Nieuwe bestemmimg bevalt goed! - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu Nieuwe bestemmimg bevalt goed! - Reisverslag uit Kampen, Nederland van Marleen Heijden - WaarBenJij.nu

Nieuwe bestemmimg bevalt goed!

Door: Marleen

Blijf op de hoogte en volg Marleen

30 Januari 2010 | Nederland, Kampen

Beste allemaal,

Ik ben nog maar 2 maanden terug in Nederland maar ik heb het gevoel dat dit al veel langer is. Er is al zoveel gebeurd en ik heb al zoveel gedaan.
In december heb ik 10 dagen ‘mogen’ werken bij de TNT als tiepmiep, tot de dag voor Kerst.
Op 1e Kerstdag stond ik om 06:30 op Schiphol op Kia te wachten. Ik zat aan een tafeltje met Starbucks koffie en een ontbijtje. Naast me zat een vrouw en keek mij aan en moest heel hard lachen.
Zegt ze: ‘ik realiseer me net dat wij samen aan ons Kerstontbijt zitten”. Ik moest ook enorm lachen en gelukkig konden we kletsen tot Kia en haar man er aankwamen.
Ik was ontzettend zenuwachtig dat het alsnog mis zou gaan bij de douane omdat er in het visum stond dat de douane de uiteindelijke beslissing maakt en Kia alsnog op het vliegtuig terug kan zetten.
En nu weet ik dat de douaniers niet al te vriendelijk zijn en hun macht vaak misbruiken maar in nog geen half uur na landing, zag ik Kia al bij de kofferband staan. Uiteraard moest zijn koffer open maar daarna mochten we mekaar dan eindelijk knuffelen. Na nog een bakkie, zijn we in de trein gestapt naar Amersfoort, ik was namelijk de nacht ervoor al naar Amersfoort gereden in verband met het weeralarm wat die nacht afgegeven zou worden.
Aangekomen in Amersfoort heeft Kia Oma ontmoet en zijn we naar Kampen gereden.
Geweldige Kerst gehad uiteraard met zijn allen. Ook Oud en Nieuw was top en heeft ie zelfs op een melkbus gezeten, van Jeroen.
De weken erna zijn we druk geweest met veel leuke dingen doen. We zijn 2 nachten naar Ameland geweest waar we in de sneeuw hebben gefietst. We zijn naar Amsterdam geweest, naar Den Haag & Scheveningen. Naar Delft waar hij zo graag de TU wilde zien.
Ook hebben pa en ma als guide opgetreden tijdens een dagje Zwartsluis/Vollenhove/Steenwijk en natuurlijk Giethoorn.
Thuis zijn we ook verwend en is Kia met wat extra kilo’s weer vertrokken door al dat lekkere eten.
Als klap op de vuurpijl zijn we in de laatste week nog gaan schaatsen. Dat was echt geweldig. Hij had nog nooit op het ijs gestaan en na wat wijze woorden van pa, kon ie de stoel loslaten en hebben we zelfs een rondje geschaatst.

Dan heb ik nog een ander nieuwtje. Aankomende dinsdag zal mijn eerste werkdag zijn bij SOS International. Dit is een alarmcentrale voor zo’n 60 reisverzekeraars. Ik kom op de medische afdeling,dus vakantiegangers in nood helpen met al het geregel en al het nodige voor ze doen voor als ze bijvoorbeeld tijdens de vakantie in een ziekenhuis belanden. Echt iets wat ik wil. Ik ben zo blij dat het gelukt is. Ik was trouwens bij 4 bedrijven aangenomen dus ik had nog een luxe probleem!!
Maar bij SOS voelde ik mij zelf direct op mijn plaats dus de keuze was makkelijk. Ik heb een jaarcontract gekregen en dat was een van de vereisten voor de visumaanvraag voor Kia. Gisteren ben ik met moeders naar Den Bosch gereden en heb ik de aanvraag persoonlijk afgegeven, over 10 weken krijgen we dan uitslag of hij mag komen of niet.

Huizenjacht gestaakt dus ik ga ‘logeren’ bij Oma in Amersfoort. Prima verbinding met SOS, wat direct naast de Arena in A’dam gelegen is. Ik ga me eerst even op het nieuwe werk focussen en dan over 2 of 3 maanden zoek ik mijn eigen paleisje.

Ik moet zeggen dat ik het heerlijk vind om weer in Nederland te zijn, het is me nog geen seconde tegenvallen! Ik heb de juiste keuze gemaakt. Als Kia nou over 10 weken ook bij me is, is het nieuwe leventje hier compleet.

PRETTIG WEEKEND



  • 30 Januari 2010 - 08:40

    Paps En Mams:

    Ja ja heeeerlijk dat je weer thuis ben, en wat hebben we een leuke tijd gehad met elkaar. We hebben wat gegeten , rondgereden, wijntjes gedronken en geschaatst!!! En gister als klap op de vuurpijl naar Den Bosch en nu maar afwachten(wij denken dat het wel goed komt allemaal)
    Werk ze !!!!

    Kom je onbijten?

  • 30 Januari 2010 - 09:26

    Eveline:

    Gefeliciteerd met je nieuwe baan! Ik ben blij te lezen dat het zo goed bevalt terug in Nederland. Je treft het natuurlijk ook enorm met zo'n ouderwets koude en witte winter.

    Liefs vanuit Buenos Aires

  • 30 Januari 2010 - 10:05

    Margriet:

    he buuf ( zijn we niet meer maar t klinkt zo leuk) Leuk blij verhaal zeg. Moest ff lachen om die foto met die grote klompen. Veel succes!!

  • 30 Januari 2010 - 10:21

    Luz&Edwin:

    Wauw...gefeliciteerd met je nieuwe baan!!! Wat fijn dat jullie weer even bij elkaar konden zijn...super leuke foto's. En nu maar hopen op een positieve uitslag...komt vast helemaal dik in orde!!!
    Luz en ik hebben een super vakantie gehad in Argentinie...6 weken was nog te kort! Heb je het eeen beetje gevolg op waarbenjij?
    Heel veel succes en plezier Marleen!!!!!

    X Luz&Edwin

  • 30 Januari 2010 - 12:15

    Marga:

    Hi Marleen,

    Ik ben echt trots op je hoe je het allemaal doet.

    groetjes uit Veldhoven

  • 30 Januari 2010 - 14:26

    Joke:

    hoi
    Helemaal terug van weg geweest dus, nu dinsdag nog even de start van je nieuwe leven en even wachten op Kia maar de tijd gaat snel hoor en het komt wel goed schatje hahah. groetjes Joke

  • 30 Januari 2010 - 16:02

    Sanne:

    Hey meid!

    Wat toevallig...ik heb je net een hele sms getypt om er achter te komen dat ik na alle mailtjes, krabbels en weet ik wat je Nederlandse nummer helemaal nog niet heb! Dus..mail me maar als je wil dan krijg je het berichtje alsnog ;)

    Fijn dat het allemaal zo goed bevalt hier! Ik duim nog steeds voor jou en Kia :)

    XXX

  • 30 Januari 2010 - 21:37

    Emmie:

    We blijven voor jullie duimen hoor!
    Ook wij zouden het leuk vinden Kia weer te ontmoeten,maar duimen voornamelijk voor jou/jullie natuurlijk!
    Maar Den Bosch zit er op en dar is al weer een stapje in de goede richting!
    Groetjes en liefs,

    Ton en Emmie.

  • 31 Januari 2010 - 13:02

    Corina:

    Hoi Marleen,

    Fijn dat jullie zo'n leuke tijd gehad hebben in ons winterse landje.

    Leuk ook dat we in de gelegenheid waren om Kia even in "het echt"
    te kunnen zien.

    Succes aanstaande dinsdag bij SOS Internatinal en we blijven natuurlijk duimen!!

    Groetjes uit Barneveld

  • 31 Januari 2010 - 18:43

    Carolien:

    He meis,
    Wat leuk om allemaal te lezen en super mooie foto's. Gewoon blijven schrijven he op de site.
    Ik vind het knap dat je je zo snel kunt aanpassen aan het nl leven. Ik probeer je gauw te mailen maar morgen komt mijn zus voor een aantal dagen dus het moet nog even een weekje wachten.
    Succes met je eerste werkdag.
    Xx Carolien

  • 31 Januari 2010 - 19:44

    Marije:

    Hey Marleen!
    Veel plezier bij je nieuwe baan!!!
    Liefs,
    Marije

  • 01 Februari 2010 - 09:55

    Karen:

    He Marleen, wat een goede berichten allemaal zeg! Tipje wat woonruimte betreft. Ik woon zelf in Purmerend, ongeveer 15 minuten bij Amsterdam vandaan. Is een leuke en gezellige stad, waar de huizen nog betaalbaar zijn. Wellicht een idee? Als je eens wilt komen kijken, ben je van harte welkom hoor! Succes met je nieuwe job en het gaat vast goedkomen met het visum voor Kia! groetjes Karen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Marleen

Hallo allemaal en welkom op mijn dagboek online. Hier schrijf ik al mijn avonturen op en doe ik er indien ik de mogelijkheid er voor heb, de foto's bij de berichten.

Actief sinds 30 Nov. -0001
Verslag gelezen: 325
Totaal aantal bezoekers 312996

Voorgaande reizen:

07 Maart 2006 - 28 November 2009

Mijn eerste reis

Landen bezocht: