijk belanden we in het treintje die ons langs alle dieren uit de jungles en savannes bracht. Ook mochten er er halverwege uit om in het donken door de dierentuin / jungle te lopen. Het was echt gaaf!

De volgende dag zijn we naar Orchard geweest. Deze straat is zeker 10 keer zo lang als de Bukit Bintang in KL en er staan onwijs veel shoppingmalls, helaas wel met de duurste merken dus onbetaalbaar maar erg mooi om te zien allemaal. Na een toilet check in de Marriot vertrokken we weer naar Chinatown omdat we het daar zo leuk vonden.
Na een ‘bakkie’ in een restaurantje aan de rivier in Clark Quay moesten we helaas onze bagage ophalen uit ons hok en terug naar de airport... en zat ons super weekend er al weer op!
Het was echt geslaagd, dat is op de foto’s wel te zien.

Deze week is mijn laatste werkweek. Vrijdag laatste kantoordag en zaterdag nog 2 infomeetings en dan is het gebeurd. Een hele vreemde gedachten. Heb dit werk de afgelopen 7 jaar met enorm veel plezier gedaan maar het is tijd voor iets nieuws. Nieuwe uitdagingen. Nieuwe bestemming: Nederland!!!

Kijk de foto’s nog even en dan weer aan het werk haha!

Liefs uit KL

  • 26 Oktober 2009 - 15:03

    Mams:

    o echt heel leuk verhaal, en prachtige foto's. Wat een belevenis weer!!!!
    Zal wel even wennen zijn hier in Nederland.Maar dan kun je gaan shoppen met je moeder(ook leuk)
    Nog even en we zitten weer achter ons broodje bij V & D
    Hee meissie geniet er nog even van en tot gauw.
    Dikke kus maar weer.

  • 26 Oktober 2009 - 15:20

    Jildou:

    Marleen,
    geniet van je laatste (werk)dagen! Met die nieuwe uitdaging komt het vast wel goed en vergeet niet: de herinneringen blijven!
    Succes nog even!
    Liefs Jildou

  • 26 Oktober 2009 - 15:22

    Fleur:

    Marleen!

    Ik word spontaan enthousiast! Heel wat anders dan wat ik ervan vond.. Zit nu stiekem toch een beetje in dilemma om het niet een herkansing te geven ipv Bali, maar dat kan ik toch ook niet missen! Lastig weer..
    Maar mooi dat je het zo leuk hebt gehad meis! En Kia ook vooral, te leuk dat jullie naar de uni zijn geweest!

    Zie je snel, goed? Daaaaaag!

  • 26 Oktober 2009 - 15:27

    Kim:

    Is dat even een fantastische "afsluiting" van je avontuur aan de andere kant van de wereld.
    Ik ben nog veel blijer met je volgende bestemming;
    destination Holland!
    Geniet meis en tot gauw!
    Liefs

  • 26 Oktober 2009 - 16:18

    Jeff:

    klinkt goed Marleen!Ik vond Singapore ook altijd geweldig, lekker schoon en veilig landje:) thanks nog voor je reactie op m'n Hyves;) succes met de laatste weken in KL, Santini afscheid wordt iig zwaar;) groetjes Jeff

  • 26 Oktober 2009 - 16:29

    Emmie:

    Het is echt van de hak op de tak springen daar he!
    Zo zit je in chinatown ,een shoppingmall,en zo weer in de jungle!
    Zul je best wel gaan missen hier, maar gelukkig hebben we hier ook nog een Kalverstraat en een dierentuin,kun je misschien een beetje afkicken!
    Succes met je laatste loodjes daar en geniet vooral nog even samen!!!

    Tot gauw!

  • 26 Oktober 2009 - 18:19

    Joke:

    supper geweldig weer hoor
    Ik stuur dit even door aan mijn neefje jeroen die ken je nog wel denk ik.
    Hij wil volgend jaar graag stage lopen in singapore.
    Wat zal nederland klein zijn als je dit allemaal gewend bent.
    geniet nog maar even nu het nog kan
    groetjes Joke

  • 26 Oktober 2009 - 18:56

    Ina:

    Nou Marleen geniet er nog met volle teugen van!!!
    Succes met alles.
    Lieve groet van Ina

  • 27 Oktober 2009 - 21:07

    Marischa:

    Meis, geniet nog even van de laatste tijd in KL! Hoop je gauw in NL te zien.

    Liefs Marischa

  • 27 Oktober 2009 - 21:37

    Corina:

    Hoi Marleen,

    Singapore, klinkt goed, wij zijn niet verder gekomen dan het vliegveld
    :-)
    Misschien een volgende keer toch overwegen om er een wat langere tussenstop te maken....

    Geniet nog even van je laatste (werk)dagen daar en suc6 met alles wat je daar nog moet en wilt doen.
    We zien je in ons kikkerlandje.

    Liefs uit Barneveld

  • 28 Oktober 2009 - 17:25

    Carolien:

    He meis,
    Wow, wat geweldig allemaal weer. Wat heb je veel gedaan en meegemaakt al die jaren daar. Wat zul je je raar voelen deze dagen. Alles de laatste keer he?
    Nou heel veel sterkte in ieder geval. Ik denk aan je!
    X Carolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 252
Totaal aantal bezoekers 313032

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: